Sinds wanneer kunnen pennymeisje manen trekken:(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Sinds wanneer kunnen pennymeisje manen trekken:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 19:39

Ik kom vandaag bij mn pony aan en neem hem mee uit het land. Blijkt dat zijn manen een stuk korter zijn, bij nadere inspectie lijken ze getrokken te zijn (dacht dat pennymeisjes alleen konden knippen). Op zich ziet het er niet eens afschuwelijk uit, maar ik was ze wel aan t laten groeien, en ze groeien al zo langzaam Boos!
Maar wat ik eigenlijk het vervelendst vind is dat ik geen idee heb wie het gedaan kan hebben. En als die persoon de manen van mn pony kan trekken, wat kan hij dan nog meer (rijden, voorpluk knippen enz)?
Vindt het geen fijn idee, er zit nu ook weer een slot om de wei, zodat hij er iig niet uitkan, maar toch..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:41

Waar slaat dat nou wer op?! Tsss, je gaat toch niet zomaar bij een ander paard de manen trekken?

Echt jammer voor je nu je ze net wilde laten groeien...

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:49

Gelukkig is t geen rotgezicht...
Tsja, wat moeten anderen bij jou paardje! Verward

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:52

Jeetje! Is het misschien niet een bekende geweest die dacht dat dat nodig moest?
Bij ons op de manege is jaren geleden (7 of zo) een pony s'nachts van zijn staart haar ontdaan, ze hebben er toen een flink stuk op los geknipt.
Lekker banketstaaf!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:53

tsssss... dat zullen weer van die pennymeisjes zijn geweest die het weer beter weten Jammer dat je niet weet wie het gedaan heeft want anders zou ik haar/hun een goede uitbrander geven!
op de manege staat ook een fries(wel geen zuivere maar hij lijkt er enorm op) en die had van die hele leuke lange manen. Totdat er een pennymeisje hem mooi wou maken... door zijn manen te trekken; Resultaat was dus vanvoor lange manen, en vanachter heel kort tot op een handbreedte... BAH zo lelijk was dat!!!!! en t ergste is dat je heeeel lang moet wachten eer ze zijn bijgegroeid...
pennymeisjes mogen er zijn ok, maar ze moet hun handen weten af te houden van andere pony's en paarden!!!!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:11

vreemd zeg... ik hoop niet dat er bij ons op de manege penny meisjes zijn die zo'n idee krijgen... Lijkt me ook een eng idee dat er andere mensen met jouw pony aan de haal gaan en er vreemde dingen mee doen.


Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:13

Jeetje dat is banketstaaf zeg, ik hoop voor je dat je er achterkomt wie het gedaan heeft!
Wel brutale penny meisjes zeg!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:22

kmoet wel een beetje lachen om het idee dat een meisje zomaar jouw pony zijnharen gaat trekken, stel je voo dat haar haren ineens geknipt worden ofzow...

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:30

bij ons op de manege zijn ook van die ***kinderen, we hebben een fjord en ze hebben zo huppekee zijn voorpluk heel kort en recht afgeknipt, dat was zo lelijk!!! Stoom uit je oren

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:15

daarom is er bij ons op de manege de regel: poetsen mag, maar knippen en trekken bij manege paarden en pony's verboden !!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:19

Als ik zo'n kind in mijn vingers krijg dan zal ik d'r toch! Sheek's manen zijn mijn grote trots!
Een EX-verzorgster heeft ook een keer zijn staart afgeknipt, heel kort en lelijk. Die vloog dus ook meteen de deur uit!
Wat een lef zeg!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:23

hm das ook raar Verward dat doe je toch niet
ik zou echt kwaad zijn als iemand zomaar aan mijn
ponytje gezeten had >;) en als mijn maantjes er af waren zou ik echt huilen Tong uitsteken (mijn haflingertje heeft echt hele mooie lange manen nu)
ik zou echt een goeie uitleg willen als ik wist wie het had gedaan waarom diegene dat had gedaan Scheve mond

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:24

Ik snap niet dat andere mensen/meisjes zo zonder te vragen aan iemands anders paard mogen zitten. Ik heb gelukkig het voordeel dat ik mijn paard bij de buurvrouw heb gestald, zo heb ik altijd overzicht. Maar ik zou het zelfs niet eens goed vinden als mijn paard gepoetst zou worden zonder toestemming. Ik heb dus zelf geen ervaring met grotere stallen maar nu ik dit lees is mijn vooroordeel over grotere stallen wel weer bevestigd.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:25

wat raar!! je gaat toch niet de manen trekken van een pony die niet van jou is?? wij moeten altijd wel manen trekken voor de dressuur op de manege, maar dat mogen een ander meisje en ik altijd doen (13 pony's = blaren op je vingers aan het einde van de middag )

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:31

bij mij mogen ze best aan de manen zitten (dan hoef ik dat niet te doen) maar de moeten niet aan staart zittende

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:36

Mogen ze dit ook doen zonder jouw toestemming, dus bijvoorbeeld gewoon op een woensdagmiddag. Ik geloof dat iemand die weinig ervaring heeft in het trekken van manen veel kwaad kan doen bij een paard. Vaak trekken ze te grote plukken haar weg, het paard wordt kwaad. De volgende keer probeer je het zelf en reageert het paard helemaal opgefokt.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:38

he, wat gek Verward je gaat toch niet zomaar aan andermans paarden zitten?!? Scheve mond
bij ons ook, er was een meisje dat elke dag met haar vader met de auto naar hier kwam en dan ging die vader de hond uitlaten en dat meisje klom gewoon over het hek en dan ging onze pony's poetsen en ze heeft zelfs op een van de pony's gezeten! Ze zijn allemaal niet ingereden en gelukkig is er niets gebeurd, maar de eigenaar van de pony's heeft het meisje er toch op aangesproken. Ze vond het ook nog gek dat het niet mocht en haar vader vond het ook al raar. "ja maar we hebben geen geld voor een paard, er zijn toch geen problemen mee als mn dochter hier een paar keer komt poetsen?!?!"

nou, wel dus Haha!
ik vin maar maf, je gaat toch ook niet andermans hond zomaar uit de tuin pikken en mee uit nemen ofzo Rolleyes

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:42

Verward zou er niet mogen aan denken dat anderen ongewenst aan m'n paard 'zitten'

wie dat dat nu?? gelukkig is het iets onschadelijk maar toch maar een nare ervaring. alleen al het idee dat ze zomaar je pony kunnen uithalen enzo

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:59

Lizz schreef:
daarom is er bij ons op de manege de regel: poetsen mag, maar knippen en trekken bij manege paarden en pony's verboden !!


ja dat is dus ook de regel bij onze manege... maar blijkbaar zijn er toch mensen met een vrij kort geheugen...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 22:07

Mn pony staat dus op stal bij iemand aan huis ik sta dus niet op een manege oid. De wei ligt wel afgelegen dus eigenlijk kan er iedereen bij. Ik vind het wel erg jammer want zn manen begonnen net ergens op te lijken

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:09

Let diegene waar je paard dan staat niet op mensen die aan komen rijden. Ik zou toch eens met die mensen gaan praten.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:17

zulk soort mensen doé je toch wat?!? boefie's manen zijn heilig, daar moeten ze echt vanaf blijven! bij ons in de buurt is een jaar of 2 ook zoiets gebeurd, maar dan met een schaar, die shet zag er niet uit! zn manen waren keurig recht en zn voorpluk ook Misselijk gelukkig ziet het er een beetje uit en zijn ze getrokken.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:02

raar zeg!
hoe kom je in godsnaam op het idee iemands anders paards manen te gaan trekken Verward
bij ons op de manege hadden ze ook een keer een heel stuk uit een pony's staart geknipt, er zat echt een hele hap in.
Kwaad dat ze waren, en gelijk hadden ze!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:57

Oeps, ik las de kop helemaal verkeerd Schijnheilig

www.homocaballus.net

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 01:16

Huertecilla schreef:
Oeps, ik las de kop helemaal verkeerd Schijnheilig
Haha!
Mn broer kijt me nu heel raar aan waarom ik hard begin te lachen achter de pc Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, dazai, Hiraeth, RianneH, Tieme, Titsia en 115 bezoekers