Mid-weekje Ameland, meeting met Jantina !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Mid-weekje Ameland, meeting met Jantina !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 20:42

Ik ben alweer 2 dagen thuis Knipoog , maar hier dan mijn vakantie verslag Lachen :

Afgelopen maandag t/m vrijdag, ben ik met mijn man heerlijk 5 dagen naar Ameland geweest Lachen !
Omdat ik wist dat Jantina daar woont , had ik haar een PB gestuurd.
Bij aankomst op Ameland, zijn we eerst naar de VVV gegaan, waar Jantina werkt, omdat we nog geen hotel geboekt hadden.
Jantina vroeg, of ik het leuk zou vinden om de avond daarna, met haar mee naar het natuurgebied "de Oerd" te gaan, om Udinde, haar 2-jarige merrie te gaan bezoeken!
Natuurlijk vond ik dat hardstikke leuk Lachen !! Ik had de foto´s van Jantina en Isolde, Berber en Udinde al hier op bokt gezien, dus ik was erg nieuwsgierig naar ze !!
Op dinsdag besloten mijn man en ik om een fietstocht naar de oost kant van het eiland te gaan maken. Op de heenweg reden we op het pad direct langs de zee en terug besloten we om het andere weggetje, achter de duinen te nemen.
Opeens zagen we een groep van wel bijna 40 paarden staan en had ik in de gaten dat we langs "de Oerd" fietste Haha! !
Ik m´n fietsje aan de kant gezet en kijken of ik Udinde kon herkennen !! (ik had haar immers op de foto´s gezien Knipoog !!)
En ja hoor, ze lag op precies hetzelfde plekje, op net zo´n manier te kijken als op de foto´s van Jantina, dus dat kon niet missen: dát was Udinde Haha! !!
´s Avonds kwam Jantina ons ophalen, maar mijn man besloot om maar niet mee te gaan "met 2 dames die het toch alleen maar over paarden en bokt konden hebben" Tong uitsteken ! Zodoende gingen we dus met z´n tweeen op pad.
Het is daar echt gaaf zeg; ik vind het een ideale plek om je paard in de opfok te kunnen neerzetten OK dan! !! Ze hebben er zeeen van ruimte, het is niet zó ver weg dat je je paard niet kan bezoeken en ze zien genoeg mensen om niet het kontakt te verliezen!
Toen Jantina mij weer naar het hotel terug bracht, hebben we (mijn man ook Knipoog ) nog gezellig gekletst en wat gedronken.
De volgende dag zijn we de andere kant van het eiland op gefiets. Aan de kant richting Vlieland, is een paardengraf.
In 1979, is er bij het te water laten van de reddingsboot (die door 8 paarden getrokken wordt) wat mis gegaan; men kreeg de lijnen niet los en zo zijn de paarden naar beneden de zee in getrokken en verdronken Verdrietig . Wel indrukwekkend hoor, zo´n graf in de duinen...
Op woensdag zijn we het eiland voor een deel zig-zaggend over gefiets ! Niet zo lang als op de andere dagen, want we hadden inmiddels een aardig houten kont gekregen van al dat fietsen Haha! !
Donderdag avond ben ik met Jantina en Isolde naar het strand geweest! Toen ik na veel omzwervingen eindelijk op de plek kwam waar Berber en Isolda stonden (mijn orienteringszin is niet bepaald goed te noemen Schijnheilig !!), zag ik dat ik ze al had gezien; we waren er al langs gefietst Pling !! (Jaja, we hebben in de dagen op Ameland, méér gefietst als in een heel jaar bij ons thuis Tong uitsteken !!)
Jantina reed met Isolde naar het strand en ik er op m´n fietsje naast. Op het strand stond best een straf windje en Isolde was aardig fit, zodat Jantina besloot, om eerst maar wat voltes met d´r te rijden, zodat Isolde wat minder kolder in d´r koppie kreeg Tong uitsteken !! Jantina kreeg d´r al vrij vlot mooi aan de teugel en ik stond daar lekker jaloers te zijn: zo´n mooie buitenbak, waar heb je die nou Knipoog ??!
Bij het aangalopperen, bedacht Isolde dat het wel eens leuk kon zijn om eens even lekker te gaan bokken Cool ! Jeetje, wat kan die een sprongen maken zeg!! Ik was blij dat ík er niet op zat, wat dat was gegarandeerd fout gegaan Tong uitsteken !!
Maar... Jantina bleef er echt keurig op zitten OK dan! ! Daarna ging Jantina nog even een stuk draven, zodat Isolde d´r energie lekker kwijt kon en toen... mocht ik op Isolde ! Nu geef ik eerlijk toe dat ik niet zo´n hele grote held ben Clown , maar een stuk met Isolde over het strand wilde ik natuurlijk wel !!
Het eerste stuk over het strand, hield Jantina ons wel aan de teugel vast, want madam was best wel een beetje "hibbelig" ("uhh... wat heb ik nou toch op m´n rug zitten Tong uitsteken "), maar dat werd al gauw beter, ze was echt hardstikke lief Lovers !! Volgens Jantina was de uitdrukking op mijn gezicht van een zeer hoog Penny-meisjes gehalte *LOL* !!
Daarna is Jantina op mijn fiets geklommen en ben ik met Isolde weer terug naar Nes gereden. Berber en Isolde werden die avond op een ander stuk wei gezet (bij Trees, de geit Lachen ) en daarom reden we eerst bij Jantina thuis voorbij om zadel en hoofdstel weg te brengen.
Natuurlijk hebben we ook Cheese! gemaakt, alleen ben ik zo suf geweest om m´n fotocamera aan mijn dochter mee te geven (met daarin natuurlijk het rolletje met de Ameland-foto´s!) en díe is nu nog in Ned. !
De foto´s moeten dus helaas tot volgende week wachten Knipoog !!
Jantina, hierbij nog een keer hardstikke bedankt voor alles, ik vond het echt geweldig OK dan! !!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:50

Klinkt super!
Het oerd is gaaf he?
Ik heb ooit eens een 5 uur durende buitenrit daar doro heen gemaakt toen er nog geen dieren stonden.
Was zo gaaf zo mooi je hebt geen paden en mag gewoon overal rijden!

Paarden garf heeft wel iets he.
Ik kreeg er toen helemaal kippenvel van. toch heel indrukwekkend.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:58

Jaaaahhh.. Het was leuk he? Ik vond het enorm leuk om je te ontmoeten En Paul ook natuurlijk Haha!
Je viel wel weer met de neus in de boter, omdat Isolda een echte "Isolda-bui" had die avond. Lia had pech, die had vandaag een hele brave Isolda, dat kwam misschien omdat Händell zo'n angsthaas is bij de zee *LOL*
Tssssk... en zo netjes zat ik ze nou ook weer niet uit. Vasthouden wat je vasthouden kan en aan iedere kant een been houden *LOL*

Maar na een klein stukje met jouw op haar rug werd ze toch nog redelijk lief Lovers

Ik ben enorg benieuwd naar de foto's!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:24

En anders ik wel, die foto's wil ik ook nog wel zien
Wat een leuk verslag!
Zoals je dat schrijft, die grote buitenbak... om jaloers op te worden Kwijl
Wie weet dat ik er volgend jaar nog eens aan toe kom want ik wil heel graag nog eens eiland hoppen in Nederland Lachen
En dan idd. kijken dat er een strandrit aan vast zit... lijkt mij helemaal fantastisch!
Uiteraard dat ik dan ook op zoek ga naar de paardjes van Jantina, die moeten gespot worden natuurlijk Haha!
Iig. heb jij het behoorlijk naar je zin gehad zoals ik lees Sterre, heerlijk een paar dagen onthaasten daar is niet verkeerd!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:30

Dat klinkt reuze gezellig, ik moet nog even wachten maar van 19/12 tot 26/12 ga ik met man en kind Ameland onveilig maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:39

Ameland is leuk
Wij zitten er nu en die houten kont van het fietsen komt ons zeer bekend voor Tong uitsteken
Handell vermaakt zich ook prima en vanmiddag gaan we ringsteken in Nes.
We gaan onder het zadel dus ik ben benieuwd, op de Veluwe kennen we ringsteken alleen aangespannen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:48

Leuk verslag en allemaal zo herkenbaar. Heerlijk he, Ameland, het Oerd moet ik nog altijd een keertje heen, ben ik nog niet geweest.
Heb er wel een stukje over op tv gezien afgelopen week, over een legende van een oud vrouwtje die met storm nog altijd "Sjoeeeeerd oeeeerd oeeeerd" schijnt te roepen, haar aangespoelde zoon.
En dat Jantina die bokken van Isolda uitzit, volgens mij is ze idd wel wat gewend *LOL*