Een gezelschapsspel!!! Iemand ideeen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Een gezelschapsspel!!! Iemand ideeen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 15:06

Hallowa,

ik moet van mijn school een gezelschapsspel maken voor verstandelijk gehandicapte mensen, ik heb al wat zitten brainstormen en op internet rondgekeken, maar het probleem met deze mensen is, sommigen zijn doof, sommigen zijn blind en sommigen zijn doof en blind, weer anderen zijn autistisch... Het enige wat ze eigenlijk interesseert is eten en drinken!

Nou had ik al een ideetje, sommigen kunnen sjoelen, en ze dan dus laten sjoelen, en ze bij een bepaald aantal punten als belong te laten stoppen en ze een snoepje of iets anders lekker te geven, als vervolg daarop, een soort gansenbord maar dan zonder opdrachten. Bijv. 20 stappen, en dan moeten ze gewoon met een dobbelsteen gooien en die 20 stappen vol maken, uiteindelijk krijgen ze dan als ze aan het einde zijn een bak koffie ofzo.

Hun verstandelijk nivo ligt tussen ik schat de 3 en hooguit 10 jaar, maar ze kunnen niet schrijven of wat dan ook, praten kunnen de meesten ook niet. Het gaat erom dat er minstens 2 mensen meedoen met het spel en elke keer moet er een beloning opstaan.

Hebben jullie toevallig suggesties? Ik hoop het!

Groetjes Tessa

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:15

Voor de blinden een hoorspel ofzo??
Anders zou ik het ook niet weten...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:46

lunatje schreef:
Het enige wat ze eigenlijk interesseert is eten en drinken

Dan heb jij een zeer beperkt beeld van mensen met een verstandelijke handicap. Jammer.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:47

twister! Haha!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:08

crossmonster schreef:
twister! Haha!

ja daar dacht ik ook al aan, maar volgens mij wordt dat best wel een rotzooi als je dat met die mensen moet doen Verward verder heb ik ook niet echt ideeen... misschien zo'n soort spel als bij Knoop in je Zakdoek op tv?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 19:10

Kinta"]
[quote="lunatje schreef:
Het enige wat ze eigenlijk interesseert is eten en drinken

Dan heb jij een zeer beperkt beeld van mensen met een verstandelijke handicap. Jammer.
[/quote]

Het probleem is, ik moet een opdracht maken voor mensen die ik NIET ken, laat zo zeggen, ik werk nu op Berkenlaan 2, per 1 september moet ik beginnen bij het Hilde. Dus tsja, ik ken de hele groep het hilde niet. Maar ik MOET vanmijn school die opdracht gaan maken Verward Dus ik heb maar het hilde gebeld en toen kreeg ik het bericht dat je ze met eten wel kan strikken, dat ik iets anders niet hoef te proberen aangezien ze het of niet kunnen of er niet in geinteresseerd zijn, wat ik dus van plan ben is ze toch activiteiten doen maar dat te belonen met een snoepje ofzo.
Dat ik bovenstaande dus zeg is omdat ik dat slechts ter ore heb gekregen en de groep helemaal NIET ken. btw, ik werk al 2 jaar met verstandelijk gehandicapten Knipoog ik begrijp ook wel dat je het niet zo nouw moet nemen, niet zo zwart op wit, maar als ik hier ga zeggen "deze mensen zijn van een laar midden / hoog midden nivo en kunnen dat en dat en dat niet maar ik geef geen voorbeelden van wat ik wel wil dan weten de mensen hier ook niet echt wat ik nou verwacht en wat er van mij verwacht wordt snappie Lachen

greetz

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 19:11

crossmonster schreef:
twister! Haha!


Lachen tegen dit probleem loop ik dus ook aan, begrijpen ze het wel, kunnen ze het wel (er zijn er ook een paar die niet goed kunnen lopen) kunnen ze wel zien op welke kleur ze hun hand zetten Knipoog horen ze wel wat je zegt, you know. Maar misschien valt er wat aan te puzzelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:18

Een variant van Ezeltje Prik misschien?? Mensen die doof zijn kunnen zien wat de bedoeling is en mensen met een visuele handicap kun je het uitleggen. Iedereen wordt geblindoekt tijdens het spel, dus dat maakt weinig uit Lachen. Je kunt misschien een variant bedenken met andere spulletjes?

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:20

Heb in het verleden tafelvoetbal met ze gedaan. (dus niet blind) maar wel
verstandelijk gehandicapt. Maar meestal vinden ze het allen gaaf hoor. Is niet moeilijk en die bal gaat er een keer in.