gevallen met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

gevallen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 20:40

ok een keer ging ik met wicked , mijn dressuur oefenen maar de piste lag ietsje nat niet echt nat maar vochtig , en in een rustig drafje doe ik een cirkel bij C en ineens gingen we beiden onderuit!!

ok ik meteen kijken of wicked niks had, gelukkig niet k heb ik ff rustig verder gedaan alleenin stap

het probleem ----> nu gewoon bij het rijden ben ik bang dat het weer gaat gebeuren , want k voel hem soms echt onder mij wat wegslieren in wendingen ik wil van dit trauma af (gaat niet zo gemakkelijk he?) Huilen


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:43

Dat hou je voorlopig nog wel even, het gaat wel over hoor. Iedere keer als ik onderuit ging dan was ik de eerste tijd best voorzichtig en dat geeft helemaal niks

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:55

hoi
ja ik ken het gevoel wel.als je gewoon de komende tijd lekker rustig met je paard rijdt en je merkt dat er niks gebeurd dan word je zelfvertrouwen vanzelf groter en dan ben je niet meer bang.maar het geeft niks hoor,ik denk dat veel mensen dit weleens hebben.

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:50

Dat gaat vanzelf over. Als ik op gras rij heb ik altijd kalkoenen en maakt niet uit of het nodig of niet. Het is beter voorzichtig te zijn dan maar rond te racen....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:04

Heey,
Zolang jij je paard goed met je benen ondersteund, wanneer je het eng vind worden nog extra ondersteunen en goed voorbereid een wending maakt, niet overhaast, gewoonarbeids draf/galop dan kan het volgensmij niet fout gaan. Hou je hulpen en begrenzing ondersteuning enz allemaal in je achterhoofd en controleer alles als je het eng vind worden. Wat je ook kan doen is gewoon eff met je voet over het zand wrijven, dan krijg je ook enig idee hoe glad het is, meestal valt het wel mee.
Groetjes Bar

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:47

Gelukkig heb je er niks van overgehouden.

Ik ben wel eens in volle galop onderuit gegaan. daarbij is het paard op mij gevallen. Van de botten in mijn enkel was weinig meer heel. Huilen

Ik heb hierna bijna een jaar niet gereden (toch lastig als je zelf een paard heb) Steeds excuses verzinnen waarom ik die dag niet hoefde. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik mezelf erop gehezen heb.
Ik was echt doods benauwd bij elke hoek dacht ik: daar gaat ie.

Maar na een tijdje denk je er niet meer aan. Ik ben nog steeds wel wat voorzichtiger maar absoluut niet bang meer. Lachen

Het heeft gewoon tijd nodig, je bent erg geschrokken maar het gaat elke dag een stuk beter.. Knipoog

Heel veel succes ermee OK dan!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 11:29

het is alleen bij hem dat ik dat heb , bij alle andere niet . den dat ie niet zo evenwichtig is in wendingen???

F

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:34

je rijd dan zeker op gras? het lijkt me in ieder geval erg moeilijk om op vochtig zand zo makkelijk onderuit te gaan.
Ik ben ook 2 keer met een paard onderuit gegaan en ik moet zeggen ik rijd nu op gras (springen) altijd erg voorzichtig

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:43

Je kan ook zo vreselijk glijen op de houtsnippers......... brrrr

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:50

Ik ben een jaar 11/2 jaar geleden onderuit gegaan meet een paard ja geen pony en ik ben nog steeds bang thuis rijden doe ik bijna niet dus succes

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 11:51

het is zand met houtblokjes gelijk

F

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 11:52

maar binnenkort word ie gedraineerd

F

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:52

Wij hebben nou een Agterberg (of een look-a-like, daar zijn we nog niet uit Knipoog )en dat is heerlijk. Er is nog geen enkel paard onderuit gegaan in volle galop omdat het geweldig ondersteund en eigenlijk nooit glad is. Houtsnippers vind ik inderdaad minder. Zelf tijdens het longeren is Baduh wel eens onderuit gegeleden tegen het hek.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:59

Gewoon idd wel blijven rijden. Ik ben 2jaar geleden op ponykamp gevallen met pony en heb nu een beschadigde rugwervel ik ben ook niet meer meegeweest terwijl het altijd harstikke gezellig was maar gewoon de angst dat ik weer val (of getrapt wordt, was die ochtend tegen mijn hand getrapt) ik ben de dag daarna ook niet gaan rijden :S

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:13

Ik ben een keer ook zo vlink op mijn bek gegaan. Ik zou gewoon lekker gaan werken met je paardje, en de momenten wanneer je bang bent gewoon in stap overgaan. En als je paard wankelt, stil blijven zitten en hem zoveel mogenlijk de gelegenheid geven zijn evenwicht terug te vinden zonder dat je hem stoort en daardoor misschien wel echt valt.

Maar wat je mee hebt gemaakt gebeurt gelukkig niet vaak, en over een tijdje ben je waarschijnlijk je angst al weer kwijt. Het zal je altijd bijblijven, maar dat is nou eenmaal zo. Het zal geen trauma blijven, maar iets waar je van kan leren. Ach gut En de kans dat zoiets nog eens kan gebeuren heb je altijd wel, maar als je geen risico wilt lopen hadden we nooit moeten gaan paardrijden. Ik vind het dapper van je dat je weer rijd, mij had je waarschijnlijk 5 weken niet gezien op de manege Lachen Ga zo door, en maak er wat moois van! OK dan!


Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:52

Ik ben ook een keer flink gevallen samen met mn verzorgpony.
het was in galop en heb het nog wel even gehouden dat ik bang was in een flinke galop, nu is het zo goed als weg gelukkig.
maar je blijft altijd wel zoiets houden van ojee straks gebeurd dat weer.

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:30

in het begin blijf je dat houden maar op een gegeven moment denk je er niet meer aan en dan rij je weer zonder angst... heb geduld

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:54

Ik ben van het principe "tenzij ik iets gebroken/verstuikt heb klim ik ALTIJD weer op datzelfde paard.Liefst meteen na ik gevallen ben,en anders een paar uurtjes later"

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:11

guanacotje schreef:
Ik ben van het principe "tenzij ik iets gebroken/verstuikt heb klim ik ALTIJD weer op datzelfde paard.Liefst meteen na ik gevallen ben,en anders een paar uurtjes later"


Ja, ik ga met je mee, zo ben ik ook ... ik ben zelfs *stommeik* toen ik springwedstrijdhad met 2 gebroken ribben mijn parcour verder uitgesprongen*

Ik moest en zou het doen Lachen maar beste tip is meteen weer opstappen Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:15

Ik herken dit ook heel erg.

Ik heb een ongeluk gehad met lasagna, die is op gras gestruikeld, en over de kop geslagen met mij erop.
Dat gevoel hou je idd een tijdje.
maar vertrouw je paardje, of rij op een ander paard om je vertrouwen terug te krijgen.

Ik durfde niet meer op gras te draven of harder.
Heb mijn paardje gwoon later draven en haar mij vertrouwen later geven.
Ze heeft lekker gedraafd, ik vond het doodeng.
Tot ze uit zichzelf in galop ging.
Ik vond het opeens helemaal niet eng meer.
Ik haalde haar teurg in de stap, en was haar dankbaar.
Gewoon doordat ze zop lief was, en daardoor mijn vertrouwen terug heeft gegeven, anders had ik het rijden echt niet meer zo leuk gevonden.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 20:18

guanacotje schreef:
Ik ben van het principe "tenzij ik iets gebroken/verstuikt heb klim ik ALTIJD weer op datzelfde paard.Liefst meteen na ik gevallen ben,en anders een paar uurtjes later"


ja ben er wel weer meteenopgegaan he ik rij der nog op gewoon schrik dat he tweer gaat gebeuren

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:33

ja, je kan hier nog een tijd mee zitten, vergeet je niet zo rap. zorg er wel voor dat als je weer rijd de piste droog is. zo bouw je langzaam je vertrouwen weer op en dan als ie es nat is gaat het een stuk beter gaan. komt echt weer goed joh,

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:26

Nathalietjuh schreef:
Ik ben ook een keer flink gevallen samen met mn verzorgpony.
het was in galop en heb het nog wel even gehouden dat ik bang was in een flinke galop, nu is het zo goed als weg gelukkig.
maar je blijft altijd wel zoiets houden van ojee straks gebeurd dat weer.


Dat heb ik ook gehad. En nog steeds goed kijken of er geen hobbeltje is waarover hij kan vallen. Ik ben er gewoon meteen weer opgegaan, eerst een paar keer alleen gedraaft en toen weer gegaloppeerd.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Ragebol_love

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:33

het lijkt me egt erg als dat gebeurt! *LOL*

Haha! Ik heb lekker verzorgpony's!! Haha!
:'(Maar helaas ze zijn weg:'(

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:53

Tja houtsnippers en vocht..kan helaas erg glad worden.

Ik ben met Marena een keer over de kop geslagen , ik had haar bijna 3 maanden toen. Ze zat in een heel rustig galopje , rechtuit.
Ik was hartstikke trots op haar dat ze zo'n heerlijk galopje pakte , echt netjes !! Lovers

En ineens struikelt ze , pas erna wil ze zich weer oprichten maar struikeld ze weer... tja toen viel ik er voorover af en vloog zij over me heen , kwam zo op haar rug terecht...gelukkig in het zand.

Maarja echt vrolijk wordt je er niet van.
Het is nogal een onoplettend heethoofd , en als ze in een perfect galopje al zo erg struikeld....kun je je wel voorstellen dat ik altijd een beetje onrust voel bij mezelf , hoop dat ze goed oplet zodat we niet nog eens gaan. Dit was rechtdoor in een heerlijk rustig galopje , dus alles is linker dan dat bijna Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 64 bezoekers