shetlander bij paard van 1.55 tot 1.65 in box??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

shetlander bij paard van 1.55 tot 1.65 in box??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 16:46

Hallo,

zoals jullie misschien al wel weten, wil ik dus een paard kopen over een jaartje, nou zit ik er een beetje over in dat mijn toekomstige paard voortdurend alleen zal staan aangezien er maar 6 andere paarden staan op de stal, 2 boxen met 2 shetlanders, 1 box met een arabier, en 1 box met een luchtzuigend paard. Laat die arabier nou van de eigenaresse zijn die haar paard zo in het weiland achter haar huis kan zetten, ik kan dat niet, oftewel, mijn paard zou (zeker in de zomer en lentemaanden) voortdurend alleen staan, dat vind ik niet zo'n fijn idee... De boxen daar zijn (schat ik) 3,5 bij 3,5 meter groot, zou je daar een paard van rond de 1.60met een kleine shet in kunnen zetten?
Of is dat wat krap!?

groetjes tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:48

Ik zou het niet doen. Is waarschijnlijk wel krap voor je toekomstige paard, vooral als ze allebei willen liggen, of als er een wil rollen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:11

Zo'n topic heb ik ook een x geplaatst maar dan een mini-shetlander met een pony van 1,30m. Wat kreeg ik vaak te horen: 'Absoluut niet doen, als ze ruzie krijgen kunnen ze niet vluchten.' Dus weet je mijn antwoord gelijk al. Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:15

Ik zou er denk ik ook niet voor kiezen om ze samen in 1 stal te zetten. is er dan geen stuk land bij de stallen? dan kan je ze wel samen in het weiland zetten en op stal gewoon apart.
Het lijkt me inderdaad niet echt een succes als er een van de twee wil gaan liggen of rollen en ze kunnen inderdaad ook niet vluchten. Het is ook nog maar de vraag of ze straks met zen tweeen kunnen opschieten...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:09

zijn er in de buurt geen mogelijkheden waar je paard in het land kan? bij ons kan dat bijv. wel als moet je er wat voor over hebben: 20 min. lopen om je paard te halen en na het rijden hetzelfde... Misschien eens een oproepje plaatsen met weidegang gezocht? Samen in 1 stal ben ik niet zo'n voorstander van. Bij ons op st al hebben 3 mensen dat geprobeerd, maar er waren vaak problemen (ruzie, pony door paard in de hoek enz. enz.)...

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:20

Ik zou ze ook niet bij elkaar in een stal doen. Ze kennen elkaar niet en daardoor kan er nog wel eens ruzie ontstaan en zoals Relliej zegt: als ze ruzie krijgen kunnen ze geen kant op in de stal.
Ik ken wel iemand die bij haar paard op stal een shet deed en dat ging erg goed, je kan het natuurlijk altijd proberen als je geen andere oplossing kan bedenken.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:49

Ik zou inderdaad ook op zoek gaan naar een weiland waarin je ze met z'n tweetjes kan zetten, dat lijkt me voor zowel de shet en het paard het veiligste

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:52

mijn pony b-ponytje staat ook samen met een shetlander gaat prima

zo hard gevochten om bij ons te blijven...yusta ik mis je
01-09-92 SHY YUSTA 26-08-06

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:55

als ze het goed met elkaar kunnen vinden zou t misschien wel kunnen.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:05

Ik heb mijn merrie altijd samen met mijn shet in de stal staan.
Ze vonden het erg gezellig, dus als ze goed met elkaar op kunnen schieten kan dat makkelijk.
Nu zet ik de pony van een stalgenootje er wel eens bij en opnieuw geeft dit geen problemen.
Het hangt gewoon helemaal van je paard af.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:22

ik zou het geen fijn gevoel vinden als ik weg ga.. straks krijgen ze ruzie of vertrapt die grote de kleine. brr moet er niet aan denken.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 01:31

...en als je stalruimte zát hebt? Wat gebeurt er in de wie? Ik metsel er met plezier een stal bij, maar de wei is een ander punt. Heb 3 merries en een hengst; de veulens blijven en jaar in de familie. Wil er graag een grappig gespikkelde pony voor ons kleine mannetje. Kan die daar bij? Die pony dan, dat mannetje gaat naadloos.

www.homocaballus.net

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 06:48

Relliej schreef:
Zo'n topic heb ik ook een x geplaatst maar dan een mini-shetlander met een pony van 1,30m. Wat kreeg ik vaak te horen: 'Absoluut niet doen, als ze ruzie krijgen kunnen ze niet vluchten.' Dus weet je mijn antwoord gelijk al. Haha!


Dit lijk me ook wel.
Dat 1 paard de baas gaat spelen, en het andere paard een groot gedeelte van de stal inneemt.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:16

Ik zou het ook niet doen. Wij hebben ook wel eens een shet van 80 cm ff bij een paard van 1.70 maar dat vonden ze beide niet prettig terwijl ze het wel goed met elkaar konden vinden. Deze box was 3,5 bij 3,5.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:30

Joep staat wel eens bij een shet in stal. Dit gaat goed. Al moeten ze wel allebei een eetplek hebben. Dit hangt echt van het paard af of het kan want bij de rest wordt de shet kort en klein geslagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers