streber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 06:00

Ik weet het, paardrijden is voor de lol en ik zou absoluut niet weten wat ik zonder mijn knollebollies Lovers moet, maar ik ben zo`n gruwelijke streber. Heb echt een enorme prestatie drang. Het MOET altijd beter en als er een wedstrijd `s een keer wat minder gaat ben ik helemaal in de put. Dan heb ik echt het idee dat ik een waardeloze ruiter ben en m`n paard verpest heb, echt zo van, zie je nou wel ik kan d`r helemaal niks van. Lekker stom natuurlijk, maar zo zijn mijn hersenen nou eenmaal geprogrammeerd. Ik neem m`n wedstrijden heel serieus (hee wat wil je, voor 200 dollar inschrijfgeld Haha! ) ga dus echt niet als ik niet minstens 2 winstpunten kan scoren. Begrijp me niet verkeerd, dit is dus puur iets tegen mezelf he! M`n paard is hier absoluut niet de dupe van. Zijn er hier nog meer van die strebers? O by the way, je moet mijn smile eens zien als ik een goede wedstrijd heb gereden, echt die blijft wel een week staan haha!


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 06:03

200 doller inschrijf geld !!!!!! Scheve mond\
fiets he
nou dan zou ik ook wel wat meer van me zelf gaan verwachten hoor.
ik zelf ben eigelijk helemaal niet zo lang leven de lol
en als het van daag niet lukt morgen weer een dag.

tja....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 06:37

Yep,
ik voel me enorm aangesproken!

Ik moet met minstens 2 winstpunten thuiskomen, dan zeker ook bij de eerste drie zijn geëindigt en voor mijn gevoel tellen die winstpunten niet echt als ik ze gescoord heb met punten onder de 160 Haha!

Hoe bedoel je, streberig?

Nou dit bovenstaande dit weekend nog zien waar te maken! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 07:47

Ik denk eigenlijk precies zo Haha! ben ik dan ook een streber??
Voor mijn idee rij je een wedstrijd voor de winstpunten en nergens anders om. Voor de lol rijden doe je thuis en een wedstrijd is duur genoeg.
Ik zal hier maar niet vertellen wat voor een eisen ik mezelf alemaal opleg, af en toe vind het zelf ook wel een beetje op het randje Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 07:54

Ik ben ook zo streberig, Pril, alleen heb ik niet het gevoel dat ik iedere wedstrijd met 2 wp thuis moet komen.
Wel moet ik wedstrijden rijden om paardrijden leuk te blijven vinden.

Zo was bij mij tijdens de MKZ-crisis de motivatie totaal weg. Ik had echt zoiets van: waar ben ik voor aan het trainen?

Natuurlijk wil ik wel graag winstpunten en prijzen rijden, maar ik weet gewoon nu ik in de Z zit, dat het steeds moeilijker wordt en dat ik dat dus echt niet iedere wedstrijd hoef te verwachten.
Het wedstrijd rijden op zich vind ik gewoon erg leuk.

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:08

Zie het als goede eigenschap!!!!!!
Gemakkelijk gezegd, he?
Maar echt, als ik het zo lees ben jij gewoon heel serieus met het paardrijden bezig en het is veel, veel beter dan wanneer je wedstrijd gaat rijden in een klasse waar je nog niet aan toe bent. Want dat zie je zo ontzettend veel gebeuren en dat geeft zoveel teleurstellingen. Nu weet je zeker dat jij en je paard eraan toe zijn, als je op wedstrijd gaat en dan kan je jezelf in ieder geval niet verwijten dat het aan je 'basis' ligt.
En van elke teleurstelling word je weer een stukje wijzer.....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:16

Ik ben dan denk ik helemaal geen streber.

Ik vind het heerlijk om bij mijn paard te zijn. trainen vind ik erg leuk en wil ook wel dat we vooruit gaan. maar als ik op wedstrijd een tevreden gevoel heb dan ben ik al tevreden. De punten maken me dan niet zoveel uit. ben wel blij met WP hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:35

Hmmm... ik ken dat erg goed. Ja, ik vind het heerlijk om bij Muuz te zijn en als ik een maandje geen wedstrijden rijd is het ook okee.
Maar als ik wel wedstrijden rijd, wil ik toch in elk geval één winstpunt en dan baal ik nog van de proef waarin ik geen winstpunt heb.

Als de wedstrijden hier trouwens 400 piek zouden kosten (is toch 200 Dollar?) dan zou ik niet eens wedstrijden rijden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:38

Ik rijd geen wedstrijden maar wil mezelf wel telkens ietsje beter zien rijden en het paard ietsje beter zien lopen. Als het paard stinkmodder loopt voel ik me stinkmodder als het paard goed loopt voel ik me goed.

VAndaag ging het in het begin stinkmodder en later heel geod. KOm je toch wel heel raar van zo'n beest af.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:42

Ik ben niet zo'n grote streber, wat als nadeel heeft dat ik wat sneller het bijltje erbij neer gooi. Maar wat wedstrijden betreft, het gaat mij erom dat IK een goed gevoel heb overgehouden, de punten en plaats (prijzen) zijn voor mij een bijzaak. Het feit dat ik instaad ben geweest een aantal zaken goed tot een einde te brengen tijden de proef is mij vele malen belangrijker dan wat de jury ervan vondt. Ik zou graag met Pablo op Z-dressuur willen uitkomen wat gevoel van rijden betreft, als dat op de wedstrijden ook zo tot uiting komt, leuke bijzaak.
Tis maar net wat je belangrijk vindt en bij mij is het gevoel tijdens rijden nou eenmaal erg belangrijk.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:47

Ik ben zelf absoluut geen streber en dat is nou juist iets wat eigenlijk in mijn nadeel werkt. Haha! Ben wel eens te makkelijk voor mezelf, vindt het allemaal gauw best. Echt veel zal ik dus ook nooit bereiken. Lachen

De lol zit voor mij in de omgang met mijn paarden, de verzorging, het rijden, de betrokkenheid. Natuurlijk wil ik graag beter gaan rijden, mijn paarden beter voor elkaar hebben, want er schort echt nog een heleboel aan. Hiervoor moet ik mezelf dus een beetje aan gaan pakken, want nu schiet het niet echt op. Frusty

Streber zijn is niet erg, toch, zolang paard en omgeving er geen last van hebben, tenminste! Haha!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:53

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

-

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:18

ik denk dat je ook wel een beetje een streber moet zijn om in Texas te paardrijden, ben er vorig jaar 1,5 maand geweest en vond het er echt erg warm...
maar dit is natuurlijk geen reden om je paardrij-ambities in de vrieskist te zetten.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:48

Ja, ik hebe r ook alst van. Ik rijd (nog) gene wedstrijden, maar verwacht veel te veel van mijn paardje en vooral van mezelf. Als het rijden op Spot bij mij minder gaat dan bij mijn moeder wordt ik zo chagrijnig, tewrijl het natuurlijk hartstikke logisch is dat eimand die 40 jaar rijdt het beter kan dan iemand die 8 jaar les heeft... Tsja, ik ben gewoon veel te perfectionistisch, ik wil alles in een keer en raak heel gefrustreerd als dat niet lukt. Frusty

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:38

Pril, ik heb hetzelfde.
Ik ben ook in alles een streber, in het rijden, op school, overal in eigenlijk.
Aan de ene kant ben ik perfectionistisch omdat ik alles gewoon goed wil hebben, als ik een oefening doe/ overgang maak waarvan ik zelf het idee heb van sh*t, er gebeurde dit of dat, doe ik het over. Nou doe ik een serie dressuurclinics, en die vrouw heeft dus juist zoiets van 'wat zeur je nou? Ze doet het toch?'.....best confronterend en verfrissend, maar niet mijn manier.
M'n eigen instructrice past veel beter bij mij; lekker prutsen tot het allemaal klopt, alles perfect willen rijden en alleen voor het beste gaan.
Ik ga echt geen klasse hoger straten omdat ik toevallig 5 winstpunten heb en dus door mag, ik wil eerst het beest goed voormekaar hebben. Iedereen zeurt dan altijd zo op de club van wanneer ga je nou eens hoger starten? ...... Gaaaap

Ik ga ook niet voor de 156, hoewel ik soms zelfs vind dat ik te hoog beoordeeld wordt. Dan heb ik zoeist van hallo zeg, ik deed NIKS bijzonders, en dan heb je weer een dik winstpunt......erg hè?
Maar dat zal volgend jaar bij de paarden wel over zijn Scheve mond\ .

Ik frustreer me ook snel als het niet gaat, en als m'n paard poedersuiker loopt voel ik me ook poedersuiker en kom ik in een negatieve spriraal terecht. Om er dan weer uitgeholpen te worden door m'n instructrice...... Lovers

En ook ik vind m'n paardje gewoon onwijs lief, ik wil haar voor geen goud kwijt, maar soms...toen ze me met de provinciale zo had laten zitten heb ik haar een paard dagen niet aangekeken, terwijl een ander daar misschien sneller overheen zou stappen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 23:31

He, ik ben dus niet de enige! Party!! Dus het is toch niet zo`n slechte eigenschap Tong uitsteken

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:49

Heb er nog eens over nagedacht. Iedereen vraagt waarom ik nog niet ga starten met Toon. Ja, kan ik doen, maar ik vind het allemaal nog niet goed genoeg gaan. Hij zal gerust een B en een L-proef kunnen lopen hoor, no problemo, maar ik wil dat het super gaat en niet een klein beetje goed. Ik wil er wel wat te zoeken hebben, anders hoeft het voor mij gewoon niet. Haha!

Toch stiekem een streber? Verward

In ieder geval heb ik geen wedstrijden nodig om gemotiveerd te kunnen rijden. Als ik nooit ga starten vind ik het ook best. Haha!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 14:44

Dat had ik met Muzefee ook. Ik ben gaan starten toen ik gewoon zeker wist dat het moest lukken. En ik heb in de B geen enkele keer lager gescoord dan 159. Was ik dus wel tevreden mee.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 14:51

Wat rijden betreft ben ik niet echt een streber, wil dat ik plezier heb en mijn paardje ook, dan vind ik het al goed. Maar volgens mij heeft dat ook een beetje te maken of je veel wedstrijden rijdt. Toen ik nog fanatiek voor winstpunten ging was ik een stuk strenger voor mijzelf. Nu niet meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero en 24 bezoekers