Waarom kinderbijslag?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Waarom kinderbijslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 08:50

Ik heb hier net een discussie met een collega, die vind het niet meer als normaal dat je een bijdrage krijgt als je kinderen hebt.
Maar is dat wel zo normaal?
Want waarom moet je dan wel betalen als je een auto aanschaft? En waarom is er dan zoiets absurds als hondenbelasting?
Ze zouden juist mensen die bewust kinderloos blijven moeten subsidieƫren. OK dan! Die zouden ze dan ook een halfjaar doorbetaald op sabbatical moeten sturen! :3


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:53

Goed plan Sjuimpje! Ik zat er gisteren ook aan te denken.
Ik wil dolgraag kinderen. Maar medisch gezien mag ik het niet. Dus... ik blijf kinderloos, dus ik kan niet rijk worden van de kinderbijslag. Terwijl mijn paard, kat en konijn mijn kinderen zijn. Heb dus recht op kinderbijslag voor 3 kids!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 08:56

Onze bazen kunnen dan ook bijdragen in de pensionkosten! Want voor kinderopvang is dat toch ook heel normaal?

Consultatiebureaus?
Dan ook gratis dierenklinieken!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:57

Omdat kinderen voor sommige een eerste levensbehoefte zijn? Verward Haha! Aan de ene kant moet het natuurlijk wel aantrekkelijk blijven om kinderen te nemen. Als niemand het meer betalen kan en geen kinderen meer neemt.

Nu moet ik wel zeggen dat het geen ramp zou zijn als er wat minder kindertjes geboren zouden worden. Mensen genoeg Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:01

kinderen zouden dan alleen voor welgestelde mensen een optie zijn.

als je rijk wilt worden is kinderen krijgen denk ik niet de snelste weg. Knipoog dus echt verdienen aan de kinderbelasting zit er niet in.

Amor Vincit Omnia

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:03

Antoinette schreef:
Aan de ene kant moet het natuurlijk wel aantrekkelijk blijven om kinderen te nemen. Als niemand het meer betalen kan en geen kinderen meer neemt.

En als niemand het kan betalen om een paard te nemen?
Er moeten toch genoeg talenten ontwikkeld worden om de Duitsers over een paar jaar ook geduchte tegenstand te geven.

Sorry hoor, maar dan roept iedereen om het hardst "dan moet je geen paard nemen". Zo denk ik er ook over met kinderen. Ten eerste NEEM je die niet. Je moet blij zijn als je zwanger wordt. En mensen die dan een lening afsluiten om het kinderkamertje in orde te maken die vind ik helemaal ziek. Zo'n baby kost alleen maar geld. Het duurt ruim 21 jaar voordat zo'n kind het kan terugbetalen. Ze worden alleen maar duurder. Dus begin er dan pas aan als je het kan betalen. Maar neeeeeee, het rijk betaalt mee! Dus iedere debiel die de liefde kan bedrijven kan een kind op de wereld zetten. Hoe ze ermee omgaan dat maakt niet uit!!
Laat er a.u.b. een vrijbewijs komen. Als men dat heeft dan mogen ze pas een kind NEMEN.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:06

je kan de behoefte aan een kind niet vergelijken met de behoefte aan een paard kleintje.

Amor Vincit Omnia

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:09

SuperPepeijn schreef:
je kan de behoefte aan een kind niet vergelijken met de behoefte aan een paard kleintje.

Vertel mij wat. Ik heb een kinderwens en omdat ik daar niet aan mag voldoen heb ik maar een paard, maar het blijft een gemis.
Maar kom op, het is toch raar dat die mensen denken RECHT te hebben op kinderbijslag?

Als je zelf iets wil aanschaffen moet je het zelf kunnen betalen, en niet doen omdat je er toch geld voor krijgt. Dat recht was er tot nu toe, maar mensen kunnen gigantisch janken als zoiets van ze wordt afgenomen. Ik denk dat er zelfs mensen van in de geldproblemen kunnen raken. Dat is toch niet goed???

Tuurlijk kan het zijn dat mensen vroeger een goede baan hadden en dat het nu anders is (ziekte, ontslag, weet ik veel wat) en dat ze het toen niet nodig hadden en nu wel. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die voordat ze aan kinderen beginnen een optelsom maken en daar de kinderbijslag bij tellen als vaste inkomsten. Ik zou dat juist eerder als extraatje zien.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:14

Toch mag jij dat niet voor iemand anders uitmaken SP, de mate waarin een wens sterk is.

Maar ik pleit wel voor kinderbijslag. Ik zal jullie uitleggen waarom. Deze kinderen helpen wij dus met een kleine financiele bijdrage met opgroeien. Diezelfde kinderen moeten een bijdrage leveren aan ons pensioen als we oud zijn. Voor wat hoort wat.

Zo, en nu moeten ouders niet meer aan mijn kop zeuren als ik geen kinderen krijg omdat HUN kinderen straks ook voor mij moeten zorgen. Ik heb namelijk al voor hun kinderen gezorgd en dan ben ik aan de beurt! Haha!

Verder ben ik het eens met Kleintje. Wat niet kan, kan niet. ik denk dat kinderbijslag niet altijd voldoende is om een kind te kunnen financieren. Het is niet zo van "het moet maar kunnen", zo werkt het niet.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 02-09-03 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:15

Desiree schreef:
Toch mag jij dat niet voor iemand anders uitmaken SP, de mate waarin een wens sterk is.
Verward

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:16

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree"]Toch mag jij dat niet voor iemand anders uitmaken SP, de mate waarin een wens sterk is.
[/quote] Verward
[/quote]
dat sloeg hier op:

[quote="SuperPepeijn schreef:
je kan de behoefte aan een kind niet vergelijken met de behoefte aan een paard kleintje.

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:17

ja dat begrijp ik. maar volgens mij verplicht ik niemand ergens toe (iets voor iemand uitmaken dus).

Amor Vincit Omnia

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:18

Altijd een leuk onderwerp voor een pittige discussie.

Wat te denken van de mensen die bewust geen kinderen willen/krijgen? Zij betalen indirect alsnog mee aan zaken als kinderbijslag, opvang, scholing, etc...
Subsidie op het kinderloos zijn. Strak plan.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:21

tja ik betaal ook vast aan dingen mee waar ik geen gebruik van maak yokie. zo is het stelsel hier in NL nou eenmaal.

Amor Vincit Omnia

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:21

Trouwens, als je geen kinderen hebt, dan heb je minder afval. Want al die luiers....
Dus, ik vind dat we korting moeten hebben op de milieuheffing enzo.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:23

SuperPepeijn"]
ja dat begrijp ik. maar volgens mij verplicht ik niemand ergens toe (iets voor iemand uitmaken dus).
[/quote]
waarom deed je die uitspraak dan?

[quote="yokie schreef:
Wat te denken van de mensen die bewust geen kinderen willen/krijgen? Zij betalen indirect alsnog mee aan zaken als kinderbijslag, opvang, scholing, etc...
.

Yokie, zie mijn antwoord. Voor wat hoort wat.

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:26

volgens mij interpreteer je weer volgens de 'desiree-manier', desiree. ik hoef jou toch niet uit te leggen dat voorplanten iets heel anders is dan het hebben van paarden toch? Knipoog

Amor Vincit Omnia

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:26

Ja dag, en al die paardenmest dan Verward Mijn kind schijt minder dan mijn paard, hoor...En al dat voer wat verpakt zit in zakken, weiafzettingen die uiteindelijk kapot gaan en worden afgeschreven...

Ik weet wel dat het heel weinig is wat je krijgt en bv de kinderopvang is heel duur. Ik betaalde voor 4 weken 2 dagen per week 320 euro, daar was de bijdrage van het werk al vanaf.
Maar goed, wij kunnen het allemaal relatief goed betalen.

Ik zou wel voor een soort bijdrage zijn n.a.v. inkomen (na de bevalling Lachen )zodat het allemaal wat in verhouding is.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:26

Desiree, zou dat in verhouding staan? Mijn uiteindelijke pensioentje... Daar blijft waarschijnlijk, als de regering de drastische plannen doorzet de komende jaren, weinig van over. Dus moet ik met mijn partner daarin zelf voorzien.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:27

SuperPepeijn"]
volgens mij interpreteer je weer volgens de 'desiree-manier', desiree. ik hoef jou toch niet uit te leggen dat voorplanten iets heel anders is dan het hebben van paarden toch? Knipoog
[/quote]
Nu begin je ook al met een vooroordeel tegen mij.
Voortplanten is anders als een paard willen hebben ja. Zoals je van je partner ook weer anders houdt, dan van je kind. MAar is het een perse minder belangrijk dan het ander?

[quote="yokie schreef:
Desiree, zou dat in verhouding staan? Mijn uiteindelijke pensioentje... Daar blijft waarschijnlijk, als de regering de drastische plannen doorzet de komende jaren, weinig van over. Dus moet ik met mijn partner daarin zelf voorzien.


Ja maar wat mensen aan kinderbijslag krijgen is ook een schijntje. Sja, ik zeg het maar om van het gezeur af te zijn van ouders die het belachelijk vinden dat hun kids straks voor mijn pensioen moeten zorgen terwijl ik altijd voor hun kinderbijslag heb moeten betalen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 02-09-03 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:28

Dat de overheid wil meebetalen aan de generatie van de toekomst vind ik geen enkel probleem.
Alleen de vorm waarvoor gekozen is vind ik niet echt geweldig. KB mag van mij dan ook per direct worden afgeschaft.
Besteed het geld wat daardoor vrij komt, aan bijvoorbeeld gratis onderwijs tot het einde van de leerplichtige leeftijd.
KB wordt in veel gezinnen gebruikt voor levensonderhoud waardoor het onderwijs van de kinderen waarvoor het bedoeld is in gevaar komt.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:29

desiree, dat verschilt per mens denk ik desiree, maar het is niet te vergelijken, en dat zei ik dus Knipoog ik heb geen vooroordeel hoor naar jou toe, geen zorgen, maar intussen kan ik wel jouw reacties anticiperen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 02-09-03 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:29

Ik denk irene, dat jouw systeem nog veel prijziger is. De ouders zouden het wel willen dat de staat het onderwijs betaalt en dat dat weg valt tegen de kinderbijslag.

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:30

Maar op die manier weet je tenminste zeker dat het geld naar de doelgroep gaat waarvoor het bedoeld is Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:32

SuperPepeijn schreef:
desiree, dat verschilt per mens denk ik desiree, maar het is niet te vergelijken, en dat zei ik dus Knipoog ik heb geen vooroordeel hoor naar jou toe, geen zorgen, maar intussen kan ik wel jouw reacties anticiperen.

Yep, het verschilt per mens. Want mensen zijn verschillend. MAar ik zou niet graag willen stellen dat bepaalde levenswensen belangrijker zijn dan andere.

De hond is de betere mens