praten met jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

praten met jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 09:05

Als je een moeilijke pony hebt waar je graag mee wil gaan springen maar je krijgt je winstpunt maar niet bij elkaar wie is dan wel eens naar de jurie gegaan en gevraagd of ze je een winstpunt wouden geven?
Nu moeten jullie niet denken ohhh dat i zo´n pennymeisje dat wil springen en niet ken rijden volgens mijn instructrice kan ik dat wel mijn instuctrice zeg ik duidelijk (op de ponyclub) En als het haar paard was geweest had ze hem allang weggedaan enz enz
Maar daar gaat het nu niet om wie heeft dat wel eens gedaan

reageer aub niet als je niks zinnigs te melden hebt dank U


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:07

Ik denk dat die regels er niet voor niks zijn. Als jij die wp niet rijden kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Dus zal je gewoon door moeten gaan. Voordat je gaat springen zal je toch eerst moeten laten zien dat je het paard dressuurmatig onder controle hebt.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 09:10

gijsenkim schreef:
Ik denk dat die regels er niet voor niks zijn. Als jij die wp niet rijden kan dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Dus zal je gewoon door moeten gaan. Voordat je gaat springen zal je toch eerst moeten laten zien dat je het paard dressuurmatig onder controle hebt.

Dat heb ik zo ook wel in de les enz maar in het proefje niet daat gaat ie bokken en steigeren enz enz

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:13

Je moet hem dus ook op vreemd terrein onder controle hebben, gewoon heel veel oefenen en lekker doorgaan met dressuurwedstrijden rijden, volgend jaar is toch vroeg genoeg?

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 09:25

gijsenkim schreef:
Je moet hem dus ook op vreemd terrein onder controle hebben, gewoon heel veel oefenen en lekker doorgaan met dressuurwedstrijden rijden, volgend jaar is toch vroeg genoeg?

Ja dat weet ik wel maar ik heb er zo geen zin meer in dan steigerd die dat bokt ie dan vlieg ik eraf en met springen was ik laatst eerste (op een vreemd terrein) en dan is ie heel braaf omdat ie dat leuk vind

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:31

Ben het eens met de reacties van gijsenkim; de regels zijn er niet voor niets.
Afgezien daarvan kan ik me niet voorstellen dat er een jury is die op jouw verzoek in zou gaan!
Misschien kan de jury het zelfs wel melden bij de KNHS, omdat je op een onsportieve manier een winstpunt probeert te halen, stel dat je dan wordt geschorst o.i.d.?
En een jury die hier aan mee zou werken, loopt zelf natuurlijk ook risico, er hoeft maar iemand achter te komen en bij de KNHS aan de bel te trekken... (en terecht Boos! )...
Kortom, 't lijkt me niet zo'n goed en zeker geen sportief idee, gewoon doortrainen dus, en uitzoeken wat de reden ervan is dat jouw pony thuis zijn oefeningen wel goed doet en op een wedstrijd niet...
Succes OK dan! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:26

Ze hebben het mij wel eens gevraagd: kunt u mijn dochter een winstpunt geven want ze wil graag gaan springen. Mijn antwoord is dan: zeker, als ze het verdient krijgt ze een winstpunt.

Ik kan het niet maken om zomaar iemand een winstpunt te geven. De plaatsing van de anderen zou dan ook niet meer kloppen. Bovendien vind ik dat je je pony goed onder controle moet hebben. In de B worden alleen maar basisdingen gevraagd en dat vind ik een belangrijke voorwaarde voor het springen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:37

Waarom zou je pony thuis niet vervelend doen en op de wedstrijd alleen maar bokken en steigeren? Dat soort problemen liggen 9 van de 10 keer echt aan degene die erop zit.
En als jij dat steigeren en bokken niet onder controle kan houden zonder eraf te vliegen kan je waarschijnlijk ook niet op een veilige manier een springparcours afleggen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat juryleden jou niet zomaar een winstpunt geven. Dat doen ze echt niet om je te pesten, maar wel voor je eigen veiligheid.

Don't dream your life, live your dreams!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:38

Ik vind dat je nog even door moet oefenen, ook op vreemd terrein moet je je pony onder controle hebben met de dresuur. Kan je niet ergens anders extra gaan trainen zodat ie dat leert?

Succes

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 14:17

Mijn vraag was of iemand dat ooit gedaan had niet dat ik dat wil gaan vragen ofzo maar als dat vaker gedaan wordt kan ik erover denken snappie

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:27

Ik geloof dat als je bij mij zou komen om dat te vragen ik daar melding van zou maken bij de federatievertegenwoordiger.

Een winstpunt moet je nog altijd verdienen en als je al geen winstpunt in de B kunt rijden heb je imo ook niets te zoeken in een B-parcours.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:30

Ik zou zelf zelfs eerst L willen starten. Dressuur zal je toch altijd nodig hebben bij het springe, want anders kom je je eigen flink tegen in het L, M of Z springen!
Ik wil ook springen en heb al 14 winstpunten in het B (binnen 10 proefjes) en ik doe het nog steeds niet, alleen maar omdat ik vind dat ze er nog niet klaar voor is.
Het gaat niet dat als je een winstpunt hebt dat je meteen een B parcours kan winnen!

Onderlinge wedstrijden zijn heel anders als landelijk...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 14:36

Wat ook nog een groot verschil is hier in limboland mag je maar 1proef per keer rijden dus durrt het langfer maar ik weet genoeg niemand vraat dat dus dan denk ik dat ik dat oook maaar niet doe
toch bedankt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:51

Nee, ik heb het nooit gedaan en zou het ook nooit doen !
Als je een wp verdient dan krijg je hem vast wel, en anders niet, ook al vraag je er nog zo lief om.
Ik denk dat je alleen maar een averechts effect kunt krijgen zoals een melding bij de KNHS of een vooroordeel voor het leven.


Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:04

Winstpunten krijg je als je ze verdient, als je gaat vragen of dat je er een mag sta je zeker niet in het voordeel bij de jury, die denken dan ohh kijk zo'n zielig meisje die om winstpunten gaat vragen, probeer gewoon je best te doen en je pony zo ontspannen mogelijk, laat hem wennen aan de omgeving dus rij eerst een paar rondjes voordat je aan je proef begint

In ieder geval succes

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:33

je hebt om te springen toch een goede dressuurbasis nodig en als je geen winstpunt kan rijden zit die er waarschijnlijk nog niet in dus zou ik daar maar eens aan gaan werken, voordat je je in het parcours waagt.

ik vind het dus belachelijk om voor die rede naar de jury te stappen, als je geen goede basis hebt kan je moeilijk gaan springen toch??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:37

Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om zoiets te vragen. Een winstpunt is geen pakje boter wat je zo maar even koopt.

Praten met de jury zou ik NA de proef doen, om te vragen wat je zou moeten veranderen om die punt wel te verdienen. En dan trainen. Zo veel mogelijk op onbekend terrein zodat jij en je paardje leren om daar normaal te rijden zonder geklier.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:02

QuijoSavan schreef:
Het gaat niet dat als je een winstpunt hebt dat je meteen een B parcours kan winnen!


anderzijds had Raimaer al 4 wp in het B springen voordat ze maar 1 proef gestart had, dus zo zwart wit als jij het schetst is het ook niet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:19

Als jij denkt dat je verantwoord door een parcours kunt sturen Scheve mond , kun je dan niet op een braver dier van iemand anders starten om dat winstpuntje te rijden? Je hoeft dat punt niet perse met die pony te rijden namelijk.

Nulla tenaci invia est via

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:24

Margreet schreef:
Als jij denkt dat je verantwoord door een parcours kunt sturen Scheve mond , kun je dan niet op een braver dier van iemand anders starten om dat winstpuntje te rijden? Je hoeft dat punt niet perse met die pony te rijden namelijk.


Ik dacht dat je als combinatie een winstpunt moest hebben?
Maar ik ben ook van mening dat je zonder goede dressuurmatige basis geen springparcours kan afleggen, zeker op hoger niveau niet. Je moet kunnen schakelen, scherpe wendingen kunnen rijden (pony moet dus soepel zijn, de controle kunnen behouden (als dat in de B dressuur al niet lukt.....). Ook word je in de B beoordeeld op wijze van rijden. Ook al ben je foutloos met een supersnelle tijd, als je maar 40 punten haalt win je nooit van iemand die veel langzamer was (zonder tijdfouten) met 54 punten!

Don't dream your life, live your dreams!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:27

gabyfedde"]
Ik dacht dat je als combinatie een winstpunt moest hebben?
[/quote]

Nee hoor, gewoon even het reglement lezen.

http://www.knhs.nl/uploads/groot/alg.re ... en2003.PDF
blz 32

[quote="Artikel 253 schreef:
DEELNAME SPRINGWEDSTRIJDEN
Een deelnemer, die voor het eerst aan een springrubriek wenst te gaan deelnemen, dient
in enige combinatie

een dressuurklassering - minimaal B + 1 - te hebben behaald.

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:32

nee, Margreet heeft gelijk. Een keer 156 met een shet en je mag de rest van je leven het springterrein onveilig maken.

Artikel 253 DEELNEMERS EN PAARDEN schreef:
DEELNAME SPRINGWEDSTRIJDEN
1. Een deelnemer, die voor het eerst aan een springrubriek wenst te gaan deelnemen, dient
in enige combinatie
een dressuurklassering - minimaal B + 1 - te hebben behaald.


ik ben te laat zie ik *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:32

2 zielen, 1 gedachte Haha!

Nulla tenaci invia est via

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:38

B + 1 is geen hoge eis

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:40

Als je in de B dressuur nog geen winstpunt kunt rijden ben je ook niet klaar om te springen vind ik. Die regel is er niet voor niets Lachen
Ik ken wel iemand die ooit naar de jury is gegaan en heeft gevraagd als het nou dicht bij een winstpunt zat (154/155) om er dan een winstpunt van te maken, omdat hij die nodig had om met zn hengst te mogen starten.. Eigenlijk vind ik dat een jury dat niet mag doen, een winstpunt moet je gewoon verdienen en als je er geen krijgt verdien je hem dus niet Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimber en 43 bezoekers