transportbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 15:59

wat voor 'n zadel? Is het nog wel heel? op wat voor een pony/paard past het?
Misschien heb ik wel interesse
Groetjes Petra

:evaw:


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:15

Ik gebruik nooit transportbeschermers en Muzefee staat twee tot drie keer in de week op de trailer. Twee keer in de week heeft ze trouwens wel bandages om haar achterbenen en peesbeschermers om haar voorbenen voor de les. Dat beschermt ook wel wat, maar die doe ik er vooral voor het rijden om en niet voor bescherming in de trailer.
Muuz heeft ook nog nooit wondjes oid gehad van de trailer.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:34

ja, het zadel is nog gewoon heel ( moet waarschijnlijk wel opgevuld worden), maar is gewoon niet zo nieuw meer, ik heb het ca. 6 jaar gebruikt, toen ik het kreeg (bij de pony) leek het vrij nieuw.
Het past op een pony van ca. 1.35-1.45. ( op Roy ligt t prima en hij staat op de site van heike (foto), bij "vrienden")

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:36

oh hja, het is een donkerbuin vzh zadel met niet zo'n diepe zit.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:38

Als het niet op Sjorssie past past het wel op een ander paardje wat ik ken, denk ik. Wat zou je voor dat zadel willen hebben?
Groetjes Petra

:evaw:

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:02

phoe..! Nog nooit over nagedacht eigenlijk.. eh.. "wat de gek ervoor geeft" .. ? Lachen
Doe maar een bodje, dan weet ik wel of ik dat te veel/weinig vind...
Moet er ff over nadenken,
heb net meteen ff t zadel gechecked, en t mankeert niets, moet dus alleen opgevuld worden, denk ik.
Ik zit nu te denken aan iets minder dan de helft v/d nieuwprijs ca. (fl. 800,-)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:06

Madelien je hebt mazzel. Ik wist niet meer dat ze er nog zo goed uitzagen. Ze zitten nu in de wasmachine. Ze zien er echt als nieuw uit ik heb ze ook maar een keer gebruikt en dat maar 15 minuten toen schopte hij ze uit.

Op een achterbeschermer zit een scheurtje maar dat is zo te maken. Voor de rest prima.

Nog geinteresseerd?

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:26

jajaja, nog steeds geinteresseerd!
maarre.. je hebt je toch niet bedacht he, haha?
't is voor een goed doel hoor, de student van tegenwoordig heeft t ook niet breed *LOL*
je weet zeker dat je er niets voor hoeft te hebben, behalve evt. de verzendkosten ( maar dat kan dus ook anders, makkelijker )..?
Ik ben wel erg benieuwd naar ze hoor!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:32

Nee, maar ik dacht echt dat ze er slechter uitzagen. Je hebt gewoon mazzel.

arme student ik weet wat je vader doet support hij je dan niet.(grapje) ???

Ze zullen na het was iets kleiner geworden zijn maar dat weet ik niet. Ik ga ze ook niet meer proberen bij Leys dat wordt mijn dood.

Ik zal morgen mijn broertje even mailen wanneer hij in de buurt is. Dan heb ik ook weer eens een reden om de kleintje te zien van hem.
Heb je het nog gehoord dat Eveliene heel ziek is geweest en terug moest naar het ziekenhuis. Maar gelukkig is ze nu weer thuis en alles is goed was wel even geschrokken.

zodra ik het weet hoor je het wel.

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:50

Nou, mijn vader sponsort me in zoverre, dat hij toendertijd ( of is 't toentertijd..??) de wei heeft gekocht (ook als soort van 'investering' hoor, dat geld komt bij een verkoop toch wel weer terug..), waar nu dus Roy en leorna lopen. daar hoiudt t eigenlijk wel mee op.. maar ik klaag niet hoor..
Heb mede daarom ook bewust gekozen voor een sober paard, dat naast geld ook niet teveel 'gedoe' kost ( wei uit, stal in, deken op, deken af ,bij koud weer, etc..) want dat kan dus niet, gezien mijn situatie.
Maar ff serieus ( 'k weet dat je een grapje maakte..!), in t dorp denken mensen ook vaak dat 'pa wel alles betaalt'. Niet dus, en zou ik ook niet willen hoor. (een beetje 'subsidie' is natuurlijk nooit weg, maar ik ben graag toch enigszins onafhankelijk en zelfstandig)
Ik werk bij voor mijn geld, want van die 150 piek stufi kom ik niet zo ver..
Later als ik groot ben komt er ooit wel een keer wat anders bij ( of niet, want behalve de financien blijven de omstandigheden w.b paarden-aan-huis- hetzelfde)
heb pa al vaker gevraagd, of hij me niet wat wilde sponsoren; ik wil best een naam op een dek laten zetten e.d., in ruil voor wat financiering..Lachen maar helaas haha.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:56

oh ja, ik had t inderdaad gehoord van Eveline, maar heb nooit meer gehoord hoe t nou eigenlijk is afgelopen..?
Weet dat ze toen onverwacht weer opgenomen was, maar hoe staat t nu..?
ja, logisch dat je dan schrikt, je denk net dat alles goed gaat ( ze was toch al 'n tijdje thuis) en dat er niets meer aan de hand is, en dan zoiets..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:37

Ik maakte maar een grapje hoor. Het is alleen maar goed dat je het probeert zelf te betalen. Je al het later ook zelf moeten doen

Mijn pa heeft ook best wel wat geld maar een pony kwam er nooit. Ik reed altijd manegelessen.
Toen eindelijk mijn paard kocht zei mijn vader dat het zonde was van hetgeld. NOU NIET HOOR ik kan niet meer zonder hem.

Ik rij veel landelijke wedstrijden ik heb mijn broertje heel vaak pesten ove sponsering ook al is het alleen maar een logo op mijn dekje of deken. Ben gewoon heel trots op mijn broertje (oke hij is 5 jaar ouder maar hij is een kop kleiner als ik hihihi) en dat wil ik graag laten zien.

Zover ik mijn broer hoor komt hij nog niet binnenkort dee kant op maar hij weet ervan. Dus ik laat je het wel weten.

Eveline is weer thuis gelukkig ze had vocht in de longen en wat heel erg verkouden en dat voor een baby van 5 weken. En ze was natuurlijk al te vroeg geboren. het gaat nu gelukkig weer helemaal goed.

De volgende keer als mijn broer misschien bij jullie is met kids moet je Ben meenemen naar de Fjordjes. Hij was namelijk heel erg bang voor Leys maar ja die is ook 1,70 dus eeerrrrggg groot voor die kleine turf. Misschien vindt hij deze minder eng.

gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:59

ja, weet 't dat je t niet zo meende, maar ik zelf vond het ook nooit zo'n gek idee hoor, dat sponsoren *LOL*Ik heb trouwens nog helemaal niets op dekjes en dekens staan ( aja, die ene zwetdeken die ik heb dan haha), maar zit er wel over te denken om daar leorna d'r naam op te laten zetten, lijkt me altijd al leuk, maar is er nooit van gekomen. ja, mijn ouders vinden dat ik altijd meer wil w.b. de paarden ( en dus geldverspillerij); "dan weer een tweede schabrak, dan weer een deken, dan weer een karretje, dan weer een trailer en een bak.."( laatste 3 heb ik nog niet).. " ach, niet-paardenmensen begrijpen dat gewoon niet, denk ik.

Maarrehh.. ff een misverstand denk ik, "je broerjte" *lol* komt nooit bij ons thuis, wij wonen ca. 60km. van R'dam op t platteland. Niet dattie niet welkom is ofzo:))maar ik denk dat jij dacht(..) dat hij in de buurt van ons huis werkte..?
tja, als ventje van 3 zou ik ook bang zijn van een paard van iets van 1.70 ofzo..En die van jou lijkt me ook niet echt the BFG..?

huh..? is Eveline nog maar 5 weken?? Ik dacht dat ze nu al wel iets van ruim 2 maanden was??

ik heb geen haast hoor, zie ze tzt vanzelf wel verschijnen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 08:41

Ik moet nog ff nadenken over dat zadel hoor Lachen Ook ik leef van stufi Huilen en Sjors heeft op zich een eigen zadel (is manegepaard) maar ik wil graag een eigen want ik zit voor geen meter in dat andere.
Als iemand anders het wil kopen verkoop je het maar. Leren rijlaarzen staan eigenlijk wat hoger op mijn 'paardenverlanglijstje'
GRoetjes Petra

:evaw:

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:51

oh, maar ik heb geen haast hoor, bedoel, 't is dat jij er nu naar vroeg, maar anders zou t sowieso nog een tijd in t hok hangen..Ik was niet echt met een verkoop bezig.
Maar ik gebruik t niet meer, dus t zou op zoch weg mogen. En tja, voor de prijs die ik ongeveer in mijn hoofd heb ( tussen 250,-en 300,-), daar heb je inderdaad ook leren laarzen voor Lachen Heb ik ook gekocht voor die prijs ( ok, de meesten zijn wat duurder, maar ze zijn er wel, of je moet gewoon wachten op de anbiedingen-periode; ik had ze ook uit de aanbieding.
Wat studeerde jij ook al weer? ( oh, dit moet bij 'algemeen' denk ik? Knipoog )
tja, van stufi zal je niet snel rijk worden, of ook maar wat geld over houden..
'studeren is goed', maar ondertussen moet je er wel grof geld in stoppen..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:56

ik studeer milieukunde. Ik ben gelukkig bijna klaar. Kan ik van het najaar centjes gaan verdienen. *LOL* Alleen moet ik ook eens aan een huisje gaan denken dus dat wordt spaaaaaaaaren Boos! Maar ooit komt er een tijd dat ik een zadel EN laarzen heb Lachen en misschien wel een paard.....hoop ik

:evaw:

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:05

oh ja, da's waar! Ik zit trouwens helemaal in t zelfde schuitje, ook bijna klaar (ehh..hoop ik)en ook ;angsaanaan aan t kijken voor een huisje. Maar zonder inkoemn wordt dat nog zo lastig. Ik heb iets gezien wat echt helemaal iets voor mij is ( ik wil liever een klein koophuisje met betaalbare hypotheek, dan iets huren..), maar zonder inkomen zal ik dat nooit voor elkaar krijgen en tegen de tijd dat ik wel geld heb ( hoop v.a. oktober ofzo), zal t al wel weg zijn.. En kleine, betaalbare huisjes zijn hier vrij schaars..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:09

Bij mij (en mijn vriend die nog ruim 2 jaar studderd) dus precies hetzelfde liever een klein koophuis waar je aan hypotheek aan uitgeeft wat je aan een huurhuis zou doen. bij huren is je geld "weg" en bij hypotheek hou je er na heeel veeel jaar wel een huis aan over! Een soort investering dus.
We zien het nog wel, ik blijf nog wel ff thuiswonen maar uiteindelijk zal ik dan toch alvast moeten sparen.
Sterkte alvast Lachen

:evaw:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 14:16

Ik begreep via mijn broertje dat hij wel eens bij jullie kwam. Ik wist dat jullie niet in de buurt woonde van Rotterdam. Maar dat is wel even geleden geloof ik.

Ze was iets meer dan 5 weken oud toen ze ziekjes werd ze is ondertussen meer dan 2 mnd oud.

Leys is wel lief al hij uit zijn stal is. Maar ben vond het eeeeeerrrruuuuuggg Bloos groot.

Je mag denk voorlopig nog niet op pad met trailer dus dan schiet het toch niet op Frusty .

gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 15:18

uhh, bij ons thuis..hmm zou kunnen, da's dan waarschijnlijk voor mijn tijd geweest! *LOL*
Fjorden hebben op kinderen over t algemeen een hogere aantrekkngskracht dan andere paarden, waarschijnlijk vanwege de (knuffelbeer-)uitstraling(?), maat en meestal hoge aaibaarheidsfactor.
Voor een teddybeer ben ik wat te oud, maar leorna doet 't ook goed hoor *LOL*!

nee, ik vraag me echt af hoe lang de vervoersverboden e.d. blijven duren..heb 't idee dat de mkz nog maar in een beginstadium is- zolang er niet geënt wordt-, maar als de transportbeperkingen dan ook zo lang gaan duren..
hej, welke kleur hebben die beschermers eigenlijk..? ben verder niet benieuwd hoor haha. en al zouden ze in de was wat gekrompen zijn, zal vast niet uitmaken voor leo d'r benen!
Moet trouwens straks om voer, als ze tenminste al weer/nog hebben..ahh en m'n poster-foto ophalen van leo op de keuring!!
heb er al eentje uitvergroot en de tweede is nu klaar, ben benieuwd! De eerste is erg gaaf, al zeg ik het zelf. Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 15:34

Mijn vriendje was in 1999 mee naar Paard(verplicht eigenlijk)daar staat altijd zo´n kudde met fjorden hij was gelijk helemaal verliefd Lovers vooral op de manen. het optreden toen van de Fjorden vond hij ook erg gaaf (in klederdracht en aangespannen) Dus als er ooit een ander paard komt wil hij wel een Fjord Boos! (ik op zich ook wel hoor) maar dat wil ik niet ik wil een Frusty bonte Samber of Sambertinni, Ed King Hill dus als het maar bont en springt.

SchijnheiligOke niet nieuwsgierig dus dan vertel ik het ook niet??? Schijnheilig

Gr Pris Extreme duivel

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 16:57

Boos! Boos! Boos! Frusty Boos! Boos! Frusty
{:)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 14:31

hihihihi nee hoor ze zijn Groen (buitenkant) en blauw (binnenkant)

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 23:17

heej, da's toevallig!: ik heb een groene staartbeschermer met blauw randje Lachen!( dat ding blijft alleen niet goed zitten, zo om de staart met een touwtje vast geboden, maar da's een ander onderwerp..)en ik heb een groene zwetdeken met blauwe biest *LOL*
maar jij had toch die van t plaatje (de meest gebruikte)? Die hebben toch een andere kleur 'klitteband-stroken'?
of bedoel je dat: groen kltteband en de rest blauw, of omgekeerd, omdat je zei 'binnen en buiten'?

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 00:18

Bij ons staan sinds een ruim jaar alle cross en sport paarden zonder wat dan ook op se wagen, ze sloopten het toch allemaal, en het was errug onhandig. Hebben er nog nooit problemen mee gehad, op de trailer doen we ook nix om, de crossers zijn zo sterk en lomp dat als ze het stuk willen (hun benen incluis) ze het echt wel stuk krijgen. Het enige moment dat ze lappen (en bandages) omhebben is na de cross, maar dan met coolingpacks eronder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 130 bezoekers