Hoe ben je aan de naam van je paard gekomen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Hoe ben je aan de naam van je paard gekomen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:41

Ben er eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig naar.Af en toe zie je zulke mooie en aparte namen voor bij komen en dan vraag ik me echt af "kom je daar aan?"En waarom die naam?"

Toen ik Amber haar moeder drachtig kocht moest ik natuurlijk een naam hebben.Na veel zoeken kwam ik een spaanse naam tegen die mij wel aansprak alleen ver in mijn achterhoofd dwaalde de naam Amber(hoe ik daar aan gekomen ben weet ik niet).En ja hoor ze werd geboren en die spaanse naam was is echt vergeten dus toen moest het wel Amber heten aangezien dat al stiekem in mijn hoofd zat.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:42

Bij Heros kreeg ik zijn naam er gratis bij Knipoog

(Hij heette al zo toen hij nog mijn verzorgpony was, beetje duur omdat allemaal weer te veranderen)

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:42

kawa, was de naam op zijn papier

Ik verwacht wel dat ik weet hoe ze zo creatief zijn geweest
Zijn vader heet Kafu, dus daar zal de KA wel van zijn.
En zijn moeder heet Wolina en daar zal wolines wel van zijn afgeleid.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:44

euh , beauty (heeel orighineel)heette al zo , al wou ik ze wel Amy noemen maarja , dat is er dus niet van gekomen
Luna wisten we direct, kwam uit een droom van me, ik droomde van een shetje , die heette luna (vandaar "luna")
bij Chanelle twijfelden we tussen Beau en chanelle, maar mijn moeder gaf de doorslag

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:47

Mijn paard heette Presley toen we hem kochtten, en ik wist gelijk al dat ik 'm anders wilde noemen. Heb een heel lijstje gemaakt van stoere namen met een tintje Wales, maar vond de meesten te obscuur, niet lekker af te korten of de verkeerde klank heben. Ben uiteindelijk op Rowan uitgekomen, en dat past nu echt bij hem.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:49

Jolynn heette al gewoon Jolynn Haha!

XANTHA

prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:50

Ene meneer "Prince" had het nummer Purple Rain gemaakt, ik vond dat wel aardig, en toen ik een veulentje fokte moest zijn naam met een "P" beginnen - et voila Haha!!

Extremely rare and Beyond Compare

Farjen

Berichten: 7964
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:56

Goh drie dagen heb ik zitten zoeken, mijn ouders werden gek, het was heel de tijd, is dat mooi? en dat? en dit?
Ik weet niet hoe het in me opkwam maar ik zei gamble.. Camble, en 3 min later zei mijn pa waarom niet Camble, van Naomi Camble.. Vond het zo grappig dat hij ook Camble zei dat we dat genomen hebben Lachen

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:00

Mijn paard heet volgens de papieren Suzy-tettie en haar moeder heet Jona-tettie. En mijn moeder dacht dat mijn paard jona heette dus dat is het gebleven.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:01

Mijn eerste paard heette gewoon zo en bij m'n vorige pony stond de naam op de papieren en hebben we er alleen Sabientje van gemaakt Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:21

Mijn paard Xena heette al zo.. zat er dus al bij Knipoog

Ben alleen bezig met een leuke sportnaam te bedenken voor het paspoort..
Zat te denken als iets van 'just Xena' simply xena.... of iets dergelijks..
iemand ideen? Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:24

Pinky is niet door mij zo genoemd, maar ik weet wel waar het vandaan komt; hij is geboren op 2e pinksterdag.

Fellow heb ik wel zelf verzonnen. Ik had die naam in mn hoofd (geen idee waarom) en toen ik erachterkwam dat het ventje/kerel betekende vond ik dat echt bij hem passen Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:33

Matti heette al zo..je ze kan er ook niks aan doen Haha! ...maar we zeggen toch matje..muisje..

!Update profiel!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:35

Toscane heette al zo, oftewel Tossa.

De rest is door stamboek gegeven beginletter en eingigen op de stamnaam line: odaline, idaline, medaline, wendaline, umaline en ga maar door!!!! Haha!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:35

Tjitske en Nicky heette al zo op papier. De fokker krijgt bij de geboorte van een fjordenveulen een lijst met namen voor dat jaar waaruit hij er een mag (of moet?) kiezen. Moet in ieder geval altijd met de goede letter voor het goede jaar zijn.

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:37

Yorghos heb ik zelf bedacht. Ik vond het echt bij hem passen...
nee, zo simpel ging het eigenlijk niet helemaal. Ik vond Joris een onwijs leuke naam, maar er stond al een Joris op de manege. En twee dezelde namen is niet erg handig. Yorghos is de Griekse spelling van Joris, en dat vond ik ook erg mooi. Bovendien een naam die erg weinig voorkomt en dus nog redelijk origineel is.

Ook Kaylo had nog geen naam. Toen ik hem kocht dacht ik aan de naam Kai, uit het sprookje van de ijskoningin. Hij deed me daaraan denken door zijn witte vacht en blauwe ogen. Mijn zusje vond alleen Kai niet handig roepen, dus moest het iets worden met 2 lettergrepen. Zo werd hij Kaylo gedoopt. Met een Y, omdat Kailo zo vreemd staat..
Maar zijn roepnaam is nog altijd gewoon Kai.

* To Belg, or not to Belg *

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:51

Alle paarden die ik heb hadden die namen al, behalve Sandirfor, Upsalla, Vadir.

Sandifor: Het moest met een S beginnen en Sandifor en er kwam iemand op bezoek met die achternaam, en we vonden het een mooie achternaam Lachen Vandaar Sandifor

Upsalla: Het moest met een U beginnen en verzin maar eens een orginele naam met een U Verward !! Naja, uiteindelijk kwamen we hierbij omdat het wel grappig klonk Lachen

Vadir: Het moest met een V beginnen en we wouden hem eigenlijk Vidar noemen. Maarja, in zijn 'paspoort/papieren' was het misgegaan en stond er Vadir ipv Vidar. Vandaar Vadir

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:54

Sting heette gewoon al Sting:D

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:10

Mijn ene paard heet Tansumi (spreek uit tansoemi). Iemand anders riep deze naam en toen ik vroeg wat dat betekende zei ze: dat is een enorme vloedgolf die alleen in exotische streken voorkomt en ze zeggen van deze vloedgolf dat hij kwam, zag en overwon. Ik vond dat zo gaaf dat ik deze naam heb gekozen. (Heel makkelijk want mijn paard had geen naam op zijn papieren, alleen het nummer van zijn brandmerk).
Toen ik later op Internet ging zoeken naar de precieze betekenis van Tansumi kon ik er niets over vinden. Later keek ik in het woordenboek bij vloedgolf en toen zag ik dus dat het geen Tansumi is maar Tsunami!
Te laat! Paard al laten registreren onder de naam Tansumi. En ach, vind ik ook wel heel apart.

Mijn andere paard heet Djinny. Haar vorige eigenaar had haar nanny genoemd, maar dat vond ik niet zo leuk. En Djinny is een geest in een fles en dat vond ik wel passen bij dit karaktervolle volbloedje.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:13

Een pony op de pensionstalling waar ik reed heette Mazzel.. en zo orgineel als ik ben.. heb ik mijn pony ook maar zo genoemd Knipoog

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:13

boefie is ooit gratis aan de pc gegeven, claire(toen iets van 6) had hem toen de naam boefie gegeven omdat hij er ondeugend uit zag(en deed), dus is die zo naar zijn volgende eigenaar gegaan en zo naar mij. eigelijk heeft hij 2 namen, boefie en boefje, geloof dat die voor mij hem boefje noemde maar bij mij is het weer boefie

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:16

Mijn pony heet al 16 jaar Barney!!! ik weet absoluut niet hoe de eerste eigenaar aan zijn naam is gekomen want zijn stamboeknaam is Rih Willemshoeve Verward

Live,LOve,'ndLaugh

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:23

Mijn paard heet op zijn papieren Cinzano du Rona Z.
Zelf zou ik zoiets nooit kunnen verzinnen, maar dat was makkelijk ik dit geval, want hij heete al zo. Ik noem hem trouwens Cinzano of gewoon Cin.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:02

Dat was erg! Ik heb dagenlang lijstjes gemaakt want hij heette officieel Zvon ("geluid" in het Russisch) en zijn vorige eigenaresse noemde hem Fons. Ik vond het niet passen bij hem dus na een paar dagen kwam er Sgt.Pepper uit. Maar die naam zat me niet lekker. Toen zag ik geloof ik ergens een plaatje van Erikah Badu en ondanks dat ik niet echt fan ben bleek het in mijn hoofd zitten en werd Zvon van Fons naar Baduh (je zegt dus Badoe). En nu issie gewoon Baduh! Wel grappig; ik heb hem ruim een jaar en zijn vorige eigenaresse kwam pas kijken en die bleef hem Fons noemen. Dat klopte niet, hij is Baduh! Hihi.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:05

orlando heten al orlando toen we hem kochten.
we hebben erover nagedacht om hem anders te noemen .maar hebben het toch nie gedaan.
nu heet die nog steeds orlando Lachen
alleen het is wel jammer want je hoort tegen woordig alleen maar orlando's ook op wedstrijd Huilen Boos! Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Kopmeeuw en 77 bezoekers