bestaat een grote maat sliding ijzers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

bestaat een grote maat sliding ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 22:27

Gisteren is de hoefsmid geweest; hij heeft o.a. gekeken of hij een maat sliding-ijzer had dat mijn B'elanna onder de iets minder bevallige hoefjes (nou ja zeg maar HOEVEN) paste. Helaas de drie maten die hij heeft passen niet. Dat zijn de standdaard quarter en pony-maten volgens hem. Hij dacht dat hij ze wel zelf kon maken, maar dat werd aanzienlijk duurder.

Iemand een idee of er grote maten slidingijzers op de markt zijn? Iemand met een westernpaard met grote hoeven? Hoe hebben jullie dat opgelost?


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:30

Waar zijn de échte smids die zelf nog ijzers konden maken Lachen

SillytheKid

Berichten: 551
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:48

Mijn smit (Marc Dekkers, Eindhoven) maakt de gewone ijzers iets anders voor mijn halve haffie. Buigt ze minder door zodat ze naar achter steken en zo het sliding effect hebben Lachen Kost niks extra's, hij zegt namelijk dat het bijna geen verschil maakt in het productieproces zeg maar. Dus... Misschien dat het bij een andere wel kan? Haha!

Lovers War Paints Mariah Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:32

Als ik de hoefjes van de quarters bij ons op stal vergelijk met die van Leonardo, dan weet ik meteen weer waarom ik hem altijd Kaptein Platpoot noem... Haha!
Géén vergelijking! *LOL*
Maar een beetje handige smid legt een slidingijzer toch ook wel uit tot KWPN-formaat, of kan een standaard ijzer aanpassen? Evt. uit staaf smeden? Is idd wel wat duurder, maar volgens mij toch goed mogelijk?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 23:34

hmm ik moet maar eens wat verder rondvragen. Dit is een hoefsmid die toch vooral kwpn-ers van standaard-ijzers voorziet. Speciale westernhoefsmeden zijn er volgens mij niet in de buurt. Tot nog toe liet ik alleen bekappen. En dat doet hij netjes. Volgens mij is hij dit gewoon nog nooit tegengekomen. En kwpn-er op sliding-ijzers....

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:30

Mijn merrie heeft ook grote hoeven en mijn hoefsmid gebruikt hier "S4, verzet" voor (ik weet zeker dat ik het fout schrijf maar misschien wordt je eigen hoefsmid er wel wijs van). Ik heb me laten vertellen dat dit de grootste maat is.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 11:33

Jemille schreef:
Mijn merrie heeft ook grote hoeven en mijn hoefsmid gebruikt hier "S4, verzet" voor (ik weet zeker dat ik het fout schrijf maar misschien wordt je eigen hoefsmid er wel wijs van). Ik heb me laten vertellen dat dit de grootste maat is.


Probleem is inderdaad opgelost. Er bleek een grotere maat te bestellen. Dus nog een maandje wachten, dan wordt Wizkid gespeend en ga ik de grote stap toch maar zetten Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers