Leren laarzen vanaf M-dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Leren laarzen vanaf M-dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 14:52

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik dit (gevoelige) onderwerp wel wilde aansnijden. Ik wil nl. niemand beledigen of zelf stom overkomen.
Maar het gaat om het volgende...

Een tijdje terug zag ik iemand rijden in de Z1 met rubberen rijlaarzen.
Zij is al volgroeid (= volwassen).
Ik kan er niets aan doen en sorry als ik mensen beledig, maar ik vind het gewoonweg geen gezicht.
Ik vind dat je jezelf wel mag 'trakteren' op leren laarzen als je M2/Z1 rijdt! Ik begrijp dat sommige mensen wat minder te besteden hebben, maar leren laarzen hoeven niet al te duur te zijn (ik weet ze te koop vanaf 175 euro). Je weet immers van tevoren dat je ooit Z1 gaat worden (als je M1 met 4 winstpunten bent bv. en het gaat redelijk goed) dus zou je kunnen sparen.

Nogmaals, sorry als dit stom overkomt, maar ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:54

Sommige mensen geven meer om hoe ze presteren samen met hun paard dan om hoe ze eruitzien. En eerlijk gezegd kan ik ze geen ongelijk geven.

Ook ik vind leren rijlaarzen net iets mooier dan rubberen, maar om het nou 'geen gezicht' te noemen, dat gaat mij persoonlijk iets te ver. Ik vind het bij dressuur ook mooier wanneer iemand zijn paard heeft ingevlochten, maar als manen mooi gelijk getrokken los hangen, dan kan ik daar ook vrede mee hebben. Kwestie van smaak, het gaat IMO uiteindelijk om de prestatie en vooral om het plezier dat je in je rijden hebt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:55

dit is een echte bokt klassieker, lees dit topic en je weet hoe bokt erover denkt Haha!
[PP] mijn leren laarzen zijn 'op'

oh, en eigenlijk ben ik het wel met je eens Haha! Voor het plaatje zijn leren laarzen gewoon mooier.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 14:58

Lielle schreef:
dit is een echte bokt klassieker, lees dit topic en je weet hoe bokt erover denkt Haha!
[PP] mijn leren laarzen zijn 'op'

oh, en eigenlijk ben ik het wel met je eens Haha! Voor het plaatje zijn leren laarzen gewoon mooier.


Oeps Bloos!

Ik geloof dat ik nu een gevoelig onderwerp heb aangesneden? Bloos

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:01

nee hoor, een hilarisch topic waar velen graag aan herinnerd worden. Lees maar eens *LOL* Het begint met een heftige discussie maar mondt uit in een strijd om wie de opperboktsnob is.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:08

ik rijd nu ook m2 en idd ik vind leren laarzen er veel mooier uitzien maar ik heb ze nog niet omdat mn voeten nog niet helemaal uitgegroeid zijn en mn kuit nog breder kan worden ofzo Verward maar mn ouders hebben beloofd dat als ik in het Z zit dat ik ze mag!! (ze wisten alleen niet dat het zo snel zou gaan Haha! ) dus als ik uitgegroeid ben krijg ik ze!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:23


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:39

Ik rij in de B met mn leren stappers, simpelweg omdat ik giga zweetpootjes krijg in rubberen laarsjes. Van mij mag iedereen aantrekken wat hij wil, zelfs rubberen stappers in de Z, als ze maar netjes zijn.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:49

Jee waar letten jullie op Knipoog
Ik zie eigenlijk nooit of iemand leren of rubberen laarzen aanheeft, simpelweg omdat het me echt niet interesseert en ik er dus ook niet op let.
Zelf vind ik leren laarzen niet lekker zitten dus heb ik gewoon liever rubberen. Maar ik rijd geen wedstrijden meer dus niemand die zich er aan stoort.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:51

Lielle schreef:
nee hoor, een hilarisch topic waar velen graag aan herinnerd worden. Lees maar eens *LOL* Het begint met een heftige discussie maar mondt uit in een strijd om wie de opperboktsnob is.


Hmmm.... 23 pagina's lang....???? Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:57

ik vind het in de b al geen gezicht, laat staan lekker zitten, ik ben dan wel misschien nog wel niet eens uitgegroeit maar heb er toch nogal wat voor over gewoon weg omdat ik leren laarzen van goede kwaliteit heel erg fijn vind rijden daar kan bij mij niets tegen op.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:00

ik vind leren laarzen ook 100x mooier, rubber laarzen ziet er uit of je net van de manege komt (no offence!) het is gewoon degelijker,
EN het is nog eens veiliger ook, omdat ze veel sterker zijn ,beschermen ze je benen en voeten nog enigzins !

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:01

nou ik heb er geen moeite mee, ik rijd M dressuur, maar het interesseert me niet veel! ik kan mijn geld wel beter besteden! tuurlijk wil je wel een beetje normaal overkomen
maar ik rijd Z springen, moet ik daarvoor dan ook bontbeschermers....tuigjes en leren laarzen gaan kopen? dacht het niet!
ineehoor dat gaat mij te ver!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:14

bij de pony's vind ik het ook wat anders als bij depaarden, ik ging uit van mensen die paarden rijden.
op pony concoursen kan ik me er juist aan ergeren als kinderen een jasje van pikeur aanhebben en minilerenlaarzen en een zadel van een paar duizend euro....en dan met de paplepel ingegoten krijgen om snob te worden, daar kan ik niet tegen
maar bij de paarden daarentegen vind ik dat het plaatje dan veel meer af is, en bij volwassen mensen zijn de benen uitgegroeid, en leren laarzenworden vaak op maat gemaakt waardoor ze ook beter functioneren als rubberen!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:15

175 euro voor een paar laarzen? Goeiemorgen zeg! En je krijgt er niet eens meer punten door Scheve mond
Dat jij het geen gezicht is je goed recht, maar ik heb er geen problemen mee Lachen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:18

Romkabouter schreef:
175 euro voor een paar laarzen? Goeiemorgen zeg! En je krijgt er niet eens meer punten door Scheve mond
Dat jij het geen gezicht is je goed recht, maar ik heb er geen problemen mee Lachen


Dat zeker niet! Ik heb toch echt meerdere keren een 10 gehad voor de verzorging terwijl ik gewoon met rubberen laarzen de proef reed.
En mensen die het geen gezicht vinden: je hoeft niet te kijken, gewoon de andere kant opkijken Knipoog

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:27

Ik heb ook leren laarzen. Ik rijd geen wedstrijden en ik had ze al toen ik nog geen eigen paard had. Ik heb ze gekocht omdat ik veel last had van mijn enkels en nu heb ik dat niet meer!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:37

ThePast03 schreef:
En mensen die het geen gezicht vinden: je hoeft niet te kijken, gewoon de andere kant opkijken Knipoog

Behalve als je jury bent dan *LOL*

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:40

Romkabouter"]
[quote="[*olduser*] schreef:
En mensen die het geen gezicht vinden: je hoeft niet te kijken, gewoon de andere kant opkijken Knipoog

Behalve als je jury bent dan *LOL*
[/quote]

Ja maar van die jury's kreeg ik juist altijd belachelijk hoge punten voor de verzorging in de B en L. Dus die zullen er wel geen problemen mee gehad hebben lijkt me. Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:42

Ik bedoelde dat die wel moetne kijken als ze het geen gezicht vinden Tong uitsteken

Maar misschien kreeg je juist die punten omdat ze de verkeerde kant op keken Haha!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:52

Nou, ik ben een ponyruiter en rijd ook met leren rijlaarzen (mijn voeten zijn wel uitgegroeid). Heb ze nu bijna 2 jaar en doe er alles mee, en ze zien er nog heel mooi uit.
Eerst wilde ik geen leren laarzen omdat ik gehoord had dat het heel veel onderhoud vergde (en dat wil ik dus echt niet). Maar toen ik rubberen dressuurlaarzen wilde kon ik geen goed-passende laarzen vinden, ze raadde mij leren aan. Gezegd dat ik dat niet wilde maar nadat ze mij haar laarzen had laten zien (13 jaar oud, alles mee gedaan en nog steeds mooi) begon ik te twijfelen. Week later besloten toch maar te doen, en nu zijn ze zo fijn, kan niet meer zonder!!

Maar om terug te komen op het topic: Ik reed Haike M1 (zou nu M2 gestart zijn) met leren laarzen. Nu start ik met Oki L1, ben ik dan een snob om ze aan te houden?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:52

ik rij wel met leren laarzen., maar ik heb heel lang met mooie rubberen laarzen gereden, die van Aigle met zo'n verhoogd randje, die zaten net zo mooi als mn leren laarzen hoor!

bij mijn club rijden er mensen die echt puur voor de lol wedstrijd rijden, met rubberen laarsjes zonder enige pasvorm, ze rijden in het viertal en ik ben de enige die leren laarzen heeft.

zaterdag gaan we naar de Hippiade, en dan gaan ze echt niet ineens leren laarzen kopen hoor!

oke ik vind die rubberen laarzen die heel wijd en los om je kuit zitten niet mooi, maar die van Aigle zitten meestal wel netjes hoor!

en ja, mooie perfect passende leren laarzen zijn nog een stukje mooier Knipoog

maar het gaat om hoe je rijdt, niet om hoe je eruit ziet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:53

haike schreef:
Nu start ik met Oki L1, ben ik dan een snob om ze aan te houden?

Nee hoor, als je het lekker vindt rijden moet je dat zeker blijven doen Lachen

Ok, er mee gaan slapen is misschien een beetje overdreven Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:59

Beetje jammer dat mensen zich er blijkbaar voor moeten verantwoorden of ze met rubberen of leren laarzen rijden. Voor de een ben je een snob als je met leren laarzen rijdt, de ander vindt rubberen echt niet kunnen. Maar draag je ze voor een ander dan? Het gaat er toch om dat JIJ er lekker mee rijdt?

Of ze nou van leer of van rubber zijn, ik vind wel dat ze op wedstrijden schoon en heel moeten zijn. Haha!

En ben blij dat ik met endurance met mijn heerlijk zittende afgetrapte Ozzie boots mag rijden. *LOL*

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:34

Wat een vette onzin! Ik kan me er neit druk over maken, met welke laarzen je rijdt in de Z hoor, mijn budget zal het nooit toe laten om ze te kopen, misschien krijg ik ze ooit wel, ik ben dan ook nog lang geen Z maar dat zou toch echt wel het laatste zijn waar ik me druk om maak.