king verkocht in minder dan 20 uur...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

king verkocht in minder dan 20 uur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 13:26

nou, voor de mensen die ik ken is dit waarschijnlijk heel erg onverwachts, ik heb king verkocht, jaja, wat hieronder staat zijn eigenlijk pbtjes die ik heb gestuurd, maar daarin word wel duidelijk dat ik zeker weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt, dat ik er goed over na heb gedacht, en dat ik precies weet wat ik wil, en mij droom achterna ga, en toch mn tinker weer een eerlijke kans, en eengoed tehuis biedt...

ik weet zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt, mijn doel was in het begin ook om king een eerrlijke kans te geven en hem daarna weer te verkopen, maar ik kreeg een band met hem, het klikte gigantisch en we zaten op dezelfde lijn qua enthousiasme,
ik heb zelf het gevoel dat ik alles van mezelf, en alles van king erin heb gestoken om king te laten worden tot wat hij nu is,
ik ben gewoon eerlijk tegen mezelf, en luister naar mn gevoel, maak de keuze liever nu, door op tijd te stoppen, dan dat ik straks weer een strijd aan zou moeten met hem waarmee ik niks berijk, want meer als king nu kan kan hij toch niet,
en ik ga zelf gewoon mn droom achterna, en bied king een goed tehuis,
het mooie is dat king vanavond al verkocht is aan een kennis, met een klein kindje, wara king helemaal gek op is, hij blijft in zn eigen stal staan, en houdt zn eigen spullen, ik begeleid die mensen met king, het is hun eerste paard, maar het klikt gigantisch,
moet er niet eens om huilen, vind het heel mooi hoe het gaat,
ben king dankbaar voor alles wat hij me heeft geleerd, king was gewoon mn meester, en alles wat ik van hem heb geleerd, ga ik nu gebreuken bij een nieuw paard waarmee ik wel denk mijn levels bij parelli te kunnen halen enzo,
ben dolgelukkig nu, niet dat ik zo graag van king afwilde, maar dat snap je denk ik wel

ik weet nog niet wat ik ga doen, een leven zonder paarden lijkt me onmogelijk...
ik kijk gewoon wat er verder op mn pad komt, zit te denken in paint/quarter of iets met arabierenbloed, die paarden zijn vaak zoveel enthousiaster en hebben meer aanleg voor dingen, iets wat ik zelf fijn vind,
maar misschien ga ik ook wel markten af, om veulens op te voeden, in te rijden, en dan weer aan een goed huis verkopen, dat heb ik ook heel lang gewilt, ik zie wel wat de toekomst me brengt, hihi

heb nu wel een raar gevoel, lijkt wel of ik opgelucht ben dat king niet meer van mij is, misschien speelde het al wel langere tijd dat ik er tegen aan zat te hikken, iedereen op tinkerpraat zegt ook, dat ze het van mij als laatstse hadden verwacht omdat ik altijd zo enthousiast ben over hem, maar dat vind ik ook wel zo eerlijk voor king, ik ben ook trots op hem, hij heeft ook nooit wat fout gedaan, mensen denken vaak dat je een paard verkoopt omdat het een rotknol is of wat dan ook,
dat is bij king absoluut de reden niet, ik heb king alles geleerd wat ik hem kon leren, en king heeft mij alles geleerd wat hij mij te leren had, mooier kan het niet.

als ik een keuze maak dan sta ik er altijd 100% achter, klinkt misschien gek of ongeloofwaardig, maar ik weet heel goed wat ik doe,
kijk king was/is echt mn allerbeste maatje,
maar als ik verder kijk wat er tussen ons is, is het niet veel meer, ik wil veel werken, hij niet, dus daar gata het fout, denk dan bij mezelf, bij iemand die niet veel met hem doet heeft hij het leuker, en heeft ie meer plezier, weet ook dat ik meer plezier heb met een enthousiast paard, heb er namelijk laatst een geprobeerd en was toen gelijk om, toen besefte ik weer wat ik wilde, en dat ik niet dat stugge karakter van een tink wil,
niet dat tinks fout zijn ho, helemaal niet, maar ze passen nu niet meer bij mij karakter,
ga hem vast wel missen, het poetsen en dergelijke, maar dat wil niet zeggen dat ik spijt krijg, ik weet dat ik hier goed aan doe,
en dat ik de keuze of nu kan maken, of straks als ik in mn eindexamenjaar zit, maar da liever nu, is eerlijk voor king en voor mij, ja ik kan dr over door blijven praten maar zeg toch alleen maar hetzelfde in andere woorden,
het was gewoon het juiste moment en de juiste tijd om deze beslissing te maken, het heeft zo moeten zijn, heb een geweldige tijd met king achter de rug, maar nu is die tijd voorbij, en gaan we beiden gewoon verder,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:41

ik vind het heel moedig van je dat je de knoop op deze manier doorgehakt heb. het is idd beter voor jezelf en voor je paard als jullie samen niet verder kunnen komen. ook omdat je typt dat je eigenlijk andere dingen wil dan in je paard zijn mogelijkheden lag.
het zal geen makkelijke beslissing zijn, maar wel een goede. je kan nu rondkijken wat je wil en wie weet loop je straks zo tegen je droom aan.

veel succes

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 13:44

bedankt, jij begrijpt me, eigenlijk was de keuze niet eens zo moeilijk te maken, tuurlijk is het jammer, want ik had gedacht king er wel doorheen te trekken, want het is natuurlijk geweldig als het je lukt met een dikke tinker, maar als je merkt dat het niet gaat, dan vind ik dat je eerlijk moet zijn...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:50

daar heb je zeker gelijk in. het komt tenslotte ook je paard niet ten goede als jullie vastzitten. het heeft toch altijd invloed op beiden. zo te horen krijgt hij het nu goed en je kan hem blijven zien neem ik aan?

jaren geleden kwam ik ook voor zo´n keuze te staan, alleen met een veulen. het voelde niet goed aan tussen ons en een ander meisje dat hem verzorgde ging wel goed, toen heb ik hem aan haar verkocht. ze heeft hem nog steeds. 2 jaar geleden heb ik hem weer gezien en hij zag er heel goed uit. spijt heb ik er niet van gehad, het was voor mij de juiste beslissing helemaal toen ik hoorde hoe zijn karakter ontwikkeld was. ik had hem dan op latere leeftijd alsnog moeten verkopen omdat het karakter niet bij mij paste. bij mij was hij binnen een half uur verkocht (nog sneller dus)
net zo´n situatie dus eigenlijk.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:58

Het is belangrijk om eerlijk te zijn, tegenover je paard, maar vooral ook tegenover jezelf. Het is een hobby waar veel tijd in gaat zitten. Nu ga je misschien nog niet met tegenzin naar King, maar op een gegeven moment gaat het toch knagen. Dat zegt niet dat je niet van je paard houdt, want je idd altijd leuke en enthousiaste verhalen.
Heel veel succes met het zoeken naar een nieuw paardje!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:14

hij blijft idd bij ons op stalstaan, in zijn eigen stalletje notabene, houdt alzijn eigenspullen, dus er veranderd helemaal niks aan zijn leven, behalve dat hij niet zoveel hioeft te werken en dat er andere mensen op hem rijden enzo,

en idd zoals je zegt gaia, ik hou idd nog steeds van king, maar zo kan het gewoon niet verder, en dan maak je de keuze, sta er dus ook volledig achter, ben er bijna verbaast van , dat ik niet heel verdrietig ben enzo,
maarja we zien wel wat er allemaal van komt,

1 september is hier paardenmarkt, misschien staat 'mijn' paardje daar wel, haha,
ik laat het allemaal maar op me afkomen...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:14

Toch heel eerlijk van je t.o.v. King dat je hem hebt verkocht.
Ik hoop voor je dat hij een heel goed tehuis krijgt en dat je hem misschien nog ns op kan zoeken!
Veel succes als je t.z.t. een ander paardje gaat kopen!!!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:24

Echt mooi, zoals je dat schrijft, het is en blijft een moeilijke beslissing!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:38

nee, uit je verhalen had ik het ook niet gedacht! ik las de titel van het topic en dacht: huh, KING? maar zoals je het uitlegt klopt het als een bus, je weet duidelijk heel goed wat er bij jezelf speelt en hoe hij in elkaar zit. en een paard gaat toch eigenlijk gewoon met z'n leventje door als hij verder bij leuke mensen blijft, en al helemaal als hij gewoon ter plaatse blijft.
wordt het voor jou juist niet moeilijk als je hem nog konstant met andere mensen aan het werk ziet? dat zij dan misschien dingen doen waar jij je aan ergert of zo?
daar zou ik het denk ik wel moeilijk mee hebben, een afscheid dat er niet ècht één is!
verder alle succes in je nieuwe paardenleven! OK dan!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:47

jellie: wel goed lezen he, haha
hij blijft gewoon in zn eigen stal staan, de mensen die hemkopen kennen king al langer,
hij wordt van een gezin, de vader en de zoon (8 jaar) gaan lekker op hem rijden, en d emoeder doet poetsen enzo,
gisteren hebben ze alles al met king gedaan, en ik hoefde geen een keer in te grijpen, maar ze zeggen ook, als iets niet lukt of ik dan wil helpen, natuurlijk wil ik dat dan, denk dat ik er veel meer moeite mee zou hebben als hij weg werd gebracht met de trailer, en dat je dan niet kan zien hoe het met hem gaat, dan blijf je dr aan denken,
gisteren heb ik gewoon genietend zitten kijken naar hoe die mensen met hem aan het werk gingen, mooi toch,
ingeo: thanx voor je lieve berichtje, hihi

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:11

Oeps, sorry. T was ook zo'n lang verhaal. T is even niet helemaal in mij doorgedrongen. Bloos
Hardstikke fijn in elk geval voor je!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 15:35

haha, geeft niet hoor, ik wilde ook niet zo'n lang verhaal plaatsen hoor, maarja, anders krijg je were mensen die dr niks van snappen en die je aanvallen ofzo, dus vandaar.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:39

Hey,
ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen, het is zeker moeilijk,
maar ik weet zeker dat je ooit nog tegen een droom paardje aanloopt *LOL*

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:04

Dit verbaast mij ook. In al je berichten ben je juist altijd enthousiast geweest. Maar zo te lezen is het een weloverwogen beslissing geweest.
Succes met het zoeken naar een nieuw paardje.

* To Belg, or not to Belg *

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:31

Hoi,
Ik ken jou en King natuurlijk niet zo goed, maar ik had dit niet verwacht. Jullie leken zo goed bij elkaar te passen. Maar uit je verhaal blijkt dat dit beter is zo. Knap van je dat je die moeilijke beslissing hebt genomen en toch leuk dat hij in zijn eigen stal blijft! Veel succes met het zoeken naar een ander paard. Misschien zie ik je wel op de paardenmarkt!
Groetjes, Marloes.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:38

Nou Roos, dit is het dan! Ik heb enkele maanden geleden ook mijn tinker Jigger verkocht zoals je misschien weet, maar voor mij was de keuze misschien wat makkelijker omdat ik niet echt een band met het beestje had en omdat ik wist dat hij een super tehuis kreeg!

Gelukkig staat hij nog lekker in de buurt dus kun je langzaam aan het idee wennen en een oogje in het zeil houden. Succes ermee! Ach gut

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:53

kei goed van je!
ik vind het een hele moedige beslissing,ookal zeg je zelf van niet
tis iig superfijn dat ie in je buurt blijft staan!
heel veel succes met het vinden van een nieuwe king!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:55

Het lijkt me een goed idee, zeker omdat je aangeeft dat je verder wilt en dat niet verwacht met hem te kunnen. Dat hij (nu in ieder geval) daar blijft staan is natuurlijk hartstikke fijn!
Veel plezier in je toekomst!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 21:32

bedankt voor alle lieve berichtjes,
ow en crossmonster, ik vind het ook wel een moedige beslissing hoor (maar dat mag je natuurlijk nooit van jezelf zeggen, haha)
vanavond waren zijn nieuwe eigenaars er met hem, en ze hebben gereden en geknuffeld, zij en king hadden dikke pezier, en ik ook door te zien dat king het naar zn zin heeft.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:22

ja volgens de mens zijn gedachtengang is het vreemd om iemand met zoveel liefde voor d'r paard het zo gemakkelijk te doen verkopen, althans zo komt het over. de meeste meiden zijn voor hun gevoel voor het leven verbonden aan hun paardje dus doe je zoiets niet zo snel.
maar goed, liefde houdt niet op bij een verkoop of wat dan ook. het is de kunst van het loslaten.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:15

Pellie schreef:
ja volgens de mens zijn gedachtengang is het vreemd om iemand met zoveel liefde voor d'r paard het zo gemakkelijk te doen verkopen, althans zo komt het over. de meeste meiden zijn voor hun gevoel voor het leven verbonden aan hun paardje dus doe je zoiets niet zo snel.
maar goed, liefde houdt niet op bij een verkoop of wat dan ook. het is de kunst van het loslaten.



hhhhmmm dan ben ik slecht in de kunst Bloos Haha!
Ik moet er niet aan denken om Minco weg te doen,ook al wil ik wel graag meer kunnen doen met een paard dan ik met Minco kan Verward
maar goed mijn keuze ligt dus weer net de andere kant op,mijn liefde en band voor Minco is bij mij sterker dan hetgeen ik graag zou willen doen met een paard.
En heb dus mijn besluit genomen om maar gewoon recreatief met hem te gaan rijden. OK dan!
Maar dat neemt niet weg dat het soms behoorlijk begint te kriebellen
hoor Knipoog
Ik vindt het wel heel erg knap dat je die keuze kunt maken om je paard weg te doen omdat je verder wilt,ik wou dat ik dat kon.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:27

Jeetje, wat een lang verhaal zeg. Ik heb er ook de tijd voor genomen om het helemaal te lezen en ik vind het heel goed van je! Jij bent pas echt eerlijk tegenover jezelf en je paard, zo'n beslissing is ontzettend moeilijk!! Zijn nieuwe eigenaren zijn nu dolgelukkig met hem en hij krijgt als nieuwe taak om dat kleine kindje alles te leren. Veel suc6 met het zoeken en vinden van je nieuwe paardje Knipoog

Groetjes Jessie

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:52

idem hier minkieboy... ik heb de instelling van: ik heb hém genomen dus ík pas me aan zeg maar...

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:56

juist pellie die instelling heb ik ook!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:00

Ik vind het eenmoedig besluit, en ik hoop dat je er alle rust en vrede bij hebt.
Volg je hart!
En veel succes bij het zoeken naar een ander paardje.
Ook hierbij: Volg je hart!



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cantheon, Kmbrly, Tara_13 en 167 bezoekers