Jopie weggebracht

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Jopie weggebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:07

Het is niet zo dramatisch als het lijkt hoor! Knipoog

Vorige week heb ik gebeld met een manege voor gehandicapten hier in de buurt met de vraag of ze op zoek waren naar een paard. Dit omdat Jopie gewoon teveel is op het moment voor mij. Ik wil hem (nog) voor geen goud kwijt en dat maakt de situatie niet makkelijker. Deze manege neemt ook paarden voor bepaalde tijd in bruikleen en dat leek mij wel een mooie optie. Voor mezelf om te kijken hoe het als paardloos paardenmiepje is. Misschien is het een tussenoplossing en verkoop ik hem uiteindelijk toch wel.
Gister werd ik gebeld door iemand van de manege. Het klonk erg interessant en ze wilden Jopie wel voor een maand op proef. Ik wist dat ze op dit moment 2 paarden nodig hebben en ik weet dat ik in die proefmaand gewoon thuis wil zijn, mocht het niet gaan dan kan ik tenminste nog op zoek naar een andere bestemming. Dus ik stelde voor dat ik hem vandaag al langs zou kunnen brengen. Ook omdat ik dan niet nog een week tegen die streep aan hoef te kijken en alle tijd krijg om eens fijn te gaan twijfelen of het wel zo'n goede oplossing is.
Terwijl mijn zusje en ik een trainingsrit maakten heeft mijn vader afgesproken dat hij vandaag om twee uur welkom was. 't Begint een beetje op 'How to loose a horse in six days' te lijken. Vandaag dus Jopie in de trailer gepropt (wou niet erg, eigenwijzerik) en op naar de manege. Dat is hier zo'n 4-5 km vandaan, dus ik kan hem ook nog eens de godganse dag met mijn bezoekjes vereren.
Eerlijk gezegd kneep ik m wel een beetje. Hij blijft van mij, maar toch, zou het echt wel wat voor hem zijn, met gehandicapten rondsjouwen? Zou hij niet gelijk zenuwachtig worden enzo... Ergens hoopte ik dat natuurlijk wel, dat mijn eenkennige etterbak geen steek verandert is in de afgelopen 8 jaar, maar aan de andere kant raak ik m dan nooit 'kwijt' en dit spreekt mij toch wel erg aan. Dicht bij huis (paps en zusje komen er ook geregeld, dus als ik er niet ben kunnen zij ook nog eens langsgaan) en hij heeft gewoon een goed plekje daar. Mooie lichte, ruime stal met leuke buurpaardjes.
Trailerklep open en hij bleef gewoon staan, niet eruit drammen zoals gewoonlijk. Komt hij eraf en kijkt eens om zich heen... leuk huis! Pak van mijn hart, want hij bleef gewoon heel relaxed. De mensen van de manege (vrijwilligers die de paarden verzorgen en instructie) waren ook gelijk heel positief. Hij was gewoon zichzelf en dat beviel ze wel daar. Nog een pak van mijn hart. 't Is niet makkelijk om je paard weg te brengen, ookal mag ik hem elke dag opzoeken en er op rijden en wat dan ook.
Hoewel ik het liefste mijn paard onder mijn eigen kont houd (beetje egoïstisch he?) ben ik toch heel blij met deze oplossing. Nog steeds een beetje mixed emotions, maar ik hoop echt dat hij z'n proeftijd doorkomt en dat hij het daar gigantisch naar zijn zin gaat krijgen. Hij komt op vlas te staan, hij blijft rondom op ijzers, ze gaan hem gewoon goed verzorgen. Maar bovenal stond hij daar op stal alsof hij er al járen stond. 'Gezellig buuf', tegen zijn tinkerbuurvrouw, geïnteresseerd in degenen die langsliepen en hij heeft met z'n charmes gelijk weer de hele manege bij zijn fanclub gevoegd! Is niet zo leuk om te zien dat je eenkennige pummel opeens zo'n allemansvriend is (al járen, maar ik zit nog steeds in de ontkenningsfaze Haha! ), maar toch fijn dat hij het iig érg naar z'n zin heeft. Of zou dat aan het stro liggen? Vingers aflikken Hij hield nl. niet op met vreten, wat wil je na 8 jaar hennep? Vandaar dat hij fijn op vlas komt Lachen
Uiteraard ga ik morgen gelijk op bezoek en de komende weken zal ik wel veel op de manege te vinden zijn, alleen maar om te zien dat mijn mannetje het reuze naar zijn zin heeft OK dan!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:17

wat leuk dat hij zichzelf zo makkelijk aanpaste daar op die manege..
hopen dat hij zich blijft gedragen zodat het voor jou ook wat makkelijker word...

ONDERSCHRIFTLOOS

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:21

waarom wil je Joop dan (tijdelijk) kwijt Laui! ?? if I may ask...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:22

Ah joh, waarom wil jij paardloos zijn? Die arme jopie met een stel Josti. Hey, JostiJopie Haha! .

Hardstikke knap van je meid. Je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat ie goed staat.

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:23

Josti jopie...hgij is echt grappig Fasel!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:25

Ik hoop echt dat je er zo achterkomt wat je verder met Joop wilt Laui! Sterkte en succes aan Joop.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:31

Gut, ik ga dit bericht zo maar eens opslaan, anders mag ik het weer overtiepen als de back-up teruggezet wordt...

Ik kan niet én een paard onderhouden én andere leuke dingen doen. Ik zit nu nog bij mijn ouders thuis omdat ik op die manier enigzins rond kan komen (lees: zij vullen de gaten op), dat ben ik een beetje zat. Ik wil op eigen benen gaan staan en na 2 jaar om de hete brei heendraaien ben ik erachter dat ik daar geen paard bij kan onderhouden. Dan moet je dus keuzes maken en aangezien mijn vader ook geen zin heeft om MIJN paard te gaan verzorgen en trainen moest hij dus weg. Ik had alleen nog nooit aan bruikleen gedacht. Verkopen is nog geen optie omdat ik niet over een paar jaar gigantische spijt wil hebben omdat ik mijn maatje verkocht heb. Misschien dat ik over een jaar er wel heel anders over denk, maar nu ben ik veels te bang dat ik straks weer hetzelfde mee moet maken als met onze merrie.
Het fijne is nu dat ik mijn handen vrij heb en kan gaan en staan waar ik wil, tijd over heb en als Joop óók gelukkig is... wat kan ik nog meer wensen? Iig heb ik nú nog geen spijt en dat ga ik ook niet krijgen ook!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:33

dan heb je in ieder geval de juiste keus gemaakt!! feli!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:49

Goed van je lau!
Mag joop daar ook gewoon de wei op of dat niet?
haal je 'm af en toe naar huis om even lekker met vol te knuffelen.

vind het wel knap hoor maar het is iig beter dan verkopen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:25

Hij was daar meteen helemaal gelukkig dus ik heb er wel een goed gevoel over, als er iets met 'm is zijn we er zo.
We kunnen altijd naar 'm toe om 'm helemaal dood te knuffelen en vol te stoppen met snoep, dus hij staat wel goed daar denk ik.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:38

Ik vind het ook wel een superidee hoor! Ze zullen daar (naar ik aanneem) enorm veelplezier met hem hebben en hij doet iedere dag meerdere "goede daden" daar.
Als hij dan ook nog eens super goed verzorgt wordt.... sja....

Mooie oplossing lijkt het me, kan jij ook rustig nadenken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 16:41

Hey, wil je mijn knol niet helemaal volstoppen, hij is al zo ongelofelijk dik... ik wil geen extreme vetklep terug over een jaartje hoor! En aangezien ik er straks niet ben om je te controleren zal ik nu maar alvast maatregelen nemen... Zoals hij aan het stro stond te vreten was ook ongekend, hap slik weg en de volgende.
Hij krijgt geen weidegang. De manege ligt midden in een natuurgebied met begrazing met koeien hier en daar. Ze hebben (nog) geen toestemming kunnen krijgen om de paarden ergens te laten grazen. Als ik het goed begrepen heb gaan ze 's ochtends lekker in de bak in aparte stukjes (minimaal een halfjaar, dan weten ze welke paarden met elkaar klikken en durven ze ze bij elkaar te stoppen) en 's middags en 's avonds lopen ze dan 2 uur met gehandicapten of de vrijwillige meisjes. Met gehandicapten is bijna alleen maar stappen en met vrijwilliger(tje)s is het ook wel eens een bosritje met wat meer draf. Ze hebben een hele goede verende bodem, dus met zijn hoefkatrol loopt het ook wel los. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. t Is niet makkelijk, maar het valt me op zich alles mee.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 18:40

wat zullen ze daar blij zijn met hem!! ben benieuwd
hoe het hem daar bevalt, en jou natuurlijk ook nu
zo paardloos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:25

Klinkt als een goede oplossing Laui! Ik hoop dat het voor alle partijen goed uitvalt.

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:56

vindt het een goede oplossing!
om jopie nou op een stuk land te zetten! nou heeft iemand er ook nog wat aan en je maakt heel wat kinderen blij, ik weet hoe gehandicapten kinderen blij kunt maken als ze paarden gek zijn, een leuke pony geven!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:31

En ze is nog niet eens paardloos, we hebben nog de andere 2 (die trouwens niet eens zich herinneren dat er gister nog een paard tussen hun in stond) en ik heb haar gister meteen aan het werk gezet op Patent (wat ze stiekem wel leuk vond volgens mij).
Hij staat daar gewoon prachtig, en hij doet nog iets heel nuttigs ook. Waarschijnlijk kunnen ze hem goed gebruiken voor gehandicapten die moeten liggen omdat hij een hele brede rug heeft.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:02

Dat klinkt als een prima oplossing Laui, waarmee alle partijen goed geholpen zijn. Chapeau!
Ik hoop dat Jopie het heel goed naar z'n zin zal hebben!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:10

Net even op bezoek geweest. Man, wat is dat beest een kanjer. Hij staat nu tussen 6 paarden (draadjes ertussen) in de bak. Wij deden de deur open en gelijk kwam hij even groeten. Toen we in de bak kwamen ging hij ons echt even voorstellen aan z'n buren, laten zien waar hij nu woont. Zo schattig! Daarna nog door de deur lekker staan knuffelen en toen was het buurpaard weer heel interessant. Gelijk toen we de deur dicht deden kwam hij weer voor onze neus staan. En even later keek hij ons echt zo heel schattig aan. Hij is echt heel erg relaxed, heeft nu een mooie box met raam zodat hij naar buiten kan kijken... mijn mannetje heeft het daar wel uitstekend naar zijn zin. Morgen gaat hij waarschijnlijk zijn eerste lesje lopen, vandaag eerst maar eens wennen, maar hij is zo ongelofelijk relaxed. Zondag is altijd rustdag dus de eerste paar daagjes hoef hij niet veel te doen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:22

pff wat goed van je. dat zou ik echt niet kunnen. Mijn paardje afstaan?

maar ja ik heb barley ook verkocht en daar had ik een heel goed gevoel bij. Dus ik zit nu gewoon in een andere situatie.

Ik vind het wel heel goed van je.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:50

Goed zeg, ik schrok wel bij de titel, maar het valt mee Haha! Ik denk niet dat hij nog terug wil straks...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers