wat is een normale bijdrae voor een bijrijder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shampoo

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-07-03

wat is een normale bijdrae voor een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 00:11

Ik zelf heb een hele leuke makkelijke pony en heb sinds kort een bijrijdster erbij, ze rijdt er nu ongeveer een maand of drie op.
Nu werd er gevraagt wat voor een bijdrage ze eventueel moest vragen, ik heb namelijk geen idee!

Ze rijdt lekker dressuur met hem, heeft alle vrijheid kan als ze wilt ermee naar het stand naar de manege ef in de eigen bak rijden.

Ik neem alle kosten voor me op rekening als stalhuur, en dierenarts, wat kan ik haar nu aan schappelijke bijdrage vragen voor het rijden ervan?

Ik wil het wel leuk houden, want ik ben nl erg blij met haar!

Groetjes Shampoo


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:18

Is helemaal afhankelijk van de situatie.
Wie bewijst wie de dienst ?

Maar als ik dit zo hoor , ze rijdt al een tijdje zonder te betalen en dat vind je eigenlijk ook prima Knipoog

Maar , als ik wat moet noemen dat wel een leuke bijdrage is maar niet ''veel'' dan zou ik zeggen een 50 euro per maand.

Maar is net wat je zelf een mooi bedrag vindt natuurlijk ,
en je HOEFT er niks voor te vragen , zeker als ze het beestje ook helemaal verzorgd , uitmest en alles....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:21

Het ligt er inderdaad helemaal aan hoe vaak ze rijdt. En aangezien ik erg blij ben met mijn bijrijdsters, en ze allemaal ook een eigen paard hebben waar ze de kosten voor hebben, hebben ze tot nog toe bijna allemaal gratis op mijn paard mogen rijden.

Je suis Charlie.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:25

Ik heb twee verzorgfjorden, waar ik niks voor betaal. Ik rij voornamelijk. Uitmesten hoeft niet, knippen ook niet...wel makkelijk! Maar ik zou best een bijdrage willen betalen, maar het wordt niet gevraagd.

Annette

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:27

ik heb altijd gratis verzorgd en mijn verzorgsters betalen bij mij verder ook niks, alleen extra ding (eventuele hoefijzers, lessen, etc.)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:37

Niks!
Als jullie beiden tevreden zijn en elkaar zo kunnen helpen en samen van de paarden kunnen genieten moet je het lekker zo houden! Het is tenslotte voor jou ook heerlijk als je iemand hebt waar je op terug kunt vallen en op kunt vertrouwen. Dat zou voor mij al een heleboel waard zijn!
(is mijn mening dan...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:25

is afhankelijk hoe vaak ze rijdt op het moment hoorde ik twee keer per week< Klopt dat?

shampoo

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 12:26

op het moment rijdt ze twee keer per week, zal ikd an een bijdrage per keer dat ze rijdt vragen? Ze doet het graag en ik heb vanaf het begin gezegt eerst mag je wennen ed en daarna praten we wel verder maar ik vindt t zo moeilijk! T is gewoon een beetje om wat kosten te drukken zij heeft er ook plezier van!

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:09

Mijn bijrijdster betaald 35 euro per maand.Vroeger liet ik ze ook altijd gratis rijden,maar de tijden worden duurder.Als ze naar een manege gaan betalen ze ook grof geld,dus een klein bedrag vind ik moet kunnen

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:27

ik betaal zelf niks.
maar ik help die mensen overal mee(ik beleer de pony's voor hun).
en dat kunnen hun niet want hun zijn te zwaar enz.
maar bij mij gaat het prima dus zo hebben we er beide wat aan.
maar een kleine bijdrage 25 euro ofzo.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:27

Ik vraag er niks voor, zij rijd hem zomers af en toe en geeft hem swinters hooi en voer, redelijke ruil toch?


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:39

2 x per week ?

O , da's niet veel...

Als je dan per-se een bijdrage wilt , zou ik persoonlijk een 25 euro per maand al zat vinden. Mits ze ook wat vanzelfsprekende verzorging enzo doet... Als je echt veel hulp hebt naast het rijden zou ik niks vragen Lachen

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:42

ik zou tussen de 25-50 euro gaan zitten..

ik vraag voor het vrij rijden op mijn ponys 6 euro per keer omdat ik dat een redelijk bedrag vind

ONDERSCHRIFTLOOS

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:59

Ik zou zeggen deel de kleine kosten. Toen ik Sammie begon te verzorgen (later heb ik hem zelfs GEKREGEN!), heb ik ook de kleine dingen betaald. Een zak biks, de wormenkuur, gewoon de lekkere kleine dingen, die anders toch best wel aantikken. Het hangt natuurlijk van de leeftijd af hoeveel ze kan betalen, maar ik zou zo beginnen, als je het moeilijk vindt om te vragen!

Groetjes Kirsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:39

ik denk zelf dat rond de drie euro per keer rijden een mooi bedrag is, niet te hoog en niet te laag zo helpen we elkaar een beetje.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:43

Als ik ooit nog eens een verzorgster zou zoeken voor Winnie dan zou ik niets vragen. Mocht deze persoon wel iets willen bijdragen of doen, dan zou ik zeggen dat ze zo nu en dan eens een zakje lekkers voor hem mee mogen brengen of eens een mooi dekje kopen ofzo.. Maar geld vragen, nee, in eerste instantie zeker niet..

Bovendien, dan heb ik straks geen moer meer te vertellen over mijn eigen paard.. Knipoog

Mar een redelijk bedrag vind ik 30 euro Lachen

shampoo

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:53

weet je het paard staat ook in een leuke omgeving, strand ed dus ze kan ook leuk rijden en het hele jaar door want er is een all weather rijbak!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:45

ik heb ook nooit wat betaald.
Maar ik zag net een advertentie op de marktplaats waar iemand voor 2 keer in de week 100 euro vroeg (per maand neem ik aan). Dat vind ik echt niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:39

nee dat is zeker absoluut teveel, waar doen die mensen het voor vraag ik me dan af!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 39 bezoekers