Goed of niet goed? Please stem even. Dankje!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Ik vindt het

super slecht
32 (33%)
slecht
19 (20%)
goed
18 (18%)
super goed
24 (25%)
goed, maar kan beter
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 95


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Goed of niet goed? Please stem even. Dankje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 15:45

Ik heb een hond die op 3 poten loopt. Ze is ong. 12 jaar, en 50cm hoog. Scheve mond
Maar ze kan nog wel ong. 60cm springen!! OK dan!
Ook kan ze ong. 50cm hoog en 40cm breed (oxer?) springen!!
Dus dat vindt ik dubbel OK dan! OK dan!!!!
Ik vindt het voor een hond die op 3 poten loopt erg goed!!:j
Maar nu is mijn vraag of jullie dat ook goed vinden?
En hoe hoog kan jou hond springen, als je een hond hebt?
Laatst bijgewerkt door Relliej op 25-08-03 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:20

Laat je haar uitzichzelf springen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 16:25

Ik sta aan de andere kant te wachten op haar. Pas als ik 'kom' zeg komt ze. Soms loop ik ook naast de hindernis en zij erover. Ze kan het ook een beetje als ik haar naar voren stuur (over de hindernis). Ik heb foto's, even opzoeken en dan plaats ik ze wel.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 16:51

Ze kan ook 40cm hoog en 80cm breed (zie 1e foto) springen!!
Maar ook 40cm hoog en 120cm breed!!! OK dan! OK dan! OK dan!

Afbeelding
Hier sprong ze dus 40cm hoog en 80cm breed.
Der linkervoorpoot is verlamt, kan ze niet meer gebruiken.
Op deze foto zie je er alleen niks van (zo staat haar poot wel altijd, krom)

Als je meer foto's wilt moet je me PB-en!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:04

Hoi,
Ik denk dat het erg slecht voor de rug en heupen van je hond is om haar te laten springen. Misschien heeft ze nu nergens last van, maar op den duur overbelast je natuurlijk een achterpoot/heup, en de ander niet. Dat doe ze nu al omdat ze moet hinken, maar met springen komt er nog veel meer kracht en gewicht op te staan, dus ik haar heup overbelast. Als je nog lang plezier van je hond wilt hebben, zou ik er niet mee springen!!!

Is het trouwens een Heidewachtel (Kleine Munsterlander)? Zo een hebben wij er ook!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:04

Mijn hond kan ook springen Schijnheilig
over 5 cm Schijnheilig

Maar wel leuk dat die van jou zo hoog kan Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:05

Ik vind het niet zo slim om een hond met 3 poten vaak en hoog te laten springen. Natuurlijk wel eens een sprongtje, dat kan prima. Maar niet zo hoog. Mischien vind ze het wel harstikke leuk, maar ik zou het niet doen.
Vooral bij de landing, heeft haar andere voorpoot veel te voorduren, omdat die alleen het hele gewicht en klap moet opvangen.
er is dus eerder last van slijtage. Net iets als een hond met een achterpoot niet loopt. Mijn hond was geopereerd, en liep een tijd op 3 poten. De dierenarts waarschuwde dat de achterpoot die hij wel gebruikte veel te voorduren kreeg, en dat er sneller slijtage etc kon optreden.
Ik vind het dus niet goed dat je dat doet Lachen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:06

Haha ik heb special voor haar een hindernis GEMAAKT. Haha!
Hou groot en hoe oud is jou hond dan? Foto?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:08

Tancreda4 schreef:
Ik vind het niet zo slim om een hond met 3 poten vaak en hoog te laten springen. Natuurlijk wel eens een sprongtje, dat kan prima. Maar niet zo hoog. Mischien vind ze het wel harstikke leuk, maar ik zou het niet doen.
Vooral bij de landing, heeft haar andere voorpoot veel te voorduren, omdat die alleen het hele gewicht en klap moet opvangen.
er is dus eerder last van slijtage. Net iets als een hond met een achterpoot niet loopt. Mijn hond was geopereerd, en liep een tijd op 3 poten. De dierenarts waarschuwde dat de achterpoot die hij wel gebruikte veel te voorduren kreeg, en dat er sneller slijtage etc kon optreden.
Ik vind het dus niet goed dat je dat doet Lachen


Mijn hond leeft al heel der leven (12 jaar) op 3 poten. Een aantal maanden na der geboorte is ze aangereden door een auto. En de rest van de jaren op 3 poten gelopen. Als ze echt geen zin meer heeft, dan laat ze dat wel merken (staat ze niet meer op), dan moet ze nog die ene sprong afmaken (wat dan meestal weer lager is gezet) en dan stoppen we. Maar we stoppen ook als ze moe is, en als ik het genoeg vindt. Ook controleer ik haar voeten voor en na het springen op slijtage.

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:19

ZOlang de hond er toch lol in heeft en niets aangeeft wat pijn betreft. Gewoon doorgaan ~Een hond laat vanzelf merken alsie er geen zin meer in heeft hoor. En wat die drie poten betreft. Okee niet te vaak laten springen dus maar af en toe een sprongetje geen probleem hoor. En als je het zeker wilt weten bel je even de dierenarts en vraag je hem om zijn mening?


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:35

Ahum, voeten nakijken op slijtage is niet helemaal waar we het over hebben!
Het gaat om de hond dr heupen, dus niet dr poot zelf. En slijtage is niet van het ene op het andere moment, dat gebeurt gelijdelijk... en dat zie je niet meteen, maar als het zover is, is het te laat en heeft je hond erg veel pijn, en kunnen alleen pijnstillers nog helpen. Vergelijk het met een omaatje dat last heeft van haar gewrichten, dat is ook geleidelijk gekomen.
Maar je moet het zelf weten, als je je hond sneller af wilt slijten voor jullie springpleziertje, dan is dat verder niet mijn probleem, maar je bent gewaarschuwd! Ik heb zat van die slijtage gevallen gezien in de dierenkliniek, en de meesten al op vroege leeftijd, vooral rashonden!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:48

Bedankt, ik spring met haar iets van 1 รก 2 keer per week.
En soms 1 of 2 weken helemaal niet.
Onze hond is trouwens geen rashond.
Kruising drentse patrijs x heidewachtel.
Beide rassen zijn geschikt voor behendigheid (dus ook springen).

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:18

mijn honden willen niet springen. Bij 30 cm gaan ze eronderdoor.. Haha!. Mijn geiten kunnen wel springen....

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:00

Mijn hond is toen hij 2 was aangereden door een auto (dit gebeurde bij de vorige eigenaar) Zijn rechterelleboog (voorpoot) was helemaal verbrijzeld, maar is gerepareerd d.m.v. schroeven, een pin en een plaat. Hij loopt sinds die tijd (hij is nu 11) kreupel, maar gebruikt z'n poot nog wel. Hij kan wel springen als het moet (boomstammetje in het bos ofzo), maar ik denk dat als ik hem gevraagd had vaak te springen, hij nu meer moeite zou hebben met lopen. Niet alleen slijten de gewrichten sneller door veel springen, maar een chronisch kreupele of verlamde hond belast zijn lichaam ook nog eens scheef. Dit kan leiden tot snellere slijtage.

Springen is best leuk, maar ik heb liever dat hij 15 wordt.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 21:10

Pinacolada schreef:
mijn honden willen niet springen. Bij 30 cm gaan ze eronderdoor.. Haha!. Mijn geiten kunnen wel springen....


Haha... cool!!! Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:05

Relliej schreef:
Kruising drentse patrijs x heidewachtel.
Beide rassen zijn geschikt voor behendigheid (dus ook springen).


Beide rassen zijn gefokt voor de jacht en voornamelijk sta- en apporteerwerk op gevogelte, heeft dus niks met behendigheid te maken!

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:11

Koortje schreef:
Ahum, voeten nakijken op slijtage is niet helemaal waar we het over hebben!
Het gaat om de hond dr heupen, dus niet dr poot zelf. En slijtage is niet van het ene op het andere moment, dat gebeurt gelijdelijk... en dat zie je niet meteen, maar als het zover is, is het te laat en heeft je hond erg veel pijn, en kunnen alleen pijnstillers nog helpen. Vergelijk het met een omaatje dat last heeft van haar gewrichten, dat is ook geleidelijk gekomen.
Maar je moet het zelf weten, als je je hond sneller af wilt slijten voor jullie springpleziertje, dan is dat verder niet mijn probleem, maar je bent gewaarschuwd! Ik heb zat van die slijtage gevallen gezien in de dierenkliniek, en de meesten al op vroege leeftijd, vooral rashonden!


Ben ik het mee eens. Slijtage komt steeds vaker voor bij honden. Net als atrose bij paarden.
Maar ja, je moet het zelf weten eigenlijk...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 23:21

Koortje"]
[quote="Relliej schreef:
Kruising drentse patrijs x heidewachtel.
Beide rassen zijn geschikt voor behendigheid (dus ook springen).


Beide rassen zijn gefokt voor de jacht en voornamelijk sta- en apporteerwerk op gevogelte, heeft dus niks met behendigheid te maken!
[/quote]

jawel hoor, waar heb jij gekeken dan? Verward

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:47

Moet ik ergens naar kijken dan? Misschien is ervaring voldoende? Frusty

Weet je, doe maar lekker wat je niet laten kan, en wees maar eigenwijs, maar kom dan dalijk niet hier piepen als je hondje met pijnstillers in zn mand ligt!

Ik hoef hier toch zeker een 14 jarige geen bewijzen te gaan leveren van dingen die ik gewoon weet uit ervaring?? Doe even normaal a.u.b!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:43

Ben het met de rest eens dat het niet goed is voor je hond. Mijn hond met 4 poten laat ik niet eens zulke dingen doen.

En de drentse patrijs en heidewachtel zijn inderdaad honden die gefokt zijn voor de jacht. Dat ze het goed doen in de behendigheid wil niet zeggen dat hun gebruiksdoel van vroeger uit niet iets anders was. Vroeger waren honden geen huisdieren maar werkdieren, de luxe die onze huidige honden hebben kenden de honden van vroeger niet.

Sprakeloos

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 12:52

WAAROM IS DE SPORT BEHENDIGHEID DAN ONTSTAAN?! denk na a.u.b.!!!!!!!!!!!!!! Maar heb geen zin in deze flut gezeik, waar je zelf je antwoorden op kan geven. In het onderwerp staat STEM even, en NIET 'laat een berichtje achter'!!!!!!!! Ik weet in ieder geval zeker dat een DP WEL geschikt is voor behendigheid. Als een jachthond een konijn bijvoorbeeld ziet die hij moet pakken, en er ligt een omgevallen boom, die niet echt dun is, maar wel lang, lijkt me onlogisch als die erlangs gaat inplaats van eroverheen!!! En ik heb een hindernis gemaakt waar de balk er af gaat als muh hond ut aanraakt. Tegenwoordig zet ik uhm niet meer zo hoog, maximaal 55cm, maar meestal tot 45/50cm. Owh jeejh, wat ben ik eigenwijs.
Laatst bijgewerkt door Relliej op 26-08-03 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:55

Wat een grote smoel heb jij voor die leeftijd zeg!
Je maakt grove fouten met je hond, verzint onzin, en vervolgens nog een grote bek na als mensen met verstand je op je fouten wijzen! Jij durft zeg!

Ik ga niet met een 14 jarige in discussie, dat is iets beneden mijn peil, sorry voor jou....




Arme hond... Ach gut

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:05

Whahaha, die hond vindt het nog steeds leuk hoor!!! Als ze geen zin hebt of wat dan ook en ik roep haar, dan blijft ze lekker liggen en zit me aan te kijken dat ze niet wilt. Dus dan doe ik ut ook niet!! Heb het ook nog aan mensen gevraagd die behendigheid lessen geven, en die zeiden dat ie wel eens een sprong kan nemen, omdat die hond al 12 jaar op 3 poten loopt, is die poot extra sterk. Einde discussie!! Doei, doei

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:17

Is goed meidje, go on, en verknal je hond!
en we houden zo van onze dieren he!

ellen_vg

Berichten: 133
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: turnhout (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:18

Ik snap eigenlijk niet waarom er een discussie is of is geweest.
Je vraagt om te stemmen en als de mensen dan stemmen en hierbij uitleggen waarom ze zo gestemd hebben, dan ga je ff op je tenen getrapt zijn. Dan moet je de mensen ook niet om hun mening vragen.
Zelf vind ik dat je zelf maar moet zien wat je doet, maar de mensen waarschuwen je dat er op lange termijn gevolgen zijn. Als je deze gevolgen wilt en kan dragen is er voor mij geen probleem, buiten het feit dat de hond zelf niet kan kiezen of hij de gevolgen wil dragen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, BeFunny, Elise_K, Galeo, Jussem, Lau, Lisewiesje, Maliboe, Poosje81, xLeoniee, xxxmh en 176 bezoekers