Dikke uiers *+foto*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Dikke uiers *+foto*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 15:10

Ik kwam vandeweek bij fleur, na een week weg geweest te zijn, en toen had ze al een beetje dikke uiers. Toen heb ik haar van het land op stal gezet, omdat ze hele slechte hoeven had, en de hoefsmid zou komen de volgende dag. De volgende dag kwam ik en toen zag ik dat ze hele dikke uiers had. Dit is voor Fleur echt dik, want normaal zijn haar uiers niet te zien, zo klein zijn ze!

Maar nou is mijn vraag, is dit normaal voor een merrie die net 3 maanden drachtig is? Ik kan nergens iets vinden hierover. Ik zat ook al te denken of ze geprikt is, maar dat is het ook niet. Ze heeft nog nooit eerder een veulen gehad. De merries bij ons op stal, die langer drachtig zijn dan haar, die hebben helemaal niets met de uiers, gewoon normaal.

Afbeelding

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:16

Het nieuwe paard Flo die ik 2 weken geleden gekocht heb,had precies hetzelfde van de week.Ze stond zelfs te kegelen.Haar benen waren nat.Heb contact gehad met haar oude eigenaar of ze soms drachtig kon zijn;dit kon niet.Vermoedelijk zijn door verandering van stal de hormoontjes lichtelijk op hol geslagen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:13

oedeem of zucht. Komt vaker voor bij merries die van hun 1e veulen drachtig zijn. Hon had het ook. Het is als het goed is ook hard. Zolang ze er geen last van heeft (zolang het dus niet pijnlijk is) gewoon lekker vanaf blijven. Als ze echt geirriteerd gaat reageren als je eraan komt toch even DA raadplegen om uierontsteking uit te sluiten

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:18

Mijn merrie die voor het eerst drachtig was kreeg gelijk de 2de maand ook al uiers.
Dus zo raar is dat vast niet Haha!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:12

Waarschijnlijk worden de melkklieren "gebouwd" ene merrie reageert daar meer op dan een andere, kan ook een teken zijn van een veminderde hartfunctie, maar dat lijkt me bij jou niet het gevl, succes