Kenners...aub uw mening. exterieurfoto...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Kenners...aub uw mening. exterieurfoto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 19:39

Hierbij vraag ik de ´kenners´ op bokt wat te vertellen over het exterieur van onderstaand paard.

Wat denken jullie wat voor paard dit is?

Bezit dit paard het gewenste skeletmodel?? (iets vaag over gelezen hier). Geef jullie mening over dit paard en geef eventueel hengstenkeuze met argumenten aub.

Wouter24 niet reageren alsjeblieft... Knipoog

Afbeelding

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:46

puur wat ik zie :
-weke rug
-lang en week gekoot
-iets bokbenig(kan aan foto liggen)
-steil achterbeen
-afhellend kruis en hoge staartimplant
-ingestoken hals
-steile schouder
-zware hoofd hals verbining

dit is dus puur wat ik zie, misschien zit ik er soms naast....tis alweer lang geleden dat ik exterieurles heb gehad!
maar dit is dus niet om af te kraken of juist goed te keuren, dit is puur wat ik zie aan het exterieur,wat afwijkt van het gemiddelde
(exterieur gaat uit van het gemiddelde, dat is geloof ik 20, als de hals langer is als normaal bijvoorbeeld, dan kan dat een 23 zijn,is ie korter, dan een 17. dus ik heb nu opgeschreven wat afwijkt van het gemiddelde.

hoe zijn haar bewegingen?
ik zou iig een hengst nemen met een sterkere rug en een wat mooiere halsaanzet.zou ook wat langergelijnd mogen zijn(meer in rechthoeksmodel)
vind dit wel leuke topics....leer je nog wat van(laat maar horen wat ik fout heb gezien!)

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:10

Ben het niet zo oneens met crossmonster, maar week gekoot vind ik nou niet echt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:48

nee dat was een twijfelgeval, ze heeft erg lange koten,daarom lijkt dat misschien zo?

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:49

ja ook erg fijntjes beenwerk, of zie ik dat niet goed

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:53

jah he? heel fijn beenwerk...zal wel n klein beetje bloed in zitten dus....?(jah duh litérs Haha! )

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:14

Suzanne, ik zou willen zeggen dat het paard iets minder mooi is dan jij, maar dat terzijde. Waat het om gaat is dat dit paard goed in die tak van sport is, waarvoor die bestemd is. Ik zou zeggen dat het een goede springer is met die ruglijn en steil achterbeen. Ik zal zo nog een foto plaatsen van een paard met een ruglijn waar menig foutenkijker een hartaanval bij krijgt, maar het paard heeft wel grote prijzen gewonnen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:20

Compact paardje, hoor!
Is dit "Votje" Lachen

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:23

* lang gekoot
* weke rug, lenden zijn wel redelijk
* kruis vind ik precies goed. Te vlak is namelijk ook niet goed, iets afhellend is prima (beter te verzamelen).
* de schoft had langer mogen zijn, zodat de (altijd zwakke) rug korter was
* mooie hals
* steile schouder
* wel mooi in het vierkantsmodel
* iets steil in het achterbeen
* mooi sierlijk hoofdje, mooie sierlijke, droge beentjes.

Ik denk ook wel dat er bloed in zit. Engels volbloed erachter?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:25

Hier is de foto, let op de ruglijn en het steile achterbeen.

Afbeelding

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:49

Volgens mij ken ik dit paard ergens van Schijnheilig Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:07

Suzanne F. schreef:


Wouter24 niet reageren alsjeblieft... Knipoog




tsssk Verdrietig

Ik zal er verder niets over zeggen, maar zie hem liever onder het zadel, zo op stand zou ie geen schoonheidsprijzen winnen (bij het kwpn dan Haha! )

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:18

Ik zie naast een heleboel dingen die al genoemd zijn een vierkants model. Dat komt waarschijnlijk door die erg lange benen. Daarnaast is het paard op deze foto onderstandig... het lijkt me dat dit paard zich in de beweging of vangt, of de achterhand naast de voorhand zet. MAar als dit dan idd Lotje is, zal dat wrsch niet het geval zijn.

Ik vind de aansluiting van de schoft/schouder/halsaanzet vreemd. Ben daar niet zo kapot van. Het is net alsof de foto getruct is en de halsaanzet van borst tot schoft 20cm. hoger is geplakt. Gezien de behoorlijke romp, vind ik de hals in verhouding aan de slanke kant.

Ik zou een hengst kiezen die goed in het rechthoeksmodel doorgeeft, wellicht iets meer diepte en massa heeft, en graag ook meer bot. Ik vind de merrie te luxe op de benen staan.
Wat betreft het week gekoot; de koten zijn erg lang, het is nog niet echt week, maar de as moet niet verder uit balans gaan staan - maw, de toon van de voorhoef niet te lang laten worden, dan kom je in de problemen.
Wellicht kan je met de hengstkeuze rekening houden met wat hogere verzenen.

Tot zover deze 'kenner'....tussen vette aanhalingstekens!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:32

lotje en Votje zijn het beide niet, ik denk dat het om een paard van wouter gaat, en zoals wouter hier neerzet ik zie HEM liever onder het zadel..... zou het hier om een ruin gaan??
Zo te zien is het idd een volbloed type paard.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:41

GribaldiFAN schreef:
, ik denk dat het om een paard van wouter gaat, en zoals wouter hier neerzet ik zie HEM liever onder het zadel......


Het is een merrie en Ze is zeker niet van mij, ik hou van wat meer massa als dit Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:46

Wouter24"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
, ik denk dat het om een paard van wouter gaat, en zoals wouter hier neerzet ik zie HEM liever onder het zadel......


Het is een merrie en Ze is zeker niet van mij, ik hou van wat meer massa als dit Haha!
[/quote]
Hahaha ja volgens mij kun je hierop meelopen Haha!

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:10

excuseme kan je de foto wat groter plaatsen aub. Hij valt klein uit is niet zo goed te beoordelen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:15

ja, goeie vraag. Als ik het op de upload site plaats, komt ie daar zo klein te staan. Hoe kan dat anders?


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:36

Ik zie jammer genoeg momenteel alleen kruisjes, als jullie de foto's mijn kant uit willen sturen (email) dan wil ik ze wel ergens plaatsen waar ze het gewoon doen (en blijven doen) Lachen .

Edit: zie de foto's nu wel OK dan!
Laatst bijgewerkt door Dickie op 28-08-03 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 10:42

astridastrid schreef:
Compact paardje, hoor!
Is dit "Votje" Lachen


Hahaha, Votje is 1 jaar!! Deze merrie is 1,68 m.!!

Hier de merrie onder het zadel:

Afbeelding

Zijn jullie het er allemaal over eens dat er volbloed achter zit?
En hengstenkeuze?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:21

Onder het zadel toont ze veel mooier!

Wanneer haar beide achterbenen naast elkaar zouden staan denk ik dat de achterhand nog iets hoger komt en de rug nog weker toont.

Ik zou er daarom een hengst bij zoeken met een sterke rug en een minder steil achterbeen. En eentje die wat grover/zwaarder is in zowel de botten als spieraanleg. Dit paard vind ik persoonlijk te fijn gebouwd. De merrie zou daarom gedeeltelijk volbloed kunnen zijn. Ik zie er echter ook wel wat van de draver van een vriendin van mij in................ Kan me verschrikkelijk vergissen hoor. Ben nu wel heel benieuwd!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:34

hou me op de hoogtye ben benieuwd volg het helemaal!

Just Beleve and HOPE

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:40

Ik weet lekker welk paard dit is Haha! Ik zou heel graag een reactie willen hebben van Anna.

Ik moet zeggen dat ze haar hals wel heel functioneel gebruikt!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:41

Euhmmm, hengstenkeuze...
Koss? Haha!
Mooi front, massa en goede sterke rug. Beenwerk mag ook gerust wat zwaarder, ja, lijkt mij wel passen.
Of moet het soms een zwarte zijn?

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:48

Ik vind ook dat ze onder het zadel veel mooier toont. Ik denk dat er idd wat volbloed in zit (vrij veel). Hoewel het geen grof paard zal worden natuurlijk, denk ik dat het ielerige er wel af gaat omdat het mij een jong dier lijkt te zijn dat nog arm bespierd is.

De informatie die we ter beschikking hebben blijft echter enorm beperkt (2 foto's, blijven momentopnamen en zijn misschien wel helemaal niet representatief voor het dier IRL), dus misschien zit ik er wel weer eens grandioos naast. Knipoog

En idd, Anna42 waar blijf je?? Haha! Ben erg benieuwd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, ImLucky en 80 bezoekers