Oke, ik kan het dus niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Oke, ik kan het dus niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 13:04

Jeetje, net terug van de zoveelste wedstrijd met Miss [naam verwijderd].
en inderdaad, alwéér geen winstpunten. 151 en 152 punten.
Allemaal 5en en 6en. Geen gekke dingen, keurige proef, paard gehoorzaam en aan de hulpen zeg maar 90 %.

Ik begrijp er helemaal niets van.
we zitten al zo'n lange tijd tegen de winstpunten aan, en toch willen ze in de praktijk maar niet vallen. Erg frustrerend.
Ik rijd al dik 18 jaar, waarvan zeker 10 jaar al op wedstrijd-niveau. Maar kennelijk ben ik tegenwoordig niet goed genoeg meer voor B dressuur Scheve mond

Het gekke is; voorheen had ik minder lopende paarden onder mijn bips en scoorde ik zonder omkijken de ene na de andere winstpunt. Tegenwoordig is mijn rijden heel veel beter, mijn zit is kompleet beter, mijn handen zijn stiller, ik begrijp het rijden beter. Mijn paard heeft wellicht niet het meeste talent (haar middendraf is op topdagen echt gewoon een zesje), maar toch, die vorigen waren nog minder.
Ik snap gewoon echt niet waarom het niet meer gaat...

het is ook zo wisselend wat die jury wil zien: rijd ik mijn paard wat langer en lager, licht aan de teugel en ontspannen - moet ik het paard meer bij mekaar rijden. Rijd ik hem kort, koppie erop, flink been eraan, helemaal inmekaar - moet ik juist weer meer de ontspanning op zoeken.
Het is zwart of wit, en kennelijk rijd ik zoals de jury een andere baan wil zien. Mijn jury vind het maar weer 5 en 6.

Het is hobby, en ik wil graag rijden met dit paard. Ik heb nog steeds plezier in het rijden op mijn paard.
Maar erg motiverend is het niet om ijzers onder je paard te laten slaan en dik startgeld te moeten betalen, om keer op keer met 150-ers thuis te komen.
Zal ik maar gaan springen? Of het lekker bij bosritjes houden?
Rotsport.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:08

het gaat vast goed komen, zet nog ff door, zolang je nog plezier in het rijden hebt!
Of neem anders een poosje "vrij" en begin weer met frisse moed!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:11

Misschien is het 'verfrissend' om eens een paar lessen te nemen bij een andere instructeur? Bij voorkeur een instructeur die ook jury is, die kan je heel wat wedstrijdtips geven.

En film eens wat proefjes. Je zult er van op kijken hoe anders het eruit ziet, als dat jij je had voorgesteld.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:21

Hmm, heel herkenbaar. Ik kwam wel zonder veel moeite de B en de L door, maar nu in de M1 heb ik precies hetzelfde als jij.
Anders rijd je ook mee met de clinic van Tyrza in oktober Knipoog

Ik heb nu trouwens bijna 2 maanden geen wedstrijd gereden, mede omdat het allemaal niet ging zoals ik wilde, maar morgen ga ik het weer eens proberen. Trouwens, in Haulerwijk gereden?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:05

mazzeltje schreef:
het gaat vast goed komen, zet nog ff door, zolang je nog plezier in het rijden hebt!
Of neem anders een poosje "vrij" en begin weer met frisse moed!


Inderdaad!!! OK dan!
blijf volhouden
en blijf er plezier inhebben Knipoog;)
Het lukt jullie wel!
Veel succes

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:24

Ach Dees wat jammer, begrijp precies hoe je je voelt (denk ik). En 't wordt er nu waarschijnlijk even niet beter op want je zelfvertrouwen wordt natuulijk ook niet groter. Ik heb het hier ooit eens een keer met Zep over gehad en die had zoiets van: 'Bord voor je kop, rijden! Het komt vanzelf wel weer goed!'
En misschien moet je gewoon maar even twee weken alleen bosritjes gaan maken!
En kom in ieder geval naar de Tyrza clinic in Rolde - ik doe ook mee met m'n vierjarige die ik nog niet heb gestart ( is ook nog niet klaar), je hoeft niet L-waardig te zijn en er is dan zeker iemand die minder rijdt dan jou Haha! Bloos! .

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:08

Een goede instructeur zoeken is inderdaad belangrijk, heb je er al één? Ga dan gewoon eens naar een ander, zeg maar voor een 'second opinion'. Van die clinics rijden is geen slecht idee, denk bijvoorbeeld ook aan die mogelijkheid om bij Sonja Gademann en Edward Gal te rijden.
Video maken van je proef is ook geen slecht idee, of misschien wat mentale begeleiding, maar vooral: probeer niet zo te rijden als je denk dat het jurylid het wil zien, rijdt zoals je paard het beste loopt! Er zit natuurlijk iets tussen de twee uitersten; lang en laag of kort in elkaar getrokken. Succes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:31

jammer dees! zonde dat het niet wil.
Ik ben de B en L door gevlogen, vervolgens een half jaar m1 geen winstpunten gereden.
Ik heb toen gezegd na een wedstrijd dat het weer fijn ging:als ik weer de punten niet krijg stop ik er mee.
Vervolgens reed ik 167 en 165 Haha! De M2 ging ook weer heel snel terwijl de m1 echt niet wou. en waar het aan lag?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:43

Vervelend zeg dat het niet wil lukken! Ik weet hoe frustrerend het is om elke keer weer met slechte punten terug te komen. En al helemaal als je voor je gevoel toch lekker hebt gereden.
Maar blijf volhouden! Op een duur lukt het echt wel!

Succes!


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:48

Ken het precies!

In de B en de L ging het heel erg snel, het eerste seizoen (zomer) M1 haalde ik 6 wp(7 keer gestart), die winter 1 wp en afgelopen zomer 2(6 keer gestart). Snap er dus ook niks van. Het ging weer wat beter maar jah, Haike is nog lang niet beter.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:54

mazzeltje schreef:
het gaat vast goed komen, zet nog ff door, zolang je nog plezier in het rijden hebt!
Of neem anders een poosje "vrij" en begin weer met frisse moed!


ik vind t ook wel een goed idee als je even stopt, misschien gaat t dan op een gegeven mo0ment zoleker met rijden dat je weer een poging kan wagen. Je kunt t ook idd een keer filmen, misschien zie je dan ook waarom jez ulke punten krijgt.


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:04

denk ook dat als je ff stopt en dan weer fris begint het beter gaat, je moet er wel plezier in blijven houden!! filmen is miss ook een goed idee, dan kan je zien wat je precies doet... en je kan ook eens proberen om van iemand anders een keer les te nemen omdat zo iemand er weer een andere kijk op heeft...

............

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:25

ik had dat ook met mij pony Nono in de B dressuur, ieder weekend dat ik ging 154 punten, toen ben ik de hele zomer gestopt met de wedstrijden maar ben wel goed blijven trainen, daarna ging het langzaam aan weer richting winstpunt...Gewoon blijven oegenen, je bent er echt bijna nu!!!!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:32

Waar ben je op wedstrijd geweest?

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:04

je moet gewoon even een tijdje iets anders gaan doen denk ik....iets nieuws. Springen bvb .
Als dat je niet bevalt, kun je toch altijd weer dressuur gaan rijden
Gewoon een tijdje 'rust'

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:21

bij mij lukte het in het begin ook niet bij mijn pony, ik werd er echt gek van om op externe wedstrijd nooit een winstpunt te halen, op de manege zelf lukte het wel aardig maar voor de rest Verdrietig

Nu heb ik een ander paard, een hele moeilijke een stresser waar ik eerst heel lang mee getrained heb voordat ik in de wedstrijdsport ging en nu gaat het eigenlijk heel erg goed! misschien moet je gewoon even rust nemen

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:24

Misschien is ff rust idd wel goed voor je. Je zult zien: na een tijdje gaat het veel beter! En rij gewoon lekker je eigen stijl. Vroeger of later zal iemand het wel waarderen! Maareh....wat is die Tyrzaclinicprecies??

Annetjuh

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:05

Wat al meer mensen gezegd hebben en wat ook als eerste bij mij opkomt: zoek een goede instructeur! Je rijden ziet er misschien anmders uit als dat het voelt, en dan is les het enige dat helpt!

Ik zou zelf btw niet gaan springen als m'n paard niet fluitend een B-dressuurproef doorliep.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:22

Wedstrijden rijden blijft toch een beetje een vak apart en met zesjes kom je er nu eenmaal niet omdat iedereen wel eens een paar vijfen of lager in de proef heeft. Kortom op naar de zevens en achten *LOL* . Probeer je te concentreren op de oefeningen die jullie wel goed kunnen, rij heel secuur op de letter ook al wordt dat nog niet geeist in de B. Voeg de onderdelen uit de proef eens wat vaker in in je training en probeer toe te werken naar 9-ens en 10en, dan kom je in je proef vanzelf uit op een 7 (of een 8 als je geluk hebt). Zet hem op OK dan! .

En wellicht is het goed om eens een paar keer aan de jury te vragen waarom de zevens op je protocol ontbreken en waarom je een vijf hebt voor onderdelen die naar jouw idee goed gaan.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:44

he Dees gewoon doorzetten hoor.
En instructie is wel belangrijk.
Wij hebben in sept/okt/nov clinics van marian Dorresteyn.(zus coby van baalen.)
Je kan je opgeven en altijd komen kijken.

leef je droom, droom niet je leven.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 09:56

Hee dank allen....

Ik ben mij idd aan het bezinnen op een goede instructie. Ik ben van mening dat B mogelijk moet zijn zonder GP-instructie, maar dat is tegenwoordig dus wel anders...
Ik reed trouwens in Haulerwijk, idd.

Kreeg gistermiddag nog een ander paard aangeboden om te rijden, een Gribladi x Michelangelo-merrie van 4, met een goed karakter en goed lopen. Ze zoeken er een wedstrijdruiter voor. Ik voelde me toen wel gevlijd, ik bedoel; kennelijk is er iemand die me toch nog wel zijn paard toevertrouwd. Maar ik betrapte mezelf op de gedachte "zou je dat nu wel doen"... stom he.
Nou, ik ga deze mineurstemming gewoon afschudden, en vrolijk doorgaan met starten. Want idd, ik ben ook wel vlak bij de winstpunten Knipoog.

Ik durf me niet vastleggen aan clinics in oktober ofzo. Mijn merrie is in het najaar eigenlijk altijd wat ziek (spieren bevangen). Ik doe mijn best haar dit najaar eens goed te houden, maar mocht dat toch niet lukken, ga ik de Gribaldi rijden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:07

joh geef de moed niet op, als ik jou was zou ik een poosje 'vrij' nemen van wedstrijden. Dan lekker doortrainen en over een tijdje weer vol goede moed beginnen, dan komt het helemaal goed
En als jij het leuk vind om de Gribaldi te rijden moet je het gewoon doen, praat je zelf nou niet in de put want dat is heus nergens voor nodig hoor

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:24

springen kan heel verhelderend zijn, een echte afwisseling. Ga anders gewoon eerst oefenen met springen. Rij dan eens wat oefenparcoursen of wedstrijden en bedenk met springen gewoon dat het rondkomen telt, niet het uiterlijk of hoe je het doet. De wp bij springen zijn in mijn ogen veel eerlijker.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:31

Ik denk dat je dat aanbod van die Gribaldi JUIST nu moet aanpakken....Dan heb je weer iets nieuws, kom je weer uit die sleur van de 150's in de B. Een frisse motivatie is het belangrijkste wat er is Knipoog.

En idd, je moet het belang van instructie niet onderschatten. Misschien niet eens zozeer omdat je dan van alles 'leert', maar je hebt wel een goede en objectieve kijk op hoe je paard loopt.

Trouwens, het is heel gek....Je kan er niks van op aan. Je kan zo ineens wel in de winstpunten terecht komen, terwijl je zelf niet eens heel veel verschil ziet. Gewoon met een goede moed verder gaan, lukt dat niet meer, dan aan wat nieuws beginnen.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:18

he dees, ik ken het ook, altijd net te weinig voor een WP, terwijl je netjes je proef rijd, en de jury ook niet echt commentaar op je coupon zet waar je wat mee kan.
En dat terwijl je soms wat ruiters ziet die toch niet echt heel veel beter zijn dan jij en die komen thuis met 172 pnt!!!
Gewoon doorzetten, en springen is overigens ook erg leuk!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers