minimum maat voor ponybox?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

minimum maat voor ponybox?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 22:22

hoe groot moet een stal zijn voor een pony van 1,38m ?
het is een vrij stevige pony (kruising ijslander).

deze vraag is voor een vriendin, ze hebben namelijk plek/vergunning om thuis een schuur om te bouwen tot een stal. (ze woont op een boerderij).

het stalletje kan 2,5 bij 3 m. worden, en de pony zal er van oktober t/m april ongeveer dag en nacht in staan, ze rijdt hem dan natuurlijk wel dagelijks en hij kan elke dag een uurtje in de paddock staan.
het is wel de bedoeling dat er een deur in komt waar hij overheen kan kijken. is dit groot genoeg voor de pony om zich er gewoon goed in te voelen zeg maar?


radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:28

volgens mij moet dat 3 bij 3 maar 3 bij 2,5 kan ook wel d8 ik
ik weet het niet precies

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:44

Ik ben het met Radijs eens.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:13

Kijk, ik persoonlijk denkt dat het belangrijker is, dat het een goede, veilige, lichte goed geventileerde stal is, dan dat hij precies 3 bij 3 meter is. Een stal die aan een kant helemaal open is, is ook al een stuk fijner, dan een die van voren uit tralie werk bestaat.

Ik vermoed dat als het verder gewoon een goede en degelijke stal, het paard er het prima naar zijn zin in kan krijgen.

Wel hoop ik dat hij een maatje krijgt, want helemaal alleen, zonder maatje lijkt me niks voor een paard! Ook zou ik proberen hem swinters ietsje langer buiten te zetten, maar dat is persoonlijk.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 23:21

de paarden van de buren staan op ongeveer 10 meter afstand en die kan hij vanuit zijn stal zien, in de zomer staat hij ook bij die paarden op het weiland en hij gaat in de winter ook bij die mensen een uurtje in de paddock. langer kan niet omdat die andere paarden ook allemaal even naar buiten moeten, en de 2 jonge hengstjes gaan de hele ochtend (die kunnen niet bereden worden, dus vandaar).

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:55

Mijn keuze zou het niet zijn om dat dier zo lang op stal te houden ,
maar op zich moeten de maten best kunnen.

Vraag me wel af of het leuk is voor het beestje om vlakbij paarden te zien spelen en rondlopen en zelf in de stal ernaar staan te kijken Lachen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:04

als maattabel wordt 2 keer de hoogte van de stokmaat aanngehouden, dus voor deze pony ongeveer 2.80 bij 2.80, maar ik vind zelf hoe groter hoe beter. Benut dus lekker alle ruimte die je hebt!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:05

misschien ook handig om aan te denken dat als ze een groter paardje wil dat je wel, als dat nodig mocht zijn, de stal kan uitbreiden. Maar volgens mij gaat dat ook wel hoor. En aan de voorkant open is ook wel een stuk leuker dan tralies, dan kan hij in ieder geval nog naar buiten kijken.


soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 10:12

pmarena schreef:
Vraag me wel af of het leuk is voor het beestje om vlakbij paarden te zien spelen en rondlopen en zelf in de stal ernaar staan te kijken Lachen


ik heb het denk ik een beetje verkeerd uitgelegd! de paarden van de buren staan in de winter ook op stal, zij hebben 6 paarden die net zo'n stal hebben ongeveer.. dus met een open bovendeur waar ze met hun hoofd doorheen kunnen. die paarden staan tegenover de stal van Bonney dus hij kan ze gewoon zien en horen wanneer ze op stal staan.

dat hij niet langer naar buiten kan, is omdat de buren hun paarden in de winter niet op het land doen, dan lopen ze het namelijk kapot. hij mag wel een uurtje in de paddock staan van de buren en mijn vriendin rijdt dagelijks met hem. (dat uurtje in de paddock kon eventueel ook samen met een ander paard).

iedereen bedankt voor het antwoorden!! ik hoop dat er nog meer reacties komen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, DotBot, Trendiction en 92 bezoekers