Welke prijs voor deze shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 19:49

Ik heb even een vraag voor een vriendin. Zij wil weten hoeveel je kan vragen voor deze shet:
Groter type shetlander, 6 jaar oud zonder papieren. Is wel ingereden maar kan niet veel, niet eens normaal in een bak lopen. Verder chagrijnig van aard, absoluut geen kinderpony want hij trapt en bijt regelmatig.
Mijn vriendin wil deze pony dus kopen maar wil graag een prijsindicatie van buitenstaanders.
Bedankt alvast!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:55

waarom wil ze uberhaubt een pony kopen die bijt en trapt? naja, zal wel weer aan mij liggen
fl 200 in geval hengst/ruin
fl 500 in geval merrie, MAXIMAAL

Maar als ik dit zo hoor zou ik er nog geen duppie voor over hebben

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:02

sjonge jonge, reageer niet zo achterlijk zeg!
Dat mag dat meisje toch wel zelf weten, de shet kan nog helemaal veranderen hoor! misschien kreeg ie wel helemaal geen aandacht!
Maar ff over de prijs, daar heb ik niet zo veel verstand van, maar ik denk iets van 300, gezien van wat ie allemaal kan en niet kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:06

Ik zou iets meer bieden dan de slachtpijs en die zal op een 150 - 200 liggen. Die shet lijkt me een beetje een onhandelbaar geval, moeilijk te verkopen aan andere mensen. Als je vriendin dit beestje graag wil kopen en de eigenaar wil van de pony af mag de eigenaar blij zijn dat er een 'gek' Haha! is die de pony graag koopt.
Succes

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 21:59

Bedankt, nu weet ik tenminste ook waar de slachtprijs ligt, want daar wil mijn vriendin boven zitten. Anders wordt dat waarschijnlijk de toekomst. Die man zegt wel dat hij een goed tehuis wil zoeken voor hem, maar aan wie kan je zo'n dier verkopen? Hij is echt gevaarlijk voor kinderen. (en hij wil perse iemand die niet te groot is Verward ) Maar ja, mijn vriendin zorgt dus al jaren voor hem en kent zijn streken en wil echt proberen zijn agressiviteit te laten minderen. Vandaar dat ze hem wil kopen, ze inmiddels gek op hem.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:09

Denk ongeveer 300 gulden ofzo, echt zeker niet meer als 400 aangezien ie z'n streken heeft.. }>

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:24

Niet meer dan een paar honderd gulden. Voor een goed ingereden kindvriendelijke pony krijg je vaak ook maar een f500,- met veel geluk en goede papieren en premies wat meer...


nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:54

ik heb ook een shet

en die beet ook de hele tijd maar dat heb ik hem af geleert en trapte ook. en dat doet hij ook niet meer
ik zou hem voor zo'n 200 en 300 verkopen.

hij ging ook altijd liggen als anderen kinderen erop
gingen maar dat doet hij nu ook niet meer dus je moet er de geduld voor hebben en dan is het een lieve en dure shetlander.
nu kan ik gewoon achter mij shet staan eerst trapte die maar nu niet meer .
ik kan van zijn kont af glijden.
dus je moet er de tijd voor nemen.
stuur anders iets terug als je meer wil weten.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 11:34

Ik heb nog een beter idee!!
Kennen jullie http://www.marktplaats.nl
Daar kun je pony,s kijken en paarden.
En daar zag ik staan dat ze gratis een hele mooie shetlander weg deden voor een goed tehuis .mishien wat voor jullie??? Pling

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:19

Als ze hem toch al een tijdje kent/verzorgt en hij/zij is nu nog steeds zo vals.....is de kans dan niet er5g groot dat het haar niet lukt om die valsheid eruit te krijgen.
Met een merrie kun je altijd nog fokken (alhoewel met zo'n karakter?!) dus +-500,- een ruin 300/400,-(casteren kost ook een paar honderd +- 200,-) en een hengst max. 200,-
Voor dat geld zou ik me dan toch eentje kopen die niet zo vals is! Een hengstveulentje, grote maat gaat vaak genoeg voor 100,- weg! Dan heb je een goede, fatsoenlijk gefokte en die kun je helemaal zelf vanaf het begin africhten....ideetje?!

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:20

Euhm niet meer dan 300,- hoor!!! Scheve mond\

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:31

Ik heb er ook eentje gratis!!
Ga m zaterdag ophalen!! Haha!

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:18

Ligt eraan of het een merrie of een hengstje is en of er papieren bij zitten. Hengstveulentjes zonder papieren worden op de markt (zielig he, zo'n paarden markt!) verkocht voor nog geen honderd gulden.
Volgens mij is 300 gulden inderdaad een goed bedrag, ook omdat ie niet zo lief is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, veranadautje en 31 bezoekers