Wiebelbenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 20:19

Ik rijd met trainen meestal met chaps, en dat gaat prima. Ik heb meestal knopspoortjes om, en kan mn benen dan heel goed stilhouden. Omdat ik toch meestal met chaps rijd vind ik het zonde om leren laarzen te kopen, en heb ik rubberen van Aigle. Het punt is alleen dat ik dan mn benen dus echt niet stil kan houden. Dat kon ik ook niet met mn vorige rubberlaarzen, Mustang en Cadett.
Iemand hetzelfde probleem?
Iemand tips?
Groetjes!


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 22:19

Ik ken het probleem, rijd dus altijd met chaps. Ik ben ook benieuwd of iemand tips heeft. Afgezien van sparen voor leren laarzen natuurlijk *LOL* .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 23:19

Als je een keer met goede leren laarzen hebt gereden, wil je nooit meer anders... sparen dus! Haha!

Image
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 11:52

Ik heb daar ook last van en wat ook wel 'ns wil helpen is een tijdje zonder beugels rijden. Daar krijg ten eerste een goeie zit van en ga je je benen stiller houden.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 12:15

Vroeger heb ik ook rubberen rijlaarzen gehad maar ik moet zeggen dat ik niet zo veel problemen had om mijn been stil te houden maar misschien lag dat ook wel aan het model van die laarsjes want ze hadden een beetje het model van leren en waren wat smaller dus die pasten mij beter, merk weet ik niet meer.
Wel was het zo dat wanneer je je hak uitdrukt de schacht van de rijlaars ook meegaat.snappie?

Ik denk dat je met je rijlaarzen meer wiebelbenen krijgt omdat je voet niet helemaal onafhankelijk van je been kan bewegen. Met je chaps kun je ze namelijk wel onafhankelijk van elkaar bewegen en dus heb je een stiller been.

Wanneer je leren rijlaarzen hebt en deze zijn goed ingelopen kun je ze ook onafhankelijk bewegen. Groetjes van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:25

Met leren laarzen heb ik een veel stillere beenligging dan met chaps. Ik zweer dan ook bij leren laarzen!
Mijn benen hangen gewoon netjes aan het lichaam zonder te storen, terwijl als ik met chaps rijd, ze nog wel eens willen wiebelen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:35

Ik heb dat probleem ook.. met chaps heb ik een stille beenligging. Wanneer ik mijn Aigle laarzen (dank je Karin) draag.. heb ik ook van die wiebelbenen.
Nou is mijn vraag.. hoe kan dit en waarom zou ik dat met leren laarzen niet hebben?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:23

rubber wordt na een tijdje erg glad. Ik heb dat ook voor met mijn aigles (dressuur) en ik ga misschien ook maar eens aan't sparen voor chaps.
Ik heb al zin gehad velcro op mijn laarzen en op mijn zadel te monteren, maar als ik dan een zijwaartse hulp wil geven, maakt dat zo'n 'krrrrrrs'-geluid Frusty


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:49

Als ik het zo hoor ben ik heel erg raar. Ik kan nl. overal mee rijden alleen niet met een rijbroek met schoenen (dus zonder chaps) ik gebruik dus echt alles wat je kunt verzinnen van spijkerbroek met lange chaps tot korte broek en ook nog rubberen rijlaarzen en alleen een spijkerbroek en chaps met rijbroek en lange chaps met rijbroek.
Ik vind het ook zo raar dat mensen neit met rubberen laarzen kunnen rijden of niet met sprijkerbroek oid.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:54

ik sluit me bij zep aan!! Party!! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 79 bezoekers