en toch durf ik niet...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 10:35

Ik mag van karin (niet karin van hier) best op raven (zie in the picture) maar toch wordt ik weer geconfronteerd met mijn angst. Jaron is ook groot, maarja, jaron zet geen stap verkeerd, die heeft M gelopen, en kent alle knopjes.
Raven is jong (3.5) en net een paar maanden onder het zadel. Jong betekend vaak onvoorspelbaar, zo ook in ravens geval. Hij is echt harstikke braaf hoor, maar hij schrikt gewoon nog weleens enzo.
Ik ben gewoon bang dat als ik van raven af kletter, dat ik weer helemaal overnieuw moet beginnen, dat ik ook niet meer op Jaron durf, of zonder zadel op Charlotte, van nimber (nouja, van, bij nimber)...
Geduld hebben maar, maar ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. Ik kon heel de wereld aan, dacht ik.....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:39

hmmm, errug leuk dat je op hem mag, maar als je twijfelt zou ik het eerst nog maar niet doen.
Ik ben ook heel raar van Irene afgevallen, maar ja ik wist wel van haar dat ze het niet kwaad bedoelde, maar ja. Maar zijw as dan ook een drukte maker en moest eerst haar energie kwijt.
Je zou het best leuk kunnen hebben,w ant het is errug leuk om een jong paard in te rijden! Ik heb errug veel plezier met Irene gehad!!!
Ena ls jij op hem zal gaan rijden, zul je vast ookw el veel plezier met Raven hebben!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 10:42

nou, ik zou raven niet voor vast gaan rijden ofzo hoor, maar gewoon een keer uitstappen..
Maarja, ik durf gewoon (nog) niet, dus doe ik het ook niet

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:44

Hoi Stef, ik zou niets overhaasten als ik jou was. Als je er geen zeker gevoel bij hebt: gewoon niet doen. Zeker omdat het een jong paard is die altijd enigszins onvoorspelbaar zijn.

Als het op een aantal grote paarden goed gaat, durf je steeds meer en ga je misschien zometeen met een zelfverzekerd gevoel op Raven zitten.
En dat is toch veel fijner dan nu nu met een halfslachtig gevoel erop, dat voelt zo'n paard ook aan.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:45

ik zou zeggen ga erop anders kom je er nooit overheen
hupsa!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 10:46

Citaat:
Op 2001-09-22 10:45, schreef Yentl:
ik zou zeggen ga erop anders kom je er nooit overheen
hupsa!



Tja, aan de ene kant zeg ik dat ook, maar aan de andere kant.... ALs ik van raven af flikker, durf ik straks geeneens meer op Jaron....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:49

dat is waar, maar als je eerst lekker doet stappen, dan val je vast niet. en dan steeds stap verder

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:39

Hey, maar je had toch ook al een keer op 1 van de paarden van suzanne gezeten.
Ah joh, spring er op, als Karin nou zegt dat hij niets doet. Desnoods houdt zij hem effe vast?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:57

tsja...het ebste is om het toch te doen. Ik ben ook zo'n schijterd en was ook altijd bang om bang te worden, dat alles in een keer weg zou zijn en ik weer helemaal overnieuw kon beginnen met vertrouwen winnen. toch maar een keer diep ademgehaald en op een Z2 dress paard gestapt, een behoorlijke hete Havidoff(idd,als ze moet werken heet ja, maar toch Scheve mond\ )..deed natuurlijk geen stap verkeerd en het voelt dan wel zo fantastisch als je er af komt!stond helemaal te shaken, maar voor die kick die je kan krijgt doe je het, je hebt jezelf overwonnen en zo kom je steeds ene stapje verder. Vraag egwoon eens of de eigenaresse er even naast blijft lopen, dat voelt wel stom maar dan ben je voor je idee veiliger.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:04

je moet al die grote paarden niet over een kam scheren ze zijn allemala verschillend. waarom zou je niet meer op jaron durven als je van een ander afvalt. t lijkt misschien erg eng. maar jaron doet toch niets fout? gewoon proberen alle paarden afzonderlijk te zien. en als je echt niet durft gewoon niet doen is nergens goed voor. je hoeft je voor niemand te bewijzen dus kan je lekker op kleinere rijdne als jijd at fijn vind.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:19

wat een onzin, het ene paard is het andere niet. als de ene vervelend is hoef je het vertrouwen in de ander toch niet te verliezen Verward

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:21

Ik zou het niet doen, dat dier is nog hartstikke jong. Ik begrijp trouwens ook niet waarom die eigenaresse iedereen op zo'n jong paard laat rijden, ik zou niemand op Razinda laten. Later misschien wel, als ze goed is ingereden maar niet nu ze nog zo jong is. Maar goed, ik ken het paard niet. Er zijn toch nog genoeg andere paarden waar je op kunt of niet?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:23

Als je er echt heel erg onzeker over bent moet je er gewoon nog even mee wachten vind ik, wat heb je aan brokken??!! Dan durf je straks helemaal niet meer...
Je kunt natuurlijk ook vragen als je 'm uitstapt of ze 'm even vasthoudt of er gewoon even ernaast mee wandelt voor het idee. Vaak als je het gevoel hebt dat er iemand bij loopt die in kan grijpen als er wat gebeurt zit je er al een stuk rustiger op, en wie weet valt het dan wel alles mee!

Succes!!
Ellis

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 13:20

Citaat:
Op 2001-09-22 12:21, schreef Jura:
Ik begrijp trouwens ook niet waarom die eigenaresse iedereen op zo'n jong paard laat rijden, ik zou niemand op Razinda laten.


Zelaat ook niet zomaar iedereen erop hoor....

Ze zegt dus heel simpel, hij is braaf, maar hij is ook jong, dus op eigen risico.

Verder doe ik trouwens alles met raven, voeren, buiten zetten, binnen zetten, etc etc

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:44

niet doen, zorg eerst dat je wat meer zelfvertrouwen hebt je brengt zo'n jong paard met jouw angst ook alleen maar aan het twijfelen.
ga eerst wat meer op verschillende grote paarden en dan op 1 tje die wel te vertrouwen is maar wat kijkerig bv pas als je echt zoiets hebt van en ach al kletter ik eraf wat dan nog stap dan eens op een jong paard.

mocht je toch denken ik probeer het gewoon vraag of ze 'm vasthoud ga erop en stap meteen weer af.
misschien is het vanaf boven toch niet eng en zeg je wel nou doe maar 3 passen naar voren en dan eraf...
gewoon zelf aangeven

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:42

als je er af flikkert, jezelf vermannen en er weer op! als je merkt dat je je tijdens het vallen toch niet bezeert, raak je je schrik kwijt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:41

Ik zou het niet doen als ik jou was. Dit paard is nog zo jong en moet nog volledig vertrouwen op zijn ruiter. Als die al onzeker is...

Ga lekker verder op Jaron joh!