Bandages -> welke gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Bandages -> welke gebruiken jullie?

elastische werkbandages + onderlap
14 (18%)
stal/reis bandages (soort wolachtig stofje)
31 (40%)
fleece bandages
17 (22%)
neopreen bandages
4 (5%)
anders, nl......
10 (13%)

Totaal aantal stemmen: 76


Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Bandages -> welke gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 14:21

Welke bandages gebruiken jullie?

PS. mensen die tegenstander zijn van het gebruik van bandages hoeven niet te reageren.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:30

Ik gebruik geen elastische bandages, dat vind ik ondingen.
Verder gebruik ik die lekkere bandages (lekker breed en dik stof) van Global. Het zijn heerlijke bandages om te bandageren, mijn paard heeft nog nooit geklaagd en ze blijven lang mooi. Je hoeft niet persé onderlappen te gebruiken, maar dat doe ik altijd wel: onderlappen van Eskadron.
Ik rij graag met bandages (mooi plaatje én bescherming) en alleen voor de afwisseling gebruik ik peeskappen van BR.
Sinds ik ooit eens met mijn stomme kop mijn paard had los gegooid zonder bescherming en hij door zijn maffe gedrag zichzelf aantikte met als gevolg een operatie omdat hij zijn griffelbeentje had gescheurd, kijk ik wel uit!!!
(Het liefst zou ik mijn paard nog rondom gebandageerd of met peeskappen in het land zetten)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:46

Ik heb van die elastische met ingebouwde onderlap zeg maar haha, en van die dikke stoffen van stubben

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:16

ik heb elastische knalrooie en witte bandages, maar ik gebruik ze bijna nooit. ik heb meestal geen zin om ze aan te brengen en ik vind het ook onnodig.(maar daar gaat het nu niet over)

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:21

Ik gebruik van die wolachtige met eskadron onderlappen en ook wel fleeche, ook met onderlappen. Vaak nog in combinatie met springschoenen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:26

Ik gebruik voor 'normaal' af en toe van die wolachtige stal/reisbandages. Als ik "op chique" moet (grote wedstrijden etc.) gebruik ik witte fleece-bandages. Niet bewust voor fleece gekozen (bevalt wel heel goed), maar ze waren toevallig in de aanbieding.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:13

Ik vind die wolachtige absoluut het fijnst, voornamelijk omdat die iig lang genoeg zijn Knipoog
Fleece vind ik iets minder fijn. Heb er altijd Eskadron onderlappen onder.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:19

Rij bijna altijd met peeskappen, maar als de bak erg zwaar is dan geef ik graag wat extra steun als ik weet dat we wat dingen gaan oefenen waarbij de kans groot is dat ze zichzelf aantikt omdat ze het allemaal nog niet doorheeft.
Dan gebruik ik meestal elastische met onderlappen. Heb ook wel van die wollen dingen van Eurostar, die gaan wat fijner om, maar ja, moet wel in de kleur blijven en die van Eurostar heb ik alleen maar in het lichtroze Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:51

Hebben jullie geen last dat de eskadron onderlappen voor de voorbenen te lang zijn (ik heb er toch zeker een centimeter of 4 afgeknipt) Of heeft sam gewoon korte pootjes?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:54

ik gebruik van die elastische met een stuk fleece aan. vind ik wel nog gemakkelijk. geen onderlappen apart nodig.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:12

Ik gebruik de niet-elastische bandages met onderlappen van eskadron.

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:29

peesbeschermers(alleen eskadron) en bij bijna allemaal stal/reis bandages(3m) zonder onderlappen achter... ook in het land en molen dan bij de meeste springschoenen erbij.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:36

Ik gebruik altijd onderlappen, en altijd die van Eskadron.
Verder heb ik het liefste gewone werkbandages, maar de elastische van Stubben zijn ook heel fijn! Fleece gaat ook nog wel maar vind ik duidelijk het minst fijne.
Gewone elastische komen niet eens mijn kast in. Waardeloze prullen vind ik dat.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:15

Ik gebruik geen elastische en geen neoprene maar een soort rekbare stof ( geen elastiek) waar geen onderlappen onder hoeven Haha! Hele fijne bandages van het ruiter gilde ( pony versie)
ik gebrui achetr badages ( omdat ie toch zoveel mogelijk op zn achyter hand moet lopen en de bak soms zwaar kan zijn) en voor gebruik ik peeskappen om aan tikken te voor komen ( mn pony is ruim in zn gangen)
Als ik op de verening rijd dan heb ik achter strijk lappen voor de bescherming!
Eigenlijk heeft mijn pony met rijden altijd bescherming om behalve in de dressuur proef! zelfs met losrijden heeft ie rondom witte bandages om Haha!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:48

Elastische gebruik ik niet, behalve die waar eerst een stuk fleece(denk ik? of wol ofzo) bandage aan is, en als je dan het been van boven tot beneden gebandageerd hebt, dan komt het elastische gedeelte.

Normaal gebruik ik fleece. Dat stond toch op dat pakje, maar degene erna leken er hard op, die zijn ook fleece, of toch meer stal bandages. Ik heb bv die van BR, weet niet wat die juist zijn?

DiRrTy_LaDy

Berichten: 68
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Oudkarspel (Alkmaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:19

Ik rij altijd met peesbeschermers... *Gewoon gewenning*

Ik vind dat bandages zoveel tijd kosten Haha! haha...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:20

DiRrTy_LaDy schreef:
Ik rij altijd met peesbeschermers... *Gewoon gewenning*

Ik vind dat bandages zoveel tijd kosten Haha! haha...

ik ook, gaat veel sneller en ik ben niet echt handig met bandages Haha!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:40

anders, nl...... zonder (ALS ik een pony zou nemen)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 00:43

Ik heb anders gekozen, heb gewone katoenen bandages (niet rekbaar) en neopreen. Kon niet kiezen natuurlijk. Overigens vind ik die neoprenen erg beroerd bandageren...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:07

Samsam schreef:
Hebben jullie geen last dat de eskadron onderlappen voor de voorbenen te lang zijn (ik heb er toch zeker een centimeter of 4 afgeknipt) Of heeft sam gewoon korte pootjes?


Ik heb de onderlappen al bij diverse maten paarden omgehad.
Ze passen altijd goed. Mijn merrie van 1.66 m paste ze ook. Ze waren wel iets hoger maar dan laat ik een klein stukje van de onderlap boven uitsteken.
Ik heb er nog nooit iets van afgeknipt en dat zou ik ook erg zonde vinden.
Zou jij dan niet beter voor vilten onderlappen kunnen kiezen? Die kun je nl. zonder zorgen op maat knippen. Lijkt met dat die van Eskadron er nogal snel van slijten of valt dat wel mee?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:12

De Eskadron lappen zijn ook in ponymaat te verkrijgen, ik ken wel meer mensen die die voor de voorbenen gebruiken.
Lovely heeft ze ook.

Ikzelf heb nooit over, ik bandageer ook best een heel eind, ik vind het wel lekker als ze flink groot zijn, dan pak ik nog een stuk kogel mee ook.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:24

Sjuimpje schreef:
Ikzelf heb nooit over, ik bandageer ook best een heel eind, ik vind het wel lekker als ze flink groot zijn, dan pak ik nog een stuk kogel mee ook.


Doe ik ook altijd. Ik vind het een lekker idee als het paard goed 'ingepakt' zit. Zeker als ik van plan ben een zwaardere training te doen. Ik vind het niet praktisch als de kogel (niet eronder, dat zou de beweging in het onderbeen beperken) een stuk meegebandageerd wordt, ik vind het dan net polsbandjes lijken. Verder heb je eerder kans (zeker zonder onderlappen en bij elastische bandages) dat de bandage gaat opkruipen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:13

Als ik inbandageer, dan gebruik ik de bandages van Harry’s Horse. Ik heb begrepen dat BR ze nu ook heeft. Dit zijn bandages met het eerste stuk fleece onderlap en dan een elastisch stuk. Ik vind dat echt fijn werken!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:16

als ik bandages gebruik zijn t van die wolachtige stal, reis en werk bandages van Global....
Zijn mooie bandages makkelijk om te doen..

Maar voornamelijk rij ik gewoon zonder bescherming

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:25

Als ik bandageer doe ik het achter (heb voor pijpkousen) met elastische met onderlappen. Als er een paard vervoerd moet worden neem ik stalbandages, van die lekkere dikke (alleen ze zijn geel, en daar wil ik dood nog niet mee gezien worden Tong uitsteken ) met onderlappen. Heb geen ervaring met die neopreen dingen, rekken die eigenlijk wel mee? Verward
Ik zit er nu over te denken om misschien die bandages met onderlappen er al aan te nemen. Ben ze namelijk altijd kwijt Schijnheilig