[VD] Hoe met twee benen op het blok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

[VD] Hoe met twee benen op het blok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 16:00

Haaj!
Ik ben samen met Saartje39 haar pony VD aan het leren, nu kan ze al met 1 voet op het blok, maar met 2 wil het maar niet lukken
Dan haalt ze altijd eerst haar andere voet eraf en zet ze dan de andere erop Verward
Hoe hebben jullie met twee benen op het blok geleerd?
Voor de duidelijkheid: we gebruiken een houten doos die groot genoeg is voor haar 2 voeten, maar mss kan ze haar evenwicht niet goed bewaren ofzo? Hebben jullie daar oefeningen voor?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:32

Misschien lager beginnen, met een treinbils ofzo.

Verder als ze 1 voet erop zet druk op het touw zetten in de zin van een pasje voorwaarts, zodat ze haar gewicht op haar voorhand verplaatst (en het blok als name "bestijgt") en ze dus daadwerkelijk ook op het blok staat ipv er een voet op heeft leunen.
Normaal zal ze vanzelf haar andere voet er wel bij zetten, zoniet even vast nemen, op z'n plaats zetten en uitbundig belonen.

Ik heb het de mijne simpel geleerd op deze manier (in minder dan 1 minuut *LOL* )

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:26

mja, maar zal trekken niet het omgekeerde bewerkstelligen? het is een hele stap voor een paard om zo omhoog te gaan.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:11

Ik oefende het gewoon door een stoeptegel in de bak te leggen. Daarna kan je het dan verhogen. En je moet dr natuurlijk duidelijk leren dat ze haar voet pas terug mag trekken als jij het commando daarvoor geeft. Zo leert ze dat ze het 1e been moet laten staan.
Succes!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:14

de mijne heeft het nog makkelijk geleerd, ik weet niet ofmijn methode voor je helpt. je paard moet zeker rustig staan en je vertrouwen. dus je zet zijn ene voet op het blok. en dan vraag je voetje aan de andee kant. zorg der wel voor dat hij zijn ene voet op het blok houd. en plaats het op het blok. en geef em een snoepje en herhaal het regelmatig tot hmij het goed weet. bij mij lukte het zo, weet niet voor jou

succes!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:16

ponyzotje schreef:
mja, maar zal trekken niet het omgekeerde bewerkstelligen? het is een hele stap voor een paard om zo omhoog te gaan.


Je moet ook niet trekken, je moet druk zetten zodat ze haar gewicht verplaatst.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:27

mja, zal wel komen omdat de meeste pony's die ik ken dan gewoon terugtrekken Lachen maargoed, de methode van Tlove vind ik zeker super!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:17

Ik heb het ook zo gedaan als Tlove en dat werkte heel goed, en daarna kan je de methode doen van Loolapelooza...

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:31

gewoon even met zijn tweeen oefenen
eentje zit erop en de ander begeleid
diegene die op de grond staat zet het eerste beentje op het blok en diegene die erop zit drijft daarna zachtjes door zodat ze voorwaarts komt
en walla dan staan ze binnen een kwartier op de podest (circuston)
ik leer dus de paarden die geen angst of wantrouwen hebben voor de podest zoiets binnen 15 minuten aan