Zondag: update Milena

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 13:45

Toen ik vanmorgen vroeg op stal kwam, wilde ze nog steeds geen poot verzetten. Ze trilde helemaal als ik aan haar rechter voorbeen kwam, dus heb ik haar 6 strepen Quadrisol gegeven.
Daarna ben ik terug naar huis gegaan om te douchen, ontbijten etc.
Daarna weer naar stal, weer geprobeerd om haar de box uit te krijgen: ze verzette geen poot en wilde alleen maar omhoog komen als ik harder aan het halster trok.

Dus ik de VA maar weer gebeld, krijg ik gewoon ijskoud te horen dat het ponniestreken zijn. "Als ze niet op drie benen staat in de stal, heeft ze geen reden om niet te lopen", volgens de VA. Hij zei dat ze het alleen niet wilde omdat het misschien pijn deed en/of stijf is door de klap van gisteren.
Hij zei dat ik er dan maar "creatief" mee om moest gaan. Als ze niet vooruit wilde, dan maar achteruit (gaat niet, twee drempels) en anders eens flink de zweep op haar kont, want ze MOEST lopen.....

Afijn, met pijn in m'n hart met een zweep de box in (ik heb er heel lang over gedaan voor ze me op haar rug vertrouwde met een zweep). Dick aan het halster, ik erachter met de zweep.....
Ik denk dat ik nu dus opnieuw moet beginnen met het vertrouwen opbouwen dat een zweep niks doet. Ik heb haar niet hard geslagen ofzo hoor, alleen op haar dek getikt, maar dat vindt ze dus al hartstikke eng...
Maar ze ging wel. Stokkreupel over de drempels, ik hield m'n hart vast. Ze ging steeds bijna onderuit omdat ze struikelde over de teen van de rechterhoef, maar na een paar minuten ging het steeds beter.

Inmiddels heb ik twee keer tien minuten met haar gestapt (2e keer weer met de zweep uit de box moeten halen, ze wilde weer niet) en het wordt ietsje beter. Ze is nog wel heel zwaar kreupel, maar het rechterbeen draagt wel wat gewicht. Ik heb er heel voorzichtig wat mee gebogen en ik voel Godzijdank niets kraken of haperen...
De zwelling valt nog mee, maar dat kan ook komen omdat de VA gisteren Prednison ingespoten heeft...

Afijn, ze hinkelt in ieder geval weer een beetje rond, da's het belangrijkste voor dit moment. En ze heeft heeeeel veel medelijden met zichzelf: je zou zo kunnen janken als je dat hoopje ponyellende over het erf ziet strompelen met die kop helemaal naar beneden....
Ik wou verdorie dat ik op m'n bek gegaan was ipv zij.

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Groetjes van mij, en een nog wat waterig hinnikje van Mileen.

Sonja.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:03

he bah wat zielig.
maar wel fijn dat ze nu een beetje loopt en missschien was die tik wel voor eigen bestwil als is dat dan wel heel moeilijk om te doen als je weet dat ze al pijn heeft.
maar je zult haar als je haar daarna weer op stal hebt gezet wel een grote knuf hebben gegeven dus ik denk dat ze je het wel vergeeft.in iedergeval beterschap met haar.
groetjes rk

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-03-25 15:03 ]</font>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:03

Sterkte ermee, je voelt je altijd zo ellendig als je paard ziek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:07

Hoi RK, inderdaad doet het meer pijn om m'n meissie een tik te geven die ze niet begrijpt, als dat haar hoeven gisteren tegen mijn schenen deden....

Maar uiteraard hebben we het op stal weer goedgeknufd, en gelukkig is ze voor een bak worteltjes altijd heel vergevingsgezind....

Ik heb haar alleen niet uitgebreid gepoetst ofzo, want ze vond het volgens mij niet zo lekker als ik aan haar lijf zat. Dat arme beest is natuurlijk bont en blauw; 't was toch bijna vierhonderd kilo paard wat daar ineens over de drempel smakte...

Groetjes, Sonja

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:47

ik zit hier bijna te huilen want zo werkelijk voelt het wat je schrijft.erg is dat he?dat je niets voor haar kunt doen?dat je alsmaar bang bent dat het erger wordt?dat je zo ontzettend je zorgen maakt.dat je haar geen pijn wilt doen maar juist wilt helpen.ik snap echt zo goed hoe jij je nu voelt,maar vertrouw erop dat als het straks weer goed gaat mileen ook wel snapt dat je niet anders kon met die zweep.kopkop hoor!hou vol voor haar!blijf sterk!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 20:45

Dat met die zweep komt vast goed. Ze moet lopen anders zakt ze helemaal in en wordt dan helemaal stijf.

Verder kan je er alleen maar zijn en er lekker verwennen.

Ik leef met je mee.

Gr Pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:08

Vanavond ben ik voor de vierde keer vandaag gaan stappen en ze stormde al zo'n beetje hinkend de stal uit. Ze wilde namelijk eerst niet lopen toen ik het halster om deed, maar toen ik "UH, moet ik de zweep pakken" wilde zeggen, vloog ze bij "UH" al de stal uit....

Ze loopt nog flink kreupel, maar ik vind dat de knie naar omstandigheden goed buigt. Ze rolt alleen haar voet niet goed af, maar dat komt denk ik ook doordat de buigpees een opsodemieter gehad heeft.
Ik houd haar de eerste dagen nog wel aan de Quadrisol, voor de zekerheid.

Maar toen ik aan het stappen was, zag ik alweer een eerste sprankje woede in haar koppie en da's bij haar een goed teken (Mevrouwtje houdt er niet zo van als het tempo niet hoog genoeg ligt) dus we komen er wel!

Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Knuf, Sonja.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:11

fijn te horen dat je al verbetering merkt!goed zo.gelukkig.......

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:13

Gelukkig dat het al weer wat beter met je hitte pettitje gaat!!!!

Hopelijk is ze snel weer de oude!!!

Jacqueline

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:16

klinkt goed gelukkig door al dat wandelen wordt ze minder stijf en komt alles weer een beetje los.

Keep on walking.

Gr Pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 12:38

En hoe gaat het nu met haar? Gaat het nog wat beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 13:12

Hoi, ik voel erg met je mee. Het was voor mij vrijdag ook de eerste keer dat ik mijn paard moest laten staan. Uit eigen beweging zou ik dat dus never doen.
Als Milena nou weer niet wil lopen, kun je ook proberen met een lijn om haar achterhand, alsof ze veulen is.
De VA heeft gelijk dat ze moet lopen, maar laten we het wel gezellig houden.
Zaterdag reed ik ook met kloppend hart naar stal, niet wetend wat ik aan zou treffen.
Voor een ander was het niet zichtbaar, maar Lab deed wel een beetje raar zaterdag. Zondag was alles weer normaal.
Dit is de enige keer dat een of andere ambtenaar mij bij mijn paard weg houdt onder valse voorwendselen. De volgende keer moeten ze hun zaakjes op een rij hebben.
Een leerling van mij zit in het verzorgteam, zij zal als het weer gebeurt in ieder geval op hem letten en ze mag hem ook rijden (dat is dus een hele hoge uitzondering), zodat hij er niet onder lijdt; er wordt immers al genoeg geleden.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 14:14

aaaah.. heel herkenbaar, zie het helemaal voor me, dat zielige gestumper op 3.5 been..maar inderdad, zolang het ook echt en kneuzizing is, en niets ernstigers, is lopen wel goed denk ik..
leorna wil nog steeds graag naar mij toe, maar het komt er meestal op neer dat ik snel naar haar loop met het voer onder m'n arm (hooi en emmer), omdat ik het niet aan kan zien als ze heel de wei moet oversteken naar mij toe..Verdrietig
Ik ben bang dat leorna echt een scheurtje in een pees heeft, of een klein botje gebroken (evt. mogelijlheden van de DA) oid, en dan lijkt geforceerd lopen me niet echt bevordelijk..
maar ze loopt in t land en al grazende loopt ze wel wat..
Ik blijf duimen voor beide fjordenbeesten!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 17:38

aaahgossie... moeilijk is dat he.. Voor je eigen bestwil snappen ze vaak niet.
sterkte aan Mileentje van Lottiepaard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 10:03

Ach das niet leuk nee, toe te moeten kijken terwijl je paardje het zo moeilijk heeft...sterkte en beterschap voor jouw en Mileentje

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:28

fijn dat je haar toch weer in beweging hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:38

Eh... Lov, we hebben haar echt niet in elkaar geramd om het hok uit te krijgen hoor! Ze heeft een dik dek op en daar heb ik een paar tikken op gegeven; ze is bang voor het geluid. Maar we hebben het maar 2x hoeven doen, nu gaat ze zelf (is weer te lokken met snoepies en broodje...)

Het ergste vond ik dat ik er heel lang over gedaan heb voor ze me op haar rug vertrouwde met een zweep op haar rug. Ben bang dat ik dat vertrouwen nu weer geschaad heb... snik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 19:13

dont worry, ik zie je niet aan voor iemand die zijn paard slaat hoor. Maar ik dacht gewoon kom laat ik nog ff een alternatiefje de ether in schieten, want soms als je wat uit je doen bent vergeet je wel eens iets. Juist omdat milena zo bang voor de zweep is dacht ik eraan om zo weinig mogelijk spanning op te roepen. de situatie is al erg genoeg he. Blij te horen dat het de goede kant op gaat met haar, houwen zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 19:57

Tja, de VA had zoiets van "Je gaat er maar creatief mee om" Oftewel: als ze er niet vooruit uit wilde, dan maar achteruit. Maar ja, ze wilde echt niet voor- of achteruit, alleen omhoog als ze geen andere uitweg zag.... Balen he.....

Maar ze stapt nu braaf mee. Vanavond (dinsdag) ging het heel goed en zag me nog nauwelijks iets op de echt vlakke bodem. Alleen op wat hobbeligere stukken (buiten de betonplaten) wil de de teen van haar rechtervoetje nog wel eens een beetje te veel laten hangen, waardoor ze dan weer bijna op haar plaat gaat. Niet fijn, steeds een hartslag van >200/min......

Maar ik ben er nu echt zeker van dat het allemaal helemaal goed komt; de wond ziet er netjes uit (ook al heeft ze er al een krammetje uitgepulkt...) en het stappen gaat met "sprongen" vooruit.

Grtz, Sonja

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:02

oef gelukkig dat ie al beter gaat!dat is fijn te horen!! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers