Privéles in een ander systeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Privéles in een ander systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 16:10

Per 1 augustus hebben wij een nieuwe club-instructeur; Ron de Kramer.
Wel even wennen, want ik heb jarenlang bij dezelfde instructrice gereden en daar kreeg ik altijd privéles van.

Bij de eerste les heeft hij een half uur gekeken hoe wij reden en vervolgens geprobeerd uit te leggen wat hij positief en negatief vond. We moesten binnenhoefslag rijden, rechtrichten en op twee teugels rijden. Gevolg was dat Waldootje meteen lekker ging sterrenkijken Bloos! maar dat vond Ron helemaal niet erg (al voelde ík me wel banketstaaf Haha!)
Hij heeft even voorgedaan op een jonge zwarte hoe hij van achter naar voren wilde rijden en dat heb ik geprobeerd ook in praktijk te brengen (wat overigens niet lukte, waarop Ron's briljante antwoord was: Dan weet je nu dat dit niet werkt bij jouw paard Ziek )

Toch was clubles met 5 man wel erg druk hoor, en ik ben natuurlijk zo'n verwende muts Knipoog

Ik heb dus nu elke vrijdag privéles afgesproken met Ron. Vorige week vrijdag hebben we 'kennis gemaakt'. Ik moet veel zachter in de hand zijn en op mijn houding letten. Slim Ook hebben we veel overgangen geoefend. Waldo ging steeds meer ontspannen lopen. Het is even helemaal terug naar de basis, maar op zich wel prettig want ik zat af en toe zo aan Waldo vast dat we beiden een bonk verkrampte spieren waren. >;)

Met de wedstrijd op het heideconcours heb ik meteen goed nagedacht over mijn houding en mijn 'handen als boter' maarja, als je met handen als boter je paard niet door de hoek krijgt moet je toch even schipperen *LOL* Desondanks toch een wp, dus ik was dik tevreden. En Ron zei al; het kost gewoon veel tijd, ik moet helemaal omschakelen naar een ander systeem. Maar ik ga iedere maandag in de springles bij Faan Pompen rijden, iedere woensdag in de clubles van Ron en iedere vrijdag een uur privéles van Ron. Ik ben er zo blij mee! Weer een nieuwe stimulans! Hyper!

En natuurlijk mijn ouders OK dan! bedanken voor de financiele bijdrage Geld, geld!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:09

volgens mij is het wel een fijne instructeur he? hopelijk ga je zo snel vooruit met zijn lessen, moet haast wel he Knipoog

INkieJarig

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:10

zo zo dat is wel erg veel les Knipoog wel goed voor je houding en je rijkunsten! wat rijd je nu op de wedstrijden?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 17:12

L1 Haha!
Moet er wel bij vermelden dat de springles eens in de twee weken is Knipoog Maar ik vind het erg prettig om zoveel instructie te hebben. Dinsdag heeft ie dan meestal een rustdag en donderdag rijd ik voor mezelf. In het weekend ga ik het bos op Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:17

Wel een luxe hoor, zoveel les... En als het ook nog goed helpt!!!
Voor mijn pony zou het niet zo geschikt zijn, dan kan hij niet af en toe een stapje minder, wat hij wel nodig heeft.

Veel plezier met je lessen, en succes met je wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:23

Fijn hoor dathet zo lekker gaat. Vooral veel geduld hebben met je paard. Vergeet niet dat Wallie eigenlijk een jachtpaard is enbij jachtpaarden wrdt niet altijd even fijngevoelig met het bit omgesprongen. Dat maakt het er voor jou niet makkelijker op.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:26

Zo te horen gaat dat super lekker en stukken beter als voorheen, mooi zeg!
Veel succes, én, foto's!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:58

fijn zeg dat het zo goed gaat! mij lijkt het ook wel een fijne, duidelijke instructeur!!!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:44

Zo dat klinkt wel positief! Fijn hoor dat het zo goed gaat!
Maarum..een vraagje: Hoort dit niet op VvdD?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker