Wie nu raadplegen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Wie nu raadplegen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 21:37

Ik weet even niet wat ik nu moet doen. Mijn paard heeft een week op de Uithof gestaan. zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=2100880&highlight=#2100880. Ben er verder dus helemaal niets mee opgeschoten. ze hebben wel een aantal dingen "gevonden", maar hier verder niets aangedaan. kon m'n paard mee naar huis nemen met de mededeling dat hij hoogstwaarschijnlijk me in de maling nam en niet voor me wilde werken. kon evt. nog een keer met een pijnstiller gaan rijden om te kijken of hij dan beter liep. zou hij beter lopen, dan had hij waarschijnlijk toch ergens pijn en mocht hij terug komen voor onderzoek. blijft hij hetzelfde lopen dan neemt hij me in de zeik. Boos!
ik ken m'n paardje ondertussen wel en ik blijf erbij dat hij iets mankeert.
nu wil ik een acupunturist raadplegen. ik kreeg van de eigenaar van de manege 2 adressen waar hij goede ervaringen mee had. een acupuncturist die aan huis komt, diploma's heeft (deed al aan acupunctuur bij paarden, voordat het echt bekend was), deze meneer geeft ook les. maar deze werkt eigenlijk alleen aan de hand van een diagnose. maar die is er dus niet.
De 2e is Eric laarakkers. heb ik ook goede dingen over gehoord. paarden worden helemaal doorgemeten met verschillende apparaten, het is een dierenarts en hij doet verschillende dingen (acupunctuur, osteopatie ,kruiden enz).

Wie zouden julle raadplegen???

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!


meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 02:25

Dan zou ik voor erik laarakker gaan
Maar je kan ook een andere kliniek om een menig vragen

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 07:43

ik zou voor een second opinion naar een andere kliniek gaan.
Als ze daar niets zinnigs kunnen zeggen, kan je altijd nog in het alternatieve circuit gaan!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:45

Je gevoel zegt dat er iets mis is met je paardje..luister daarnaar.
Het is inderdaad vaak zo dat de eigenaar zijn paard het best kent.
Neem de tijd en observeer hem terwijl hij in de wei staat, kijk hoe hij zich dan gedraagt. In Utrecht zijn het keien hoor, maar uit eigen ervaring kunnen ze wat "wereldvreemde" adviezen geven. Zo moest ik, nadat mijn anderhalf jaar oude hengstje een artroscopie had gehad en bijna 5 weken op stal had gestaan, hem (als bewegingsprotocol) 3 x per dag 5 minuten aan de hand laten stappen. HAHA, je snapt wel dat dat bijna onmogelijk was!! Dus nogmaal, luister naar de signalen die je paard afgeeft en probeer daar een goed beeld van te krijgen, paarden simuleren niet hoor!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:53

Komt me bekend voor. Ook mijn paard was sloom (ik las je vorige topic even door en ook bij die van mij was je zelf kapot wou je iets van hem gedaan krijgen), lusteloos, chagrijnig (vloog zonder reden andere paarden en ook mensen aan, maar was wel voornamelijk dreigen, maar toch) en bij het poesten maakte hij altijd aanstalten uit te halen als ik zijn flanken aanraakte. Het enige waarmee je hem blij kon maken was eten en verder niets. Als ik hem mee uit stal wou nemen moest ik hem altijd een tikje bij geven. Het leek altijd of lopen alleen al hem de grootste moeite koste. Na het rijden had hij altijd de striemen op zijn kont staan Verdrietig . Op een gegeven moment verging mij helemaal de zin in rijden en ben ik advies gaan vragen. Uiteindelijk heb ik besloten mijn paard van top tot teen te laten onderzoeken (ik heb tijdens dat onderzoek wat in totaal 4 maanden heeft geduurd ook 2 weken met pijnstillers moeten rijden zonder resultaat) en dus ook ik heb met mijn paard het hele medische circuit doorgedwaald. Inmiddels was ik er van overtuigd dat hij niet in orde was, maar resultaat: 100% gezond paard. Advies: nutteloos paard, verkopen beste optie Boos! . Meteen dus van da gewisseld en naar een kliniek in België gereden met hem.... gelukkig!! Bleek daar bij navraag dat de vorige da geen uitgebreid bloedonderzoek had gedaan en dat zijn vitamine E gehalte niet nagekeken was.... Dit bleek dus ver onder de maat te liggen. Ook bleek dat hij inmiddels spierbeschadiging had opgelopen. Poeders meegekregen en het advies was veel weidegang en verder niets doen met hem. Bij een volgend bloedonderzoek 2 weken later bleek zijn vit E gehalte echter nog verder gedaald te zijn!! Conclusie was dat er iets met zijn darmen niet in orde zou zijn (hij nam immers geen voedingsstoffen op), maar wat?? Er waren al darmonderzoeken gedaan en deze hadden niets uitgewezen. Volgend advies: gooi hem voor een jaar het land op en hoop dat zijn lichaam zichzelf hersteld. Omdat ik zelf bij een acupuncturist in behandeling was (is mijn paard overigens ook geweest, maar wel bij iemand anders want zij behandeld alleen mensen, heb het hele alternatieve circuit met mijn paard ook al gehad zonder resultaat) en zij geregeld vroeg naar mijn paard stelde zij op een gegeven moment voor naar een foto van hem te kijken en met een soort kristal probleempunten op te zoeken. Resultaat: nieren/ blaas (dit was nieuw, was tijdens zijn gehele onderzoek niet naar gekeken) en... darmen. Wisten we dus al, maar wat nu. Ik moest van haar alles wat mijn paard ook maar te eten kreeg (of zou kunnen krijgen) mee nemen (ook zijn medicijnen) en vervolgens ging zij weer aan de hand van die foto kijken hoe mijn paard erop reageert. Nou ben ik nogal sceptisch ingesteld en vond dit allemaal erg wazig, maargoed. Het is in belang van mijn paard, dus laat maar gaan. Zij is al het voer nagegaan en schoof alles op 3 stapeltjes: goed, middelmatig en slecht. Bleek het voer dat hij al jaren kreeg uit den boze te zijn voor hem!! Ook 2 van de 3 medicijnen die hij kreeg waren volgens haar volledig nutteloos en 1 daarvan belaste hem zelfs alleen maar en mocht ik absoluut niet meer geven. Alleen het pure vitamine E poeder was goed voor hem en moest ik blijven geven. Van voer adviseerde ze 2 typen: een brok (zal maar geen reclame maken Haha! ) en slobber. Ook kreeg ik homeopatische druppels mee die zijn maag en darmen rustig zouden maken. Ik had het voer overigens in boterhamzakjes gedaan met nummers erop zodat totaal onduidelijk was over welk voer het ging. Thuis bleek dat die brok licht verteerbaar is, laag in eiwitgehalte met extra vitamine E toegevoegd Verward . In ieder geval gaat het nu een jaar later super met hem. Hij krijgt nog steeds extra vitamine E en die homeopathische druppels en ik zweer nu bij die brok en slobber. Hij is nog altijd niet de snelste (behalve als er nog een paard bij is, die gaat hij uitdagen Cool ), maar is nu wel altijd vrolijk (behalve met voer, want zijn voedernijd zit er nu eenmaal in bij hem, maar ook zelfs dat is wel een stuk minder geworden), valt niemand meer aan op de poetsplaats, staat lekker onstpannen met poetsen en slaat ook niet meer als ik aan zijn flanken kom (was waarschijnlijk een reactie op zijn darmproblemen, want in principe liep hij dus altijd met darmkrampen).

Het is een beetje een erg lang verhaal geworden, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat jij als eigenaar je paardje het beste kent en als jij aanvoelt dat hij niet in orde is dan geloof ik je helemaal (zeker na het lezen van je verhaal). Ga met alle resultaten die je hebt naar een andere kliniek en vraag hun mening. Ik heb helaas geen resultaten met Eric Laarakkers, maar mensen bij mijn op stal zijn met hun paarden naar Rodinde Hoogenraad (meen dat ze zo heet, is ook afgestudeerd da) geweest en zijn erg over haar te spreken. Een acupuncturist is natuurlijk wel een optie, maar vergeet niet dat er meerdere behandelingen nodig zijn eer je echt resultaat merkt (en het allereerst merk je het nog in je beurs). Verder zou je nog osteopathie kunnen proberen (is de mijne ook mee behandeld, maar ook dat hielp niet echt) of homeopathie. Ook heb ik goede verhalen gehoord over Marijke Boïnck (uit Babyloniënbroek). Keuzes te over dus! In ieder geval heel veel strekte met je paardje. Vaak zegt een paard meer dan je als mens doorhebt....

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:47

Neem eens contact op met de zonnevlecht, weet zo even niet waar ze zitten, maar kan dat wel voor je achterhalen als je zou willen. Daar halen ze gegevens uit de manen van je paard.
Ik stond altijd ver van dit soort dingen (beetje zweverig etc), maar heb het ook als laatste strohalm aangegrepen, en verdomd het heeft super geholpen. Wil je meer weten stuur me een PBtje.
Sterkte

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 21:12

Ik denk zelf dat het iets in z'n rug is of zo, wat niet goed zit. paar maanden geleden had hij een mindere periode. had voor het 1e x les op m'n nieuwe stal. toen diegene van wie ik las had zag hoe ik hem vooruit moest schoppen, schrok ze wel even. ze dacht eerst dat hij niet snapte dat hij op been weg moest lopen. dat hij afgestompt was. een paar dagen erna ging ik hem longeren met pessoa. hij was ook slomig en z'n staart tegen z'n kont aangedrukt. zandscheppen met z'n achterbenen tijdens draf. op een gegeven moment leek hij na een half uur ergens los te komen en liep hij super! de dagen erna ook. aan de teugel, schuimen, rug erbij. ik had hem op een gegeven moment buiten vanuit stilstand aan de teugel in draf, hierna heel makkelijk in galop. terwijl hij normaal niet wil/kan galoperen. de volgende dag had ik les, ook super. been en weg. instructrice stond echt te kijken hoe hij nu liep. het viel ook op dat hij op die dagen ook anders was in de wei. hij was bijv. zeiknat van het zweet want hij had met de andere paarden lopen racen. (doet hij dus nooit). hij ging in volle draf en galop van en naar de wei met de rest terwijl hij dit nu allemaal in een sukkelstap doet. echt vaag.
er hebben verschillende mensen gekeken naar z'n rug en niets kunnen vinden. fysio, eigen dierenarts, 2 dierenartsen die de vorige staleigenaar had. alleen op de Uithof vonden ze gevoelige plek in z'n rug, maar dit was dan waarschijnlijk overbelasting.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:30


Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:40

Als je zelf denkt dat er wat mis is met je paard dan moet je naar je gevoel luisteren. Laat een second-opinion doen, ze zijn slim hoor op Utrecht maar ze weten niet alles en iedereen kan ergens overheen kijken.
Laat je niet wegsturen met het verhaal van zo loopt je paard nu eenmaal en dit is gewoon zn karakter. JIJ kent je paard beter dan wie ook en zal dus altijd degene zij die het merkt als er iets loos is.
Mocht die second-opinion niets uitwijzen dan pas zou ik het alternatieve cirquit gaan doorlopen.

Suc6!

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:27

Wees verstandig, ga naar Eric Laarakker. Heb daar hele goede ervaringen mee. Over mijn paard zeiden ze in Utrecht dat ik 'm maar moest laten afmaken.....We rijden nu volop wedstrijden na een aantal bezoekjes aan Laarakker.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 21:19

i.i.g. bedankt voor de reacties allemaal. heb net met de kliniek van laarakker gebelt voor info. klong allemaal heel goed.
Het is alleen super duur Geld, geld! Boos! E150 euro voor 1e consult en E125 voor volgende. hierbij komen nog medicijnen en reiskosten als ik hem hier op stal laat onderzoeken. ga morgen nog even met eigen dierenarts overleggen. misschien toch 1x met pijnstiller rijden om te kijken of hij beter loopt. maar ja, ook al blijft hij hetzelfe lopen (en volgens de uithof me dan in de zeik neemt en geen pijn heeft) laat ik hem toch nakijken. het mooie bij Laarakkers is dat hij een gewone paardenarts is en daarnaast verschillende dingen heeft gestudeerd. als homeopatie, acupunctuur en osteopatie. kraken. zadel/hoofdstel/voer evt. med. worden nagekeken. paard wordt met verschillende dingen doorgemeten om te kijken of organen en spieren enzo goed zijn. ga maandag ook even naar het telefonisch spreekuur bellen om te kijken of hij wat voor ons kan betekenen. wilde eerst nog kijken voor alleen een acupuncturist,want die was stukke goedkoper, maar die kan eigenlijk alleen wat doen, als hij weet wat het paard heeft. bijv. m'n paard heeft ataxie, dit is ook vastgesteld, maar de reguliere dierenartsten kunnen of willen er niets meer aan doen. dan kan hij er mee verder gaan. dus daar schiet ik ws. niets mee op.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, LottiLou, Schildpaddd en 106 bezoekers