201!! punten! in de B dressuur!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

201!! punten! in de B dressuur!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 22:04

Ik was vandaag op concours in Ede,
waar ik een meisje sprak, die 201!! punten in de dressuur had!
Ik dacht Z, maar nee hoor, in de B!!!!
En later sprak ik nog wat meisjes, die allemaal rond de 184 punten hadden! Volgens mij als je in die ring 10e was had je nog 3 winspunten!! Scheve mond

dat is toch niet normaal?
Ik was al lang blij als ik in de B 170 punten had en een eerste prijs,
maar 5e met 182 punten oid... pffft, wast maar waar!
Verschilt dit nou per kring (dit was de 1e x dat ik in Ede reed) of is dit nou echt een uitzondering?

201 in de B, pfff ik kan dr nog steeds niet over uit....

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:10

dat is wel echt schandalig hoog ja....

Had ook nog willen heengaan maar ben er niet aan toegekomen...

Zijn de startlijsten en uitslagen ergens op internet te vinden???

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:52

En het was niet eens in Noord Holland? Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:00

Was het wel een wedstrijd georganiseerd door de KNHS?
Bij de FNRS zit je vaker met dar soort punten als ik het goed heb.
210 voor een wp of zoiets?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:04

Ja ik was er ook.
Khad de proef gezien....was niet eens bijzonder ofzo.
2e proef ook maar 163 of 173 kon t niet goed horen met prijs uitreiking.
Die jury had wel meer van die rare punten.
Andere ringen niet echt ofzo.Najah ik had wel 184 punten ook hoog, maar dan ook wel 1ste en 2e onder de 174 punten kweetnie precies hoeveel, maar dus wel minst. 10 punten minder.
Heb je enig idee welke jury t was?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:09

Dit heb ik ook eens op een kampioenschap gezien. Een jury had in de AB iedereen 2 winstpunten gegeven. De laatste had 171 punten. Die andere jury had wel normaal gepunt. Grote verschillen dus.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 10:37

runningkawa schreef:
Was het wel een wedstrijd georganiseerd door de KNHS?
Bij de FNRS zit je vaker met dar soort punten als ik het goed heb.
210 voor een wp of zoiets?


haha nee het was toch echt een KNHS concours.
(tenzij ik op het verkeerde concours beland ben Knipoog )

maar ik heb verscheidene B proefjes uit die ring gezien, zaten hele nette proefjes bij, maar 201 punten, no way.... zo spectaculair was het absoluut niet.
Volgens mij zou je dan 4wp hebben als dat mogelijk was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:47

Nou aan zo'n jury heb je dan ook niks
Een jury die nooit een wp uitdeelt is niet goed, maar dit al helemaal niet.
Dan kunnen we net zo goed alle punten tot en met Z2 al krijgen met de aanvraag van de startkaart.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:51

Ja ik heb het ook gezien, echt belachelijk.
Die jury was Dhr. van de Top, ik heb hem zaterdag ook!
Maar die vent is echt raar hoor!
Ik heb hem wel eens eerder gehad, en toen hebben we na afloop van de wedstrijd met alle andere ruiters van die rubriek coupons met elkaar zitten te vergelijken, wat hij er bij de anderen voor een belachelijks op had gezet!
Bij iemand (een vrouw in ze Z2 paarden) had hij zelf gepresteerd erop te zetten dat ze brutaler moest kijken?!?!
Dat slaat toch echt nergens op!?
Altijd als ik hem als jury heb rijd ik maar gewoon voor mezelf, en niet teveel op je punten letten, en alleen maar lachen om je commentaar, wijzer wordt je er niet van...

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:02

Ik heb afgelopen zaterdag ook wedsrijd gehad was in de M1 1ste met

181 pnt !! En in de M2 was een vriendin van mij eerste met 189 pnt

De 2de proef was ik weer eerste met 161 pnt . En had die vriendin in de

M2 134 pnt dus dat scheelt nogal . Ik vind het echt super lekker en het

kan me niks schelen dat je er niks aan hebt. Nu heb ik tenminste een

keer compensatie voor al die keren dat ik geen winst had en het wel had

verdiend !!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:22

Ik rij LRV in België, en ik heb een heel ander winstpunten systeem. Jullie krijgen zo te zien bij een bepaald percentage punten, maar ik niet. Bij ons is het zo dat, als je over wil gaan, een 1ste plaats MOET maken. Al ben je het hele seizoen bij de top vijf maar geen eerste plaats, dan nog mag je niet overgaan. best wel stom, je moet al veel geluk hebben om eerste te zijn . En dan nog de meest belachelijke puntenuitdelingen. 207 punten(1ste plaats, wel iemand anders Clown ), 194(en dat was nog niet de eerste) en nog meer boven de 180. En sommige hebben schrik om punten uit te delen, en als je een goed proefje hebt gereden mag je geluk hebben als je de 160 haalt...
sorry maar de jury daar is echt ***. 't is trouwens geen proffesionele, maar gewoon een paar mensen uit een club die daar wat op hun stoel zitten. soms moet ik wel eens meegaan om te jureren, om de punten op te tellen. En dan krijg je zo van: "pfffffff,euh...ja, dat was goed, geef maar een 9 Verward of als hij de ring uit is, ja geef maar een 6, en daar een 5, en.. ja geef hem daar maar een 7 op anders heb ik een ex aequo(hoe schrijf je het Verward )

laatst nog iets moois meegemaakt met de jury. We hadden achtal, goed, wij mooi de ring binnen en het proefje gereden,komen we groeten, komt die man in een keer naar ons toe: "ja, ik mis iets in uw proef" wij:" dat kan toch niet, we hebben alles gereden wat in het boekje staat" man:"nee, ik heb de linkergalop gemist Verward " ja, euhm... wijzelf, en IEDEREEN die er langs stond wist honderd procent zeker dat we op beide handen een galop hadden gedaan. Dan weet je ook hoe goed die mensen soms opletten....

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:24

zo was ik in hazerswoude zondag en toen had ik maar 157 maart toch winst en een meisje voor ht eerst in d eZ1 en die reed er 211 ook al zo hoog maja wel leuk voor ze

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 11:30

mesastamp schreef:
zo was ik in hazerswoude zondag en toen had ik maar 157 maart toch winst en een meisje voor ht eerst in d eZ1 en die reed er 211 ook al zo hoog maja wel leuk voor ze


maar 211 in de Z of 201 in de B is toch wel een heel verschil!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:38

xKatleentjex schreef:
't is trouwens geen proffesionele, maar gewoon een paar mensen uit een club die daar wat op hun stoel zitten


Iemand uit België vertelde me dat je in België geen opleiding ofzo hoeft te volgen om jurylid te worden. En dat er ook wel eens mensen jureren die niks met paarden te doen hebben. Bijv. de burgemeester van het dorp ofzo. Klopt dat?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:42

biepp"]
[quote="mesastamp schreef:
zo was ik in hazerswoude zondag en toen had ik maar 157 maart toch winst en een meisje voor ht eerst in d eZ1 en die reed er 211 ook al zo hoog maja wel leuk voor ze


maar 211 in de Z of 201 in de B is toch wel een heel verschil!
[/quote]

zeker, want 211 in de Z = 211/300 = 70,3% en 211 in de B = 211/260 = 81,2 %. Ruim 10 % verschil dus.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 11:44

Lielle"]
[quote="biepp"][quote="mesastamp schreef:
zo was ik in hazerswoude zondag en toen had ik maar 157 maart toch winst en een meisje voor ht eerst in d eZ1 en die reed er 211 ook al zo hoog maja wel leuk voor ze


maar 211 in de Z of 201 in de B is toch wel een heel verschil!
[/quote]

zeker, want 211 in de Z = 211/300 = 70,3% en 211 in de B = 211/260 = 81,2 %. Ruim 10 % verschil dus.
[/quote]

woow heb je dat serieus uit zitten rekenen Scheve mond
(ik haaat wiskunde Knipoog )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:48

dit is geen wiskunde, maar lagere school rekenen Extreme duivel (heb het wel met de desktop calculator van windows gedaan trouwens Knipoog)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:19

Het hoogste wat ik heb gezien wat in het L1 196 pnt. maar die gaf overal voor verzorging een 9 (was van mijn vereniging, dus hielp met punten tellen).

Ik bleef tellen, zoveel punten dat kan toch niet?!?!?!?! Echt die coupon is tig keer nageteld en toen kwam er nog 1 met 192 enz enz....

Maar 201 pnt!! Schandalig hoog!!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:27

Scum"]
[quote="xKatleentjex schreef:
't is trouwens geen proffesionele, maar gewoon een paar mensen uit een club die daar wat op hun stoel zitten


Iemand uit België vertelde me dat je in België geen opleiding ofzo hoeft te volgen om jurylid te worden. En dat er ook wel eens mensen jureren die niks met paarden te doen hebben. Bijv. de burgemeester van het dorp ofzo. Klopt dat?
[/quote]

Je KAN een curus volgen, maar dat is niet verplicht. Dus als je wil ga je paar avonden naar een les, en that's it. Ze zijn vrijwel allemaal wel aangesloten bij een club, maar hebben nog nooit opleiding gehad nee. Vaak zie je dan mensen, die zelf bv licht rijden, en die gaan dan jureren bij Z2. Ja de helft weet niet waar hij op moet letten, toen ik meemoest (om punten te tellen)gaan kregen we 's morgens te horen welke klasse we moesten jureren en dan vijf minuten voor de proef eventjes kijken hoe die proef er nu uitziet. Ze hebben wel allemaal wel iets met paarden te doen, maar sommige rijden zelf niet en zoals al eerder gezegd, vrijwel niemand heeft een degelijke opleiding gehad dus...
krijg je de meest belachelijke punten soms. Dan heb ik echt een heel gewoon proefje gereden, en dan krijg ik overal 7ens en 8ten, terwijl ik dat helemaal niet verdient had. Of dan hals laten strekken, dat is dus tot minimaal aan de knie, met teugelcontact(wat ik allemaal had!) en dan krijg je een 4... commentaar waarom? nee hoor..
Ik zeg nu niet dat iedereen daar maar een pottenstamper is in de jury, er zijn er wel die degelijke punten geven en weten waar ze op moeten letten, maar naar mijn ervaring zijn die op een hand te tellen...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:32

Daar had ik moeten starten hihihi

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:41

poeh, das echt hoog! ik had pas 200 pnt in het Z, vond ik al hoog!!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:59

Wow, dat zijn echt abnormale punten!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:30

Idd erg hoog, 201 is al super in het Z!
Maar die proef van 201 punten in de B, zag er niet echt geweldig uit, iig niet zoveel punten.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:57

dat ik dat erg vet raar gejureerd, okay jury's zijn raar dat wisten we al. Maar dit is wel heel ernstig hoog voor een proef die er niet eens geweldig uitzag.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:04

Ik vind sowieso 201 punten teveel maar als het dan toch gegeven moet worden dan moet het ook wel heel apart zijn!! Je moet bijna alleen maar 8 en rijden dan.

In het Z is het al hoog ja maar ja dat meisje zal wel blij geweest zijn! Een puntenrecord wat ze nooit meer verbreekt denk ik.


En dat nummer 5 nog 182 punten heeft.... Wat is dat voor Olympiade daar in Ede? Wie rijden er in de B mee? Rusty? Salinero?