Gamble gelongeerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Gamble gelongeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:04

Ik heb Gamble net even gelongeerd. Hij loopt nog niet altijd even goed en ontspannen, dat zie je zo ook wel op de foto´s Tong uitsteken
Ik zet er ook foto´s bij waarop het niet zo goed gaat omdat die er ook gewoon bij horen vind ik Lachen

eerst even stappen zonder touwtjes Lachen
Afbeelding
drafje...
Afbeelding
hier weer stappen, ze staan beetje door elkaar heen Knipoog
Afbeelding
zo hoort het dus niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
in galop ontspant ie al helemaal niet, het liefst gaat hij zo hard mogelijk, hij vind het nog moeilijk Knipoog
Afbeelding
gaat al wat beter Lachen
Afbeelding
Afbeelding

commentaar is welkom zolang je er maar uitleg bij geeft waar ik iets aan heb zodat ik het kan verbeteren als ik het fout doe Lachen

Gamble


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:18

Gaaf paard! Maar als ik jou was, zal ik hem iets korter bijzetten, zodat ie iets ronder moet gaan lopen. Maar dat alleen doen als je hem flink van achter bij drijft, en zorgt dat ie z'n achterpootjes goed gebruikt!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:23

wouw wat een hals op de laatste foto!
verder ga ik mee in het advies van carola hierboven!


AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:24

heeeee daar is de buurman!
haha zag je me nog op de fiets?ik zag een beetje laat dat jij t was.. Bloos

Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:29

Wennepen schreef:
heeeee daar is de buurman!
haha zag je me nog op de fiets?ik zag een beetje laat dat jij t was.. Bloos

Haha!

haha, ik zag je nog wel ja, zei ook nog gedag Tong uitsteken ik had het ook een beetje laat door, heb je met een scooter he Knipoog

ik zal hem de volgende keer korter bij zetten, kijken hoe het dan gaat Lachen hij word niet zo supervaak gelongeerd met touwtjes dus ik dacht dat het misschien te kort zou zijn als ik hem korter bij had gezet.

Gamble

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:10

Hallo Michelle

Het ziet er toch al aardig uit, maar om effect te krijgen moeten de touwtjes wel wat strakker. Als jouw paard graag te diep loopt, zou je ook eens kunnen proberen om de touwtjes aan de zijkant te bevestigen, eigenlijk net zo strak als je ook met het rijden de teugel aanneemt.

Je longeert al in een omheining. Nog fijner voor jou en jouw paard is als je een cirkel afzet. Dan kan hij in ieder geval niet uitbreken.

Leuke foto's en een heel mooi paard

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:46

Suzan1 schreef:

Je longeert al in een omheining. Nog fijner voor jou en jouw paard is als je een cirkel afzet. Dan kan hij in ieder geval niet uitbreken.

Leuke foto's en een heel mooi paard


Wanneer een paard niet uitbreekt, is het toch ook onzin om een hele cirkel te gaan afzetten?
Mijn paard breekt ook niet uit, en ik zou zelfs in een open grasveld met hem kunnen gaan longeren. Niet voor alle paarden is het noodzakelijk om in een cirkel te longeren, en ik zie nergens staan dat haar paard uitbreekt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:51

inderdaad een leuk paard en echt iets korter zetten

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 10:10

hij komt af en toe wat meer naar binnen en gaat soms wat meer naar buiten, wat dat betreft is het makkelijk als je een longeercirkel zou hebben. ik heb op stal niet iets waar ik zo 1 2 3 een grote cirkel van kan maken, er zijn 8 pionnen maar daar red je het denk ik niet mee Knipoog

bedankt in iig voor de tips, volgende keer zet ik hem korter Lachen

Gamble

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:17

Citaat:
Wanneer een paard niet uitbreekt, is het toch ook onzin om een hele cirkel te gaan afzetten?
Mijn paard breekt ook niet uit, en ik zou zelfs in een open grasveld met hem kunnen gaan longeren. Niet voor alle paarden is het noodzakelijk om in een cirkel te longeren, en ik zie nergens staan dat haar paard uitbreekt.


Bij de galopfoto schrijft Michelle dat haar paard te hard gaat. Hij komt dan met zijn hoofd sterk omhoog (sterrenkijken - of wel hij breekt uit, verzet zich).

In een cirkel gaat het dan makkelijker, zeker om het paard te laten leren en wennen.

En als het paard alles weet? De aanleuning is mooi - maar dan ben je vaak toch wel een tijdje verder -dan heb je gelijk Carola, dan is afzetten
niet meer nodig. Lachen

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:24

Citaat:
longeercirkel zou hebben. ik heb op stal niet iets waar ik zo 1 2 3 een grote cirkel van kan maken, er zijn 8 pionnen maar daar red je het denk ik niet mee



mwoh je bent er al bijna, paar strobaaltjes ertussen of hoge paaltjes met schriklint. Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 10:29

de strobalen op stal zijn ENORM *LOL* en ik weet niet of ze van die paaltjes hebben

Gamble


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 53 bezoekers