paardenmoorden Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

paardenmoorden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 18:30

hoi
ik was in een andere topic(alweer pony met mes bewerkt in vvdd) op het idee gekomen om een hier een topic te openen om al die **** moorden bij te houden in Nederland. Dus waar er ergens een pony is neergestoken, wanneer, hoe en zo... nu wel een paar problemen Verward
1)ik ben zelf niet van Nederland dus ik kan het nieuws slechts via internet zien. ik heb nog lang niet alle moorden gevonden. Als je nog een weet, of er is een nieuwe(jammer genoeg dan ) meld dat hier Knipoog
2) Ik wou er graag een kaart bij zetten van Nederland, waar je dan de plaatsen op kon aanduiden en het aantal slachtoffers kon neerzetten. nu heb ik jammer genoeg geen geschikte kaart gevonden, dus als iemand zoiets vind mag die hem hier ook neerzetten Knipoog

ok dit heb ik voorlopig al gevonden(als er fouten in staan, meld het dan maar):

-Afgelopen 2 maanden 9 gevallen in Enschede

-21-08-2003: merrie+veulen, vaginaal en bij uier bewerkt, Hilversum

-06-08-2003: Pony, Shetlander, vlees afgesneden en meegenomen, slagerswerk met kennis van zaken, Enschede aan de Viermarkenweg

-05-08-03: Enschede, shetlandpony, drachtig, doodgestoken(als het dezelfde als hierboven is weet ik niet)

-01(of10)-08-2003: haflinger jaarling, gestoken in hals, plaats=?

-26-07-2003: shetlandpony, gestikt door kunstofband, seksueel misbruikt (Daisy)

-augustus ’02: paard in het Twentse dorpje de Lutte:in achterste gestoken

-juli ’02: *pony in vroomshoop geslachtsorgaan gestoken, wei ligt 400 meter van de openbare weg
*Misschien paard mishandeld(verdacht overlijden) in Twente, Markelo
*paard, 4 jaar, ruin, snijwonden aan de benen, Twente, Glanerbrug

*(datum=?) Budel: merrie in geslachtsorganen neergestoken

*(datum=?, paard gestoken met een mes, tussen 3 en 4 uur aan de Lonnekermeerweg tussen Hengelo en Enschede




ik hoop dat we zo een beter overzicht krijgen waar hij allemaal toeslaat en zo. Hopelijk moet deze topic niet vaak of beter nooit worden aangevuld... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 23-08-03 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:34

Er is ook een jaarling Haflingermerrie in haar hals gestoken. Heeft het overleefd. Waar weet ik niet... Het was volgens mij de nacht van 1 of de nacht van 10 Augustus

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

dewy13
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:36

Hoihoi, ja ik heb het ook gehoord een Shetlander die is dood gestoken heeft zijn hele kont eruit gesneden en hebben 4 kilo vlees meegenomen Bloos! en een paard die was met een mes bij zijn gezichtje gesneden maar die hebben ze optijd gered !!! Lachen en nog een paard hebben ze met een mes bij de flamoes tot de buik open gesneden en hij had al een veulentje dus dat is echt zielig Verdrietig ik ik kan er niet tegen hoor zulke domme mensen wie doet dat nou !!!! als ik ze zie dan wordt ik gek ik hoop dat ze die gekken een keer te pakken krijgen en voorgoed opsluiten of dood maken doeiiiiiiiii felicity

Dewy is mijn aller liefste Paard.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:51

Ik vind het een goed idee om hier een speciaal topic over te hebben
Het is zo moeilijk bij te houden want erg genoeg lijkt het wel alsof er iedere dag een paard te grazen word genomen Scheve mond
Op deze manier is het toch een beetje bij te houden.

Just keep passing the open windows.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:48

Vandaag moest ik bijna janken op school om die slachtpartijen..... Het is ook om te janken... Arme pony's Huilen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:10

Maak er maar tien van, afgelopen zaterdag is er nog een schaap geslagd en twee lammeren gestoken in Enschede

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:20

Ja, het is gewoon niet meer normaal, en wat Wieskelover al zei: ''We moeten hier een topic over houden! '' Dat is ook gewoon niet meer normaal. Ik vindt dat we moeten doen wat Wieske lover zei. En ze moeten wat dewy13 al zei opgesloten worden voorgoed of zelf doodgemaakt worden.

Alicia

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:21

-Afgelopen 2 maanden 9 gevallen in Enschede

-21-08-2003: merrie+veulen, vaginaal en bij uier bewerkt, Hilversum

-06-08-2003: Pony, Shetlander, vlees afgesneden en meegenomen, slagerswerk met kennis van zaken, Enschede aan de Viermarkenweg

-05-08-03: Enschede, shetlandpony, drachtig, doodgestoken(als het dezelfde als hierboven is weet ik niet)

-01(of10)-08-2003: haflinger jaarling, gestoken in hals, plaats=?

-26-07-2003: shetlandpony, gestikt door kunstofband, seksueel misbruikt (Daisy)

-augustus ’02: paard in het Twentse dorpje de Lutte:in achterste gestoken

-juli ’02: *pony in vroomshoop geslachtsorgaan gestoken, wei ligt 400 meter van de openbare weg
*Misschien paard mishandeld(verdacht overlijden) in Twente, Markelo
*paard, 4 jaar, ruin, snijwonden aan de benen, Twente, Glanerbrug

*(datum=?) Budel: merrie in geslachtsorganen neergestoken

*(datum=?, paard gestoken met een mes, tussen 3 en 4 uur aan de Lonnekermeerweg tussen Hengelo en Enschede

*23-08-03, schaap en twee lammeren, gestoken, Enschede



(ja sorry ik kan mijn bericht niet meer wijzigen dus ik moet een nieuw zetten,jammer genoeg Huilen ...)

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:28

Ik vind dit wel zooooo gemeen, dat doe je toch niet! Grr,

- Offline -

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:05

Zo, ik ben echt ontzet door al deze vreselijke mishandelingen,
en heb daarom overal op het internet gezocht naar gevallen.
Ik hoop dat er geen gevallen meer bijkomen en dat ze de dader snel grijpen. Boos!


-??-10-2001: Paard, in achterste gestoken, de Lutte (Twente)

-??-12-2001: Paard, steekwond in anus, Haaksbergen (Twente)

-??-07-2002: Pony, in geslachtsorgaan gestoken, Vroomschoop

-??-07-2002: Paard, Misschien mishandeld (verdacht overlijden), Twente

-??-07-2002: Ruin, 4 jaar, snijwonden aan de benen, Twente

-??-07-2002: Merrie, in geslachtsorganen neergestoken, Budel

-??-07-2002: Paard, gestoken met een mes, tussen Hengelo en Enschede

-07-07-2003: Schaap Marietje, opengesneden met mes, Enschede

-26-07-2003: Shetlander, gestikt door kunstofband, seksueel misbruikt, Dordrecht

-01-08-2003: Haflinger jaarling, gestoken in hals, plaats=?

-05-08-2003: Shetlandpony, drachtig, doodgestoken, Enschede

-06-08-2003: Shetlander, vlees afgesneden en meegenomen, slagerswerk met kennis van zaken, Enschede

-07-08-2003: Hengst, met een mes onder het oog en in het voorhoofd gestoken, Enschede

-21-08-2003: Shetlandmerrie met veulen, merrie vaginaal en bij uier bewerkt, Hilversum

-23-08-2003: Schaap en twee lammeren, gestoken met mes, Enschede

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:59

Je zou er eigenlijk een sticky van moeten maken. Blijft het bovenaan de lijst staan.
Want dit is daar belangrijk genoeg voor!

Het ergste vind ik nog wel dat in de jaren dat dit nu al aan de gang is er nog nooit iemand voor is opgepakt! Boos!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:29

Eigenlijk zouden ze hetzelfde met de dader(s) moeten doen!!!! }>

dewy13
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:11

Ja, zeker !!! ik vind het zo zielig die mensen zijn zo triest !!! Boos! echt niet normaal het worden het er steeds meer ik ben bang omdat wij op een boederij staan en langs een snelweg dus die mensen die dat doen die kunnen zo uitstappen en zo het weiland op en een paard meenemen je kan er zo op !!! ik ben er echt bang voor !!! Scheve mond Huilen

Dewy is mijn aller liefste Paard.

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:27

Ik vind het zo walgelijk om dieren toe te takelen! Daar kan ik me zo gigantisch kwaad om maken. Smeerlappen! Ik kan de beweegredenen ook niet begrijpen. Ik heb altijd het idee dat mensen die dieren bij het achterwerk toetakelen zelf seksueel gefrustreerd zijn ofzo. Of ze reageren hun woede op dieren af omdat ze dan het gevoel krijgen dat ze ergens macht over hebben ofzo (???) wat ze in het dagelijks leven niet hebben. Hoe het ook zij; ik vind het het echt smerige lui! Je zou inderdaad als straf gewoon hetzelfde moeten doen bij de daders. Boontje komt om zijn loontje. Ik zal geen medelijden met ze hebben.

Voor een realistisch portret van uw dier!! Vraag een prijslijst aan!
Bekijk ook even mijn topic

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:17

Weet je wat ik zo vreemd? Dat al die moorden bijna allemaal in Enschede zijn.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:24

EvaloveSandy schreef:
Weet je wat ik zo vreemd? Dat al die moorden bijna allemaal in Enschede zijn.


teken dat het best weleens 1 psychopaat kan zijn. of een kleine bende!
erg erg erg.... Boos!

Enya - Daya :-)


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 12:25

Dus denk ik dat de dader ook uit Enschede komt...
alleen dat er een moord is gepleegd die toch niet in de buurt liggen en daar pieker ik over. Ofwel zijn er meer achterbakse idioten bij betrokken, ofwel is dit zo een geobsedeerde dat hij zijn 'werkterrein' zelfs heeft vergroot... Ik snap trouwens niet waarom de politie 's nachts geen extra oogje in het zeil houd...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:52

xKatleentjex schreef:
Dus denk ik dat de dader ook uit Enschede komt...
alleen dat er een moord is gepleegd die toch niet in de buurt liggen en daar pieker ik over. Ofwel zijn er meer achterbakse idioten bij betrokken, ofwel is dit zo een geobsedeerde dat hij zijn 'werkterrein' zelfs heeft vergroot... Ik snap trouwens niet waarom de politie 's nachts geen extra oogje in het zeil houd...


Maar hoe? Er staan overal en nergens schapen paarden en koeien in weilanden. Ze kunnen wel een beetje rondrijden natuurlijk, maar daartussen door kunnen de daders nog wel toeslaan ben ik bang...

ALs ik in Enschede zou wonen zou ik bijna niemand meer vertrouwen... Ik neem aan dat de dader uit enschede komt. En is echt een vreselijk ziek persoon... hun kun je nou zoiets doen... Tegen een onschuldig beest...
Net als die vent die niet van honden hield, en er mar zoveel mogelijk probeerde dood te rijden... Boos!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:09

Gatver.d.amme je moest die mensen gelijk dezelfd behandeling geven die zij de paarden hebben gegeven
Dan ben je toch ziek om die arme dieren op zo'n brute wijze af te slachten,ik vindt het gewoon walgelijk Boos!
Ik hoop dat Pistolen Paultje er werk van gaat maken,hij mag ze wat mij betreft afmaken.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:47

xKatleentjex schreef:
Ik snap trouwens niet waarom de politie 's nachts geen extra oogje in het zeil houd...


Dat word niet door de politie gedaan, ik las in de krant dat er gewoon mensen in groepjes 's avonds over straat lopen en de boel in de gaten houden. Dus er word wel opgelet op vreemde lui.

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:55

Het is zeker een psychopaat> wie takelt er in godsnaam dieren zo toe en neemt vervolgens kilo's vlees van het dier mee?? Dan ben je goed ziek! als het een kwajongensstreek zou zijn zouden ze vast geen vlees meenemen.. Er zijn natuurlijk zat jongeren die ook erg ziek zijn en dieren ook ernstig toetakelen, maar vlees meenemen??!
Ik denk dat het een 'volwassen' persoon is en als ik m tegenkom, moet ie maken dat ie wegkomt!! }>

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:17

Tellen mishandelde pony's die de krant gehaald hebben ook mee?

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:28

Maar wat gebeurt er met het vlees???? Eet hij het op???Misschien is er iemand in de omgeving van de dader die zoiets opvalt!!! Als iemand altijd een bal gehakt eet en ineens biefstukken gaat verorberen .... Ik weet het ook niet hoor Ik denk hardop

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 01:09

Elke schreef:
Tellen mishandelde pony's die de krant gehaald hebben ook mee?


Als je bedoelt: mishandeling door onbekende wel.

wat mij vooral is opgevallen als ik eens bekijk wat er allemaal gedaan word:

- Zoals al eerder gezegd, meeste moorden in Enschede en omstreken maar ook eentje in Hilversum(ben wel niet van Nederland en mijn aardrijkskunde is niet zo goed maar dat ligt toch niet bij de deur meende ik..)
-Er wordt steeds een steekvoorwerp gebruikt(mes), behalve bij Daisy(jammer genoeg), waar opeens kunstofband als verstikkingsmiddel wordt gebruikt.
-shetlandpony's kunnen ze bij zo'n gruweldaden misschien nog wat in bedwarng houden, maar grotere vind ik nogal vreemd. Dus volgens mij worden de paarden eerst verdoofd zodat ze te suf zijn om te reageren. (ik heb ook ergens gelezen dat er sporen van verdoving terug waren gevonden bij enkele paarden)
-Of er wordt vlees meegenomen, en dan ook nog de beste stukken. Getuigd van wat kennis van het slagersvak. Maar de geslachtsdelen lijken ook een favoriet stuk...
-De daders zijn nooit door iemand opgemerkt, ook niet als de wei in de buurt van een weg of zo lag. Dus denk ik dat er meer dan een in het spel is , een soort bende die goed op post staan om elkander te waarschuwen bij gevaar.

maar ik ben ook maar hardop aan het denken. Hoe sneller ze die klootzak (en ik ga mij niet verontschuldigen deze keer, want dat is hij gewoon.. Boos! ) te pakken hebben, hoe liever!!!!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 01:30

Ik krijg hier echt de kriebels van, vooral omdat hier vaker mensen het 's nachts op het erf zijn geweest of in de weien, als ik terug kwam van uitgaan of als mijn ouders wakker werden van geluiden. De hond los gelaten en erachteraan gegaan maar er is nooit wat gebeurd of gestolen of wat dan ook. Afmaken die mensen en waarom besteed de politie hier niet wat meer aandacht aan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, herous, Jussem, nardxash en 77 bezoekers