Spinnen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Spinnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 15:49

Ik geloof dat Renske mij al voor was. Ik weet niet of zij het nou over een roll-back heeft of over spinnen... Verward

Daarom alsnog mijn vraag.. Wij zijn bezig Yesta om te scholen naar western. Maar omdat we nog geen instructeur/instructrice hebben kunnen vinden zij we zelf alvast bezig. Op zich gaat alles goed. Schijnheilig

Nou willen we gaan beginnen met spinnen (of in ieder geval het begin ervan). De vraag is: Hoe pak ik dit precies aan?


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:06

Denk (maarja dat is al zo vaak aan de orde geweest op bokt) dat je een paar stappen overslaat Cool

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:56

ik zou beginnen met circeltjes en die dan steeds iets kleiner maken, gewoon beginnen met een doorsnede van 5 meter en dan terugwerken. en voor de soepelheid hoofd naar binnen-recht-buiten afwisselen. voordat je begint met spinnen zou ik toch echt een goede trainer/instructeur zoeken, het is nauwelijks mogelijk om het (jij en je paard) schifetelijk te leren...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:20

Spinnen moet je zien als een pirouette in de Engelse dressuur. Je moet je sterk afvragen of je paard (en jij) daar aan toe is. Zit je volledige basis er al helemaal in; stap, jog, lope, reverse, sidepass, circles, extended gangen, etc. Pas als je dit in balans en verzameling kunt rijden kun je oefeningen gaan vragen als spinnen, rollback en stops.

En het precies wat Yessie zegt; dat is bijna niet te doen vanaf een schriftelijke cursus. Je hebt een oog op de grond nodig die weet wat je aan het doen bent en dit kan corrigeren en begeleiden.
Het verkeerd aanleren van een oefening is niet zo moeilijk maar het afleren des de erger!

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:28

Ik heb de kat gevraagd of zij het wil uitleggen aan Blizzard, maar Blizz spreekt geen woord miauw en met mij als simultaan vertaler gaat het niet echt lekker...

( ben melig....sorry)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 01:19

Ik ben bang voor spinnen Scheve mond

Sorry, ik ook Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 01:27

Ik zou er om eerlijk te zijn nog even mee wachten... iets fout aanleren is zo gebeurd... maar het dan weer afleren is minder snel gedaan Het is echt niet zo makkelijk als dat het eruit ziet. Ik zou er echt mee wachten totdat beide partijen eraan toe zijn.

En Rom, schaam je! Dit is een kwalijke zaak! Clown

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 01:28

Schaamte komt in mijn vocu, vaco, vuco, woordenboek niet voor Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 08:02

We hebben al eerder les gehad, en toen zijn we er ook al mee bezig geweest. Ze kent ook als een aantal basisdingen dus we zijn niet net pas bezig. We hebben het inderdaad geleerd zoals Yessy zegt steeds kleinere rondjes rijden, dat hebben we dan ook een hele tijd gedaan.

En gisterenavond heeft ze het eindelijk gedaan!!! OK dan!

Ik was dus bezig zoals altijd en ineens liet ze haar achterbenen staan en liep ze er met haar voorbenen omheen. (nou net op de avond dat ik wilde weten of we wel goed bezig waren(schaam schaam!!)) Bloos

Ik ben echt heel trots:D

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:31

Dat heb ik ook altijd.
Net als ik denk ik weet het niet meer, dan ineens is het er, alsof ze denken: “Ah, toch wel zielig, laat ik het nu maar eens doen voor het baasje” Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:38

Nou als er een snelcursus spinnen bestaat wil ik die ook wel leren Haha!

Ik hoop het ooit ook nog een keer te leren, maar laat mij eerst nog maar lekker ontspannen met de basis bezig zijn, en dat vind ik al moeilijk hoor!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:26

Robyn schreef:
Ik was dus bezig zoals altijd en ineens liet ze haar achterbenen staan en liep ze er met haar voorbenen omheen. (nou net op de avond dat ik wilde weten of we wel goed bezig waren(schaam schaam!!)) Bloos

Ik ben echt heel trots:D



Als je nu nog ff snelheid er in brengt dan lijkt mij het effect wel leuk,een snelle spin als ze haar achter *benen* laat staan Cool

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:58

Blaze"]
[quote="Robyn schreef:
Ik was dus bezig zoals altijd en ineens liet ze haar achterbenen staan en liep ze er met haar voorbenen omheen. (nou net op de avond dat ik wilde weten of we wel goed bezig waren(schaam schaam!!)) Bloos

Ik ben echt heel trots:D



Als je nu nog ff snelheid er in brengt dan lijkt mij het effect wel leuk,een snelle spin als ze haar achter *benen* laat staan Cool
[/quote]

Vliegt direct daarna een spontane 'spin' eruit de andere kant weer op, om haar achterbenen uit de wokkel te krijgen, Ach gut ...........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:06

Dat zal ik vanavond proberen. Knipoog

Ik neem aan dat iedereen weet wat ik bedoel (ik wilde er niet een verhaal van 6 kantjes van maken), en dat jullie alleen een beetje melig zijn... Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:11

Robyn schreef:
Dat zal ik vanavond proberen. Knipoog

Ik neem aan dat iedereen weet wat ik bedoel (ik wilde er niet een verhaal van 6 kantjes van maken), en dat jullie alleen een beetje melig zijn... Lachen


Onwijs melig.........maar ook een beetje serieus bezorgd als je schrijft dat je paard de achterbenen netjes liet staan......auwwww!! Zorg dat het pivotbeen (binnenachterbeen) op de plek blijft, maar wel meedraaid!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:16

Als ie op dezelfde plek blijft, dan heet dat volgens mij gewoon blijven staan hoor Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:23

Romkabouter schreef:
Als ie op dezelfde plek blijft, dan heet dat volgens mij gewoon blijven staan hoor Knipoog


Voor de mensen onder ons die het misschien niet begrepen, heb ik het toch even duidelijk opgeschreven..........te duidelijk voor jou?!?

Jij leest er misschien overheen, zij schreef over de a-benen, alle twee dus, vandaar dat Blaze en ik erop in haakte...... *LOL*

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:50

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik had het misschien iets anders op moeten schrijven. Lachen

Als je het letterlijk bekijkt, komt het ook wel een beetje raar over.. Verward hihihi

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:04

Robyn schreef:
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik had het misschien iets anders op moeten schrijven. Lachen

Als je het letterlijk bekijkt, komt het ook wel een beetje raar over.. Verward hihihi


Als we het figuurlijk bekijken wordt het toch echt een stripverhaal Cool

ff zonder dollen Tong uitsteken laat die achterbenen beide staan,maak maar een halve draai *LOL* en voila je hebt de rollback Cool

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 14:40

Oke Tjek..


Ik ga het gewoon uitproberen.

Thanx voor de tip.. OK dan!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:17

Robyn schreef:
Oke Tjek..


Thanx voor de tip.. OK dan!


Moet je echt niet doen Cool
Mij bedanken voor die tip

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:18

Blaze"]
[quote="Robyn schreef:
Oke Tjek..


Thanx voor de tip.. OK dan!


Moet je echt niet doen Cool
Mij bedanken voor die tip
[/quote]

Ga je al blozen, Blaze......... Bloos Bloos hihiiii...........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:07

Blaze"]
[quote="Robyn schreef:
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik had het misschien iets anders op moeten schrijven. Lachen

Als je het letterlijk bekijkt, komt het ook wel een beetje raar over.. Verward hihihi


Als we het figuurlijk bekijken wordt het toch echt een stripverhaal Cool

ff zonder dollen Tong uitsteken laat die achterbenen beide staan,maak maar een halve draai *LOL* en voila je hebt de rollback Cool
[/quote]

En wanneer haal je die benen dan weer op? Boos!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:40

Margee schreef:


En wanneer haal je die benen dan weer op? Boos!


De volgende dag als ik ze weer nodig heb Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:42

FlyingHigh schreef:



Ga je al blozen, Blaze......... Bloos Bloos hihiiii...........


tja Bloos! ben ik niet gewend dat ik wordt bedankt Cool


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_ en 7 bezoekers