Ouders huis kopen voor kind? Tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Ouders huis kopen voor kind? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 13:04

Ik wil uit huis. Dat is inmiddels makkelijker gezegd dan gedaan, want tsja, ik wil blijven paardrijden en dus in Ede blijven wonen. Daarnaast wil ik niet in een (ranzig) studentenhuis met gedeelde badkamer en keuken dus de 'kamers' vallen af.

Ik heb een vriendin die ook het huis uit wil en nu zijn we dus samen op zoek naar een appartementje in Ede. Maarja, er is echt níks te vinden en hetgeen wat er is is zo idioot hoog geprijsd...

Nu dacht ik dus een briljant idee te hebben: ik laat mijn ouders iets kopen en mijn vriendin en ik huren dat onder. We hebben al een pand in Putten van mijn oma, die staat nu in de verkoop. Ik wil mijn ouders dus graag zo ver krijgen dat ze het geld van dat pand (twee winkels en twee bovenwoningen) in een appartementje investeren.

Ik ben dus al een plan de campagne aan het opstellen Knipoog
En vraag me af in hoeverre jullie hier ervaring mee hebben of tips en adviezen die ik mee kan nemen. Ik hoor het graag!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:10

Neem eens contact op met Richtje, die heeft ook net iets soortgelijks gedaan: [AM] Etage gekocht

Wordt ook veel gedaan onder studenten: ouders kopen pand waar meerdere studenten in kunnen wonen, kind zoekt er huisgenoten bij en kosten worden onderling geregeld. Erg handig!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:12

Karin schreef:
Wordt ook veel gedaan onder studenten: ouders kopen pand waar meerdere studenten in kunnen wonen, kind zoekt er huisgenoten bij en kosten worden onderling geregeld. Erg handig!


En wordt dus nooit gedaan door mijn ouders Haha!
Maargoed vriend van mij is ook een appartement aan het zoeken hier in Venlo en als het mee wil zitten met mijn financieen dan wil ik misschien ook met hem samen op dat appartement gaan wonen, alleen is het helemaal niet te betalen, maar wel beter dan een studentenflat waarin je vanalles moet delen... niets voor mij.


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:17

Troost je, mijn ouders hebben dat destijds voor mij ook niet gedaan. Haha!

Toen mijn zusje ook in Utrecht ging studeren hebben ze er nog even aan gedacht om een flatje voor ons tweeën te kopen. Maar dat zag IK niet zitten: zij als eerstejaars en ik als net afgestudeerde samen op een flatje, allebei een totaal ander leefritme, nee dank je. Maar was leuk bedacht. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:29

Als mijn ouders dat eens konden... Ook ik kan niet aan woonruimte komen. Een kamer voor tijdelijk zou ik op de koop toe nemen, maar ook dat is haast niet te realiseren in deze periode (start collegejaar = veel nieuwe studenten).
Helaas zitten mijn ouders niet zodanig in de slappe was dat dit een optie is.

* To Belg, or not to Belg *

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:30

Praat eens met de rabobank.. ze hebben hier redelijk veel reclame voor gemaakt..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Anoukjuuuhh, Astridhorse, Bommeltje_, EmptyWords, GoogleAdsense, gwennndolyn, Hannerups, Jonnekee, kimwilliam, laran, Majestic-12, Zoe_97 en 181 bezoekers