[AR] Hij mag eindelijk in de concourswagen lopen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

[AR] Hij mag eindelijk in de concourswagen lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 19:39

Haha! Lachen *LOL* Pling Vingers aflikken Clown Cheese!
Silvio de tuiger van die vriend van mij mocht gister eindelijk in de concourswagen lopen in plaats van voor de grote recreatie wagen. En het ging echt super goed!!!! Hij liep wel behoorlijk hard maar toen ik hem reed ging dat toch een stuk beter!!!! Maar ja zo'n karretje weegt ook niks!
Hij hoeft nu niet meer in die andere wagen te staan behalve als hij stout wordt dan weer wel natuurlijk. Hij is pas vier jaar oud en moet nog vanalles leren. Maar alle begin is moeilijk, zullen we maar zeggen
Groetjes Jeanine

Maskers op? Hoezo? Geupdated profiel nu, maar binnenkort met foto's!


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:12

Hmm ik ga toch liever niet met een concours wagen de weg op...mij veel te iel zo'n karretje, je hoeft maar een paaltje of een boom tegen te komen en krak zegt het karretje Scheve mond Doe alstjullieblieft voorzichtig Bloos!

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:52

Ik ga eigenlijk met Anja mee. Een concourswagen is leuk voor als je dressuur rijdt of met een klein ponytje. Op de weg zou ik liever met een stevigere en zwaardere wagen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:37

Een concourswagentje vind ik ondingen, als je hard wilt, span hem dan voor een sulky, is een stuk veiliger dan deze dingen. Enne, ik lees dat hij nog veel moet leren, dan moet hij zeker voor een zware recreatiewagen, als hij dan iets flikt, is er niet zoveel schade aan paard en menner. Concourswagentjes daar moet je met een ervaren paard op gras mee rijden (dan val je zacht als je te hard door de bocht gaat Knipoog )


Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:41

Onze eerste kar was ook een concourswagentje. Mijn vader vond dat er namelijk mooi uit zien. Nou na een paar zowat en een keer helemaal over de kant te zijn gegaan hebben we nu toch eindelijk een stevige marathonwagen. Nu kunnen we alle wegen aan, geen kuil is te diep en geen bocht is te scherp.

Wees alsjeblieft voorzichtig met concourswagentjes, je hebt je paard zo verpest als het fout gaat.

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 19:35

Ik rij nu dertien jaar me tuigpaarden en we leren ze allemaal met de recreatie wagen maar het uiteindelijke doel is een concourswagentje, ivm de wedstrijden die ze moeten gaan lopen, en tot nu toe is het altijd goed gegaan, en hij is eerlijk dus zoveel brokken zullen we niet maken, hoop ik, maar toch bedankt voor jullie bezorgdheid, maar ik weet wat ik doe!
En aangezien ik heel landelijk woon is het geen probleem voor ons om voorzichtige wegen uit te kiezen. EN zodra we de tuigers van stal halen weten we of ze wakker of niet zijn en dan beslissen we in welke kar ze mogen staan. Maar ik vind die grote wagens zulke enorme ondingen die rijden gewoon absoluut niet fijn, en zo'n concourswagentje veertje heel soepel en is voor het paard ook veel fijner om voor te lopen want het weegt bijna niets. Want Silvio bijvoorbeeld liep hartstikke scheef in de recreatiewagen, behalve als we hem constant lieten lopen op concours niveau, maar dat is ook weer niet de bedoeling. En in de concourswagentjes lopen ze allebie veel beter.
Groetjes

Maskers op? Hoezo? Geupdated profiel nu, maar binnenkort met foto's!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 3 bezoekers