kat doodgereden voor mn ogen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

kat doodgereden voor mn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:11

Verdrietig Fiets ik net een half uurtje geleden naar huis, komt er opeens allemaal gerammel onder een voorbijkomende auto vandaan. In eerste instantie dacht ik dat het de uitlaat ofzo was, die eronderweg viel en onder de auto weggleed. Maar het bleef rondtollen en toen ik dichterbij kwam bleek het een kat te zijn Huilen Echt zo sneu! Ik wist niet of hij nog leefde of dat het de stuiptrekkingen waren. Hij tolde nog wat rond en gleed toen weg met zijn voorpootjes en bleef bewegingsloos liggen. Het was zo erg om te zien! Ik wist niet wat ik moest doen. Aanbellen? Kat van de weg afhalen? Dierenambulance bellen? Maar na nog geen 10 seconden was hij al dood. En we stonden daar maar te kijken.... Verdrietig We fietsen een paar meter door, omdat daar mensen voor het raam stonden, maar blijkbaar was het niet hun kat. Op dat moment komt er nog een auto aan. En rijd gewoon expres nog een keer over die kat heen! Terwijl hij in het midden van de weg lag! hij had er makkelijk omheen gekunt! Het beeld van die kat die daar zo lag te tollen en toen langzaam weggleed en het geluid toen er voor de tweede keer over hem heen werd gereden vergeet ik echt nooooooit meer! Verdrietig K hoop nooit weer zoiets mee te maken, en dan was het nog niet eens mijn eigen kat Huilen Had ik hem nou maar wel meteen van de weg gehaald.....dan was er misschien nog wat van hem overgebleven....maar het ging allemaal zo snel...... Verdrietig


Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:14

wat een ziekelijke mensen leven er toch op deze aardbol!! Vreselijk! Jegaat toch niet expres over een dode kat heen rijden? Dan zit er echt een steekje bij je los. Lijkt me vreselijk om zoiets te zien gebeuren. dit is nou de reden dat mijjn katten veilig binnen blijven. Ze missen niets buiten... ( zijn binnenkatten)

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:26

Als ik er aan denk, krijg ik het gewoon weer koud! Wij hebben inmiddels ook geen kat meer, maar die durfde gelukkig ook niet over straat. Die ging niet verder dan de tuin. Als we weer een kat zouden nemen, weet ik ook nog niet of ik hem wel naar buiten zal doen, nu ik dit heb gezien. Moest het toch ff kwijt....(hopelijk geen nachtmerries)

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:27

Wat erg...weet er alles van!!!
Wij hebben gister ook een dode kat die nog maar ent dood was, van de straat geplukt!!!Die aso die die kat heeft dood gereden die is nog gewoon doorgereden ook, was daar gelukkig niet bij mar word hier dus echt zo verschrikkelijk pissig om!!!
En dan blijkt ook nog dta de kat van iemand is die je kent....Ow Ow Ow

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:31

mischien dacht die bestuurde rvan de 2e auto dat de kat nog niet dood was
en wou de kat mnischien uit zijn lijden verlossen?
maar toch afschuwelijk om te zien:(

Icelandics
They grow when you get on

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:33

Het wordt al gekker in deze wereld............

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:36

de kat van onze buren is zo ook om het leven gekomen Huilen echt zooo zielig. Er lag een eindje verderop bloed op de straat, en de kat lag tegen onze huisgevel aan . Ze was nog op eigen kracht tot daar geraakt en is toen in elkaar gestuikt Verdrietig doodzonde, het was zo een schatje...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:38

gadverdamme, sommige mensen verdienen het niet om vrij rond te lopen
je bent echt ziek als je zoiets doet bah

de vader van een vriendin van mij had een duif, die zat op het randje van de straat en hij stond erbij. Toen kwam er een auto aan die speciaal aan die kant van de weg ging rijden om die duif dood te rijden... Scheve mond
dan ben je echt goed ziek hoor..

jij heel veel sterkte, het lijkt me niet fijn om zoiets mee te maken

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:39

horssie schreef:
mischien dacht die bestuurde rvan de 2e auto dat de kat nog niet dood was
en wou de kat mnischien uit zijn lijden verlossen?
maar toch afschuwelijk om te zien:(


nou hij was toch heel duidelijk dood! Het was ook echt zo´n jong gozertje in zo´n scheurbak met een vriend ofzo, dus die vond dat blijkbaar gewoon stoer ofzo... Boos! Ik heb expres niet gekeken, was er al bang voor, dat zoiets ging gebeuren.... Dat doe je toch niet!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:42

Zoiets is verschrikkelijk om te zien Verdrietig
Ik heb jarenlang aan een drukke weg gewoond en daar werden regelmatig katten aangereden en inderdaad door volgende auto's nogmaals overreden.
Als ik het zag gebeuren haalde ik altijd de kat van de weg (niet altijd even makkelijk, maar ik zal de details weglaten) en belde de dierenambulance.
Die komen zo'n diertje halen. Mocht de eigenaar ooit op zoek gaan naar zijn kat dan weet hij tenminste wat er gebeurd is.
De dierenambulance geeft namelijk de gegevens van de kat door aan de dierenbescherming en amivedi en kijkt zelf ook of de kat gechipt of getattoueerd is.
Het lijkt me zo verschrikkelijk als je nooit te weten komt wat er gebeurd is en altijd hoop houdt dat je kat nog een keer thuis komt.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:58

Ik denk niet dat ze hem inmiddels nog kunnen indentificeren. Dan moeten ze hem wel bijna van de weg af schrapen! Boos! En ik had ook niet de moed om het kappotte diertje zo snel voor de volgende auto weg te grijpen.....Hopelijk halen die mensen die voor het raam stonden hem weg......Voor de eigenaar zal het in ieder geval een grote schrok zijn...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:09

yvetje schreef:
Ik denk niet dat ze hem inmiddels nog kunnen indentificeren. Dan moeten ze hem wel bijna van de weg af schrapen! Boos! En ik had ook niet de moed om het kappotte diertje zo snel voor de volgende auto weg te grijpen.....Hopelijk halen die mensen die voor het raam stonden hem weg......Voor de eigenaar zal het in ieder geval een grote schrok zijn...


Als je alleen bent moet je daar op een drukke weg ook nooit aan beginnen. Je eigen veiligheid gaat altijd voor!
Ik deed het ook nooit alleen hoor, mijn vriend hield het verkeer in de gaten en ging ook rustig midden op de weg staan met zijn hand omhoog om het verkeer te stoppen.

Als het diertje een chip had en als de chip nog heel was dan kunnen ze het nog identificeren, vaak ook nog als er een stuk vacht intact is gebleven.
In de buurt waar ik woonde waren het meestal katten die van boerderijen afkomen en de meeste boeren in mijn omgeving bellen echt geen dierenbescherming of amivedi als ze een kat kwijt zijn. Als ze het diertje al missen....


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:13

Een tijdje geleden fietste ik naar stal en stak er een kat over die aangereden werd door 2 autos. Het was duidelijk dat ze het beide gezien hadden maar ze reden gewoon door!! De kat vloog de sloot in en ik heb hem er direct uit gevist maar in mijn armen blies hij ook zijn laatste adem uit. Zo boos kan ik op die mensen worden. Dat ze hem aanreden daar konden ze niets aan doen, maar je kan toch even stoppen... Scheve mond

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:27

o wat een vreselijk gezicht moet dat zijn geweest. Arm dier. Gisteren was ik aan het paardrijden buiten en lag er het lijkje van een prachtig maar heel jong katje. Ik keek of het echt niet meer ademde, maar ik kon kijken wat ik wilde maar er zat echt geen leven meer in. Dat is niet leuk om te zien.

Mensen die niet stoppen voor dieren moeten zelf maar eens goed overreden worden.

De hond is de betere mens

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:47

Onze kat is ook overreden (zie profiel) Dat was een hele lieve kat. Nu hebben we 2 andere maar dat is toch niet het zelfde

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:12

Lijkt me echt vreselijk om zoiets te zien.
Dat sommige mensen er dan nog eens expres overrijden Boos!
Mijn kat is voor mijn huis overreden,
heb ze zelf in de berm gevonde.
Was ook niet bepaald leuk.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:48

Vreselijk zeg! Ik hoop niet dat ik mijn kat ooit zo aantref...... Als ik het zie dan krijg ik altijd de bibbers.!!!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:51

yvetje"]
[quote="horssie schreef:
mischien dacht die bestuurde rvan de 2e auto dat de kat nog niet dood was
en wou de kat mnischien uit zijn lijden verlossen?
maar toch afschuwelijk om te zien:(


nou hij was toch heel duidelijk dood! Het was ook echt zo´n jong gozertje in zo´n scheurbak met een vriend ofzo, dus die vond dat blijkbaar gewoon stoer ofzo... Boos! Ik heb expres niet gekeken, was er al bang voor, dat zoiets ging gebeuren.... Dat doe je toch niet!
[/quote]

stomme rot lui zijn dat gewoon:@
hoe halen ze het in hun hoofd
jahg ikl zou ook de anderee kant opkijken denk ik

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:02

Desiree schreef:
o wat een vreselijk gezicht moet dat zijn geweest. Arm dier. Gisteren was ik aan het paardrijden buiten en lag er het lijkje van een prachtig maar heel jong katje. Ik keek of het echt niet meer ademde, maar ik kon kijken wat ik wilde maar er zat echt geen leven meer in. Dat is niet leuk om te zien.

Mensen die niet stoppen voor dieren moeten zelf maar eens goed overreden worden.


en niet in een keer dood, pijn lijden moeten die zieke gevallen!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 15:31

Ja idd! Zie zien het heus wel dat ze dat beestje aanrijden! Oke, ze hadden hem toch niet meer kunnen redden, maar ze hadden op zn minst even kunnen stoppen om hem van de weg af te halen ofzo....Begin er nu wel een beetje weer overheen te komen, maar ik ben heel bang dat als ik er weer langsfiets hij daar helemaal uitgereden ligt en dat wil ik liever niet zien, dan houd ik er helemaal zo´n naar beeld aan over. Ik heb hem nu tenminste gezien terwijl hij nog ´heel´ was.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:38

wat vreselijk zeg!
je zou ze toch wat he!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:49

O wat lijkt me dat erg om te zien!! Toen ik een paar jaar geleden naar de paarden werd gebracht door mijn moeder, lag er ook een dode kat midden op de weg. Ook nog helemaal intact. Ik zei tegen mijn moeder dat ik hem van de weg af wilde halen en hem in de berm wou leggen. Is toch het laatste beetje respect wat je zo'n dier kunt geven. We stopten in de berm maar een andere auto was ook al gestopt en die haalde hem van de weg af.

Maar degene die hem heeft doodgereden is gewoon doorgereden!! Vind ik toch zo asociaal!! Je kan toch op zijn minst even kijken of hij nog leeft en je nog iets voor hem kunt doen!!! Maar helaas, er zijn mensen die dat stukje hersengedeelte missen. (?)

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:30

Vreselijk zeg! Ik heb het zelf ook al een keer meegemaakt in Frankrijk:

We stonden in de file en toen ging er een kat onder de auto voor ons zitten (voor een wiel). Toen die auto verderreed reed hijzo over die kat heen!

Dat beeld zit echt gewoon op mijn netvlies gebrand, ik vergeet het nooit meer. Verdrietig

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:39

wat erg, ik weet hoe je je voelt, ik was een keer met een vriendin buiten rijden en precies voor onze ogen rent er een kat onder een auto en begint ook zo te tollen en een paar seconden later was ie dood

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 17:31

newforestlover schreef:
wat erg, ik weet hoe je je voelt, ik was een keer met een vriendin buiten rijden en precies voor onze ogen rent er een kat onder een auto en begint ook zo te tollen en een paar seconden later was ie dood


Waarschijnlijk hebben ze dan een bloedig o.i.d gehad. Wel erg allemaal, stelletje asocialen hier in de wereld Dit vergeet ik nooit meer! Maarja, ik kan me er maar beter bij neerleggen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neon, Patriesje en 43 bezoekers