Wat vinden jullie van deze rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat vinden jullie van deze rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 11:07

Ik ben nog steeds niet voorzien van rijlaarzen, maar heb wel een selectie gemaakt. Ik vind onderstaande laarzen wel mooi en practisch. Ik wil er springwedstrijden en SGW mee gaan rijden dus erg luxe hoeven ze niet te zijn. Je mag met beide gewoon wedstrijden rijden, hoe lomp ze er ook uit zien Haha!

Mountain Horse High Rider
Afbeelding
Sublieme laars in een ontwerp gebaseerd op veel van Mountain Horse's erkende functiesystemen. Het stoere ontwerp van de zool is hetzelfde als dat van de Mountain Rider schoen met zijn Sirrup Control System. Het elastische inzetstuk langs de kuit zorgt voor een altijd perfecte pasvorm. Het sterke en zachte leer zorgt voor een uitstekend contact met het paard. De laars mag gedragen worden bij wedstrijden.


Afbeelding
Rectiligne Santa Fe is de tegenhanger van de Mountain Horse Highrider, een stoere robuuste lederen rijlaars met een zool met veel profiel. Ook ideaal als je veel op je laarzen loopt. Uitgevoerd met een rits aan de achterzijde en eveneens uit voorraad leverbaar.

Ik denk dat ik de onderste nog het beste vind. De mountain horse heb ik gepast en als ze die niet op maat kunnen maken pas ik ze zowiezo niet. Normaal rijd ik met chaps maar aangezien dat niet in wedstrijden mag moet ik dus wel met laarzen.

Wat vinden jullie?


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:09

voor doordeweeks gebruik lijken ze me idd wel makkelijk als je veel erbij moet lopen, maar voor concours vind ik ze lelijk,sorry
en bij sgw moet je nou eenmaal ook dressuren!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 11:12

Ja dat weet ik Haha! Normaal rijd ik met moutnain horse schoenen en leren chaps, dat rijd echt heerlijk. Ik heb wel normale leren rijlaarzen maar ik vind ze absoluut niet lekker rijden en ik heb ze echt wel ingereden...

En de rectiline's dan? Die zijn toch iets luxer?

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:12

crossmonster schreef:
voor doordeweeks gebruik lijken ze me idd wel makkelijk als je veel erbij moet lopen, maar voor concours vind ik ze lelijk,sorry
en bij sgw moet je nou eenmaal ook dressuren!


Vind ik ook, gewoon voor dagelijks gebruik zijn ze heel practisch denk ik, maar ik vind ze niet mooi.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:32

Ik sluit me volledig bij crossmonster aan, ik vind ze echt lelijk (allebei). Ze zullen wel praktisch zijn, maar daar houdt het ook wel mee op denk ik

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 11:37

ooo das fijn om te horen Haha! nou ja, ik vind ze zelf niet lelijk dat niet nee, maar zoals ik al zei wel lomp en zeker niet een van de luxte laarzen. Maar ze zijn wel erg stevig en de voet zit echt lekker. Ze zijn van dun leer en niet zo stug als de meeste leren laarzen, ik zou er dus gelijk mee kunnen starten. Voor het dressuurproefje kan ik altijd nog mijn gewone leren laarzen dragen.

Welke rijlaarzen zouden jullie dan uitkiezen?

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:38

Ik heb petrie rijlaarzen en die zijn echt geweldig. Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 11:43

Rectiline's zijn ook prijzig. Prijs kan me weinig schelen, als ze maar van dun leer zijn en lekker strak aan je kuit zitten, met rits lijkt me dus ideaal.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:54

EvaloveSandy schreef:
Ik heb petrie rijlaarzen en die zijn echt geweldig. Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.


petries zijn juist de goedkoopste laarzen qua prijs-kwaliteits verhouding!

ik heb petrie dressuurlaarzen, die hebk al een paar jaar en zijn nog niet ingelopen omdat ik ze alleen met dressuur draag (ik rijd sgw)
voor springen en crossen heb ik op maat gemaakte petrie's met jachtkap , ze zijn van kalfsleer en zijn daarom vanaf het begin af aan al zacht, okej hier hangt wel een superprijskaartje aan maar ik gebruik ze alleen op concours en ik heb ze dus niet in hoeven lopen, ze zitten werkelijk heerlijk!

maar als ze bij jou bedoelt zijn om hele dagen te dragen,dan zou ik toch voor de petrie gewone laarzen gaan, die zijn erg sterk en zitten goed en zijn niet te duur.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:37

Ik heb niet de hele dure Petries hoor, maar ik zei gewoon dat er wel een prijskaartje aan die laarzen hangt. Haha! Ik vind leren laarzen nou niet het goedkoopste.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:49

ik vind de boviste wel mooi maar die onderste niet
ik heb zelfm van die bovenste de rijschoen en gebruik daarbij chaps
maar die rijschoen zit echt heerlijk dus denk dat die laars ook wel lekker zit

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 13:37

crossmonster"]
[quote="EvaloveSandy schreef:
Ik heb petrie rijlaarzen en die zijn echt geweldig. Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.


petries zijn juist de goedkoopste laarzen qua prijs-kwaliteits verhouding!

ik heb petrie dressuurlaarzen, die hebk al een paar jaar en zijn nog niet ingelopen omdat ik ze alleen met dressuur draag (ik rijd sgw)
voor springen en crossen heb ik op maat gemaakte petrie's met jachtkap , ze zijn van kalfsleer en zijn daarom vanaf het begin af aan al zacht, okej hier hangt wel een superprijskaartje aan maar ik gebruik ze alleen op concours en ik heb ze dus niet in hoeven lopen, ze zitten werkelijk heerlijk!

maar als ze bij jou bedoelt zijn om hele dagen te dragen,dan zou ik toch voor de petrie gewone laarzen gaan, die zijn erg sterk en zitten goed en zijn niet te duur.
[/quote]

Die met jachtkap, heb je daar meer informatie over?? Kalfsleer leek me idd ook een optie. En kan je petrie's met rits laten maken?


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:43

Ik vind die laarzen wel heel mooi.. Ik vind ze niet zo veel verschillen en ik zou daarom voor de goedkoopste gaan.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:17

Heb je al gedacht aan de mountain horse sportive high riders? Die zijn net wat eleganter dan de gewone. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze heeeeeel lekker zitten!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:22

manda, die met jacht kap en van kalfsleer heb ik op maat laten maken bij drunens ruiterhuis, met rits kon volgensmij ook, of je laat die er door de schoenmaker inzetten, alleen let wel, en kalfs leer en zo'n kap en op maat laten maken, en er bij de schoenmaker een zooltje onder laten zetten (zo stom,ze leveren laarzen bijna altijd met zo'n gladde leren zool Verward ) dan ben je tegen de 1000,- gulden dus kwijt he??
ik heb ze gekocht omdat ik ze mooi vond en alleen voor concours wilde gebruiken en dus geen zin had ze in te moeten lopen....
dus ik had het er voor over. maar als je geluk hebt dan hebben jou kuiten en voeten een standaard maat en dat scheel een hele hoop,zonder kap scheelt ook best veel geld...gewoon ff naar de ruiterzaak gaan dus

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:32

Ik vind de 2e er het mooiste uitzien Tong uitsteken

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:37

Ik vind ze allebei niet mooi voor wedstrijden.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:58

Blijkbaar wil je ook graag met ritsjes?
Over Mountain horse zijn nogal wat klachten mbt de ritsen, als je ALTIJD in de spanners zet na het rijden schijnt dat mee te vallen. Ze zitten verder prima, maar weinig maatwerk, dus als je een afwijkende maat hebt loop je de kans dat je ze niet echt passend kunt vinden.
Rectiligne heeft maatwerk- levertijd is meestal wel een paar maanden. Ik heb de winterlaarzen (met bont) en heb 'zomerlaarzen' in bestelling.
Voordeel van deze laarzen is dat ze wat robuuster en sterker zijn dan bv Petries. Ze zijn dus beslist NIET dunner.
Ik heb Petries (zonder rits) alleen voor de wedstrijden. Die zijn kwetsbaar, moet je uitgebreid poetsen en lopen voor geen meter. Maar vooral op wedstrijd staat het gewoon mooier (vind ik) dan m'n rectilignes omdat die net wat groffer zijn.
Op mijn Rectilignes loop ik vrolijk een paar uur, in de winter kan ik lekker longeren met m'n bontjes aan.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:31

Je hebt van die Petrie laarzen met een rits erin en met veters, met zo'n drukkertje aan de zijkant. Maar die kosten geloof ik iets van 700 euro ofzo, vond het zelf iig te duur Haha! Vind ze overigens wel kei mooi.

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:55

Zijn dat niet hele dikke laarzen, volgens mij zijn dat zedelfde als ik aan winterlaarzen heb. Zijn wel lekker warm Haha!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:15

ik vind ze er niet mooi uitzien sorry..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:18

De eerste vind ik mooi.
Ken verschillende mensen die ze hebben.
Wat ik wel een heel groot nadeel vind is dat je ze dus niet op maat kunt laten maken.

Waarom geen gewone laarzen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:37

ik vind ze wel erg stoer, iemand bij ons op stal heeft ze ook. maar ik zou ze idd niet opwedstrijden dragen dat staat niet mooi vind ik. 't wel lekker in de winter en met bosritten lijkt mij.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:04

liza van loon"]
ik vind ze wel erg stoer, iemand bij ons op stal heeft ze ook. maar ik zou ze idd niet opwedstrijden dragen dat staat niet mooi vind ik. 't wel lekker in de winter en met bosritten lijkt mij.
[/quote]
Dat dacht ik eerst ook, maar kijk eens goed op wedstrijden, er rijden steeds meer mensen met die sportieve mountain horse laarzen en je moet echt goed kijken anders zie je 't verschil niet (alleen de iets dikkere zool).

[quote="Feetje schreef:
De eerste vind ik mooi. ...Wat ik wel een heel groot nadeel vind is dat je ze dus niet op maat kunt laten maken.

Rectiligne kun je op maat laten maken.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:35

Citaat:
Heb je al gedacht aan de mountain horse sportive high riders? Die zijn net wat eleganter dan de gewone. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze heeeeeel lekker zitten!


Ik heb er ook lang over na zitten denken zie
VMR] Vraag-Maar-Raak Leren rijlaarzen kopen HELP!!! maar ik heb toch gekozen voor de Sportive high riders. Ik heb ze gepast en ze zitten heerlijk ook met brede schacht voor mijn klapkuiten te krijgen maar moesten wel besteld worden dus daar krijg ik van de week bericht van.

Ik ga ze hoofdzakelijk gebruiken voor de springles en wedstrijd en ze zijn goedgekeurt voor wedstrijden rijden.... dat is ook wel een fijn idee.

suc6 met je keuze.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, bora, ComscoreBot, Eileen_, Flew, hagelslag, Jagger_magic, Lisewiesje, redbutton en 76 bezoekers