wedstrijd met jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

wedstrijd met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:15

Hoe snel gaan jullie op wedstrijd met een jong paard, voor zowel springen als dressuur?
Wie gaat er bijv. begin 2004 al springen met een 4 jarige (misschien dan dus eigenlijk pas 3,5jr.). En wie wacht er langer.
Zelfde vraag dus voor dressuur.

Mijn nu 3 jarige, gaat waarschijnlijk in januari voor het eerst een dressuurwedstrijdje lopen, als hij er klaar voor is wil ik in de zomer voor het eerst een parcoursje (B) met hem springen.

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:47

Ik hoop met mijn nu 3 jarige ook in januari te starten met dressuurwedstrijden en als hij het allemaal aan kan (geestelijk en lichamelijk) dan gaat hij volgende zomer (2004) springen Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:11

Ik ga met mijn 3 jarige eind oktober al een wedstrijdje starten!
Zo snel al??? Ja, zo snel al.

Het is gewoon een proefje, B, niets meer, niets minder.
Het is ervaring op doen.
Voor ons de kans om in een binnenbak te rijden, met vreemde paarden te rijden, een juryhokje te zien en langs een spiegel te rijden.

Ik verwacht helemaal niets, maar ik weet zeker dat ze tegen die tijd thuis al ruim voldoende loopt dus waarom de kans niet wagen.

En nee, ik zal niet harder of meer gaan trainen, het is puur voor de afwisseling en ervaring!
Dit heb ik met mijn vorige paard ook gedaan en dat werkte perfect en ik zal het nu gewoon weer op dezelfde manier doen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:13

Ik heb tot Rowan z'n 5de gewacht om serieus afstanden te gaan trainen. Hij heeft van z'n vierde tot z'n vijfde jaar wel veel gelopen, gelest en in het bos gewerkt, maar allemaal beperkt in afstand en zwaarte. Sinds z'n vijfde heb ik heb echt serieus op afstanden getrained, we hebben de Veluwe Trail helemaal rond gereden en gisteren z'n eerste Endurance wedstrijd gedaan. Allemaal met goed gevolg, maar ik ben toch blij dat ik een jaartje gewacht heb met het serieuze werk. Nu is hij veel volwassener, volledig verkeersmak, en kent z'n eigen kunnen ook een heel stuk beter.

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:37

Tiamo staat de hele zomer in het land maar als ik dat niet had gedaan dan was ik waarschijnlijk ook al eerder met hem gaan starten.
Met mijn vorige paard reed ik het eerste B-proefje toen hij 3 jaar en 3 maanden was.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:26

Mijn driejarige paard maait alleen nog maar het gras Lachen

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:34

bij elk paard is het verschillend,zolang hij het idd geestelijk en lichaamelijk aankan...en rustig aan ervaring opdoen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:37

ik zag in een ander topic de geweldige uitspraak staan dat je best met een jong paard kan gaan starten je moet alleen geen overwinning verwachten/eisen ofoziets.....

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:52

gijsenkim schreef:
ik zag in een ander topic de geweldige uitspraak staan dat je best met een jong paard kan gaan starten je moet alleen geen overwinning verwachten/eisen ofoziets.....


dat natuurlijk ook!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:02

Pablo liep zijn eerste B proef in december van het jaar dat hij drie werd, en zijn eerste B parcours in oktober daarna
Raimaer liep haar eerste B parcours in september van het jaar dat ze vier werd, en de eerste proef (L1) in november