achterbenen ver uit elkaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

achterbenen ver uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 10:39

Hallokes iedereen,

Vorige maandag heeft mijn tante een paardje gekocht en het was meteen liefde op het eerste zicht Lovers . Nu gisteren toen hij aan het draven was zagen we dat hij zijn achterbenen nogal ver uit elkaar zetten. Volgens de manège eigenaar is dit normaal omdat er draversbloed zou inzitten. Wat denken jullie hiervan??? Zou het ook kunnen zijn omdat hij nog jong is, ongeveer 4 jaar????

Groetjes
Sylvia

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:43

Bedoel je ver naar voren/achteren uit elkaar of ver naar de zijkanten uit elkaar? En wat zei de da ervan bij de keuring?

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 10:58

zijkanten uit elkaar. Het domme is dus dat ze dat beestje niet heeft laten keuren. Dom van haar maar ja. Voor de rest is hij kei-braaf enz. alleen die achterbenen baren mij een beetje zorgen.
Precies alsof hij zijn billen uit elkaar trekt. Bij een normaal paard zitten die netjes naast elkaar, bij hem meer uit elkaar als hij draaft, niet in stap of zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:02

Is hij nog slap van achter
dus nog niet sterk
Soms doen ze het om zo meer kracht te hebben
Dat trekt dus weg naarmate ze meer uitgegroeid en meer spieren krijgen.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 11:12

ik vond wel dat hij al vrij gespierd was, maar het zou natuurlijk altijd kunnen

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:20

Het 'verpreiden' van de achterbenen bij draven in draver is normaal. Zij reiken verder naar voren met hun achterbenen en door het verspreiden van hun afzet van achter raken ze niet hun voorbenen.

Verstandig is toch misschien alsnog een veearts keuring of controle te laten plaats vinden als je echt twijfeld EN DIT BINNEN DE MAAND van aankoop. Is er iets heel mis kan de aankoop ongeldig gemaakt worden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:42

Ik denk dat het een combinatie van "aanleg" en leeftijd is.
Bij dravers zie je deze manier van draven idd. vaker.
Jonge paarden hebben natuurlijk ook nog minder kracht en zoeken vaak een uitweg om zich toch voort te bewegen.
Je kunt zelf eens kijken of hier een kern van waarheid in zit; in vrije beweging zal het paard dit waarschijnlijk minder vertonen dan wanneer er een ruiter op zit.