Afgezet....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Afgezet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 10:10

Wordt wel een wat langer verhaal, hoop dat jullie het toch even willen lezen, want ik zit er ook echt mee....

Een vriendin van me heeft een tijdje geleden een tweedehands zadel gekocht in een ruitersport winkel.
Omdat haar zadel gestolen was had ze snel een nieuw zadel nodig. Ze is naar de ruitersportzaak gegaan waar ze al jaren een hele goede vaste klant was heeft gevraagd naar een kwalitatief goed zadel dat nog makkelijk jaren mee kon.
De eigena(a)r(esse) had nog wel zo'n zadel liggen. Een J.C., wel wat ouder, en het zag er niet meer zo heel erg mooi uit, maar het was een zeer goed zadel en kon nog jaren mee. 325 Euro moest ze ervoor hebben, geen prijs voor zo'n goed zadel
Mijn vriendin heeft wat dat betreft geen verstand van zadels dus heeft het gekocht, met name omdat de verkopen vertrouwt was en zij afging op haar oordeel.
Nou was ik er niet bij......HELAAS.
Gisteren zijn we op zoek gegaan naar een ander zadel want ze rijdt meerdere paarden en het zadel lag op een aantal paarden gewoon niet goed. Dus zijn we bij een andere ruitersportzaak het zadel in gaan ruilen om een nieuw zadel te kopen.
Die vertelde ons tot onze verbazing dat het waarschijnlijk(99%) helemaal geen J.C. was. En dat de boom waarschijnlijk gebroken was en dat hij er 50 Euro voor kon geven. Hele betrouwbare vent die erg veel verstand had van zadels overigens.
We zijn dus terug gaan naar de ruitersportzaak waar mijn vriendin in eerste instantie dat zadel had gekocht om verhaal te halen.
Maar de eigenaresse deed niets. Dat het geen J.C. was geloofde ze niet, en de boom was niet gebroken.... Was gewoon een super zadel en de prijs meer dan waard.
Wij willen het zeker weten dus gaan naar een andere ruitersportzaak. Ook hier hebben ze naar het zadel gekeken en wilde er nog geen gulden voor geven. Hier hebben ze het zadel ook open gemaakt en naar de boom gekeken, en inderdaad gebroken...
En de eigenaresse van de winkel waar ze hem heeft gekocht op aanraden van haar doet er niets mee. Mijn vriendin heeft zelf aangeboden dat ze hem voor 200 Euro mocht terug kopen, maar dat deed ze niet. Ze bleef bij haar standpunt... Goed zadel, niets mis mee, niets teveel betaald. Stoom uit je oren
En dit terwijl 2 mensen die ik goed ken, allebei in de zadelbusiness zitten, mij niet afzetten, allebei onafhankelijk van elkaar zeggen dat het een flut zadel is.
Ja, als mijn vriendin daar een nieuw zadel uit zou zoeken zou ze wel een mooi prijsje maken. Daar trappen we niet in..... jij haar eerst bedonderen, en daarna weer geld aan d'r willen verdienen. jaja....

Nu weet ze niet wat ze moet doen. Een zadel waar ze heel voorzichtig mee is geweest de afgelopen 3 maanden, heeft gekocht voor 325 Euro...
En er niet meer voor kan krijgen dan 100 Euro max.
Particulier verkoopt ze hem niet, want dat is niet eerlijk tegenover de nieuwe koper.
Ik zou terug gaan naar de winkel, nu met dus het bewijs dat de boom gebroken is en er in iedergeval 150 ervoor terug willen hebben (heb ik nog 175 euro toegelegd). Maar ik ben bang dat de eigenaresse dan zegt dat de boom is gebroken nadat ze hem heeft verkocht. Dat is absoluut niet zo, is altijd super mee omgegaan en zelfs bijna niet op gereden omdat het bijna op geen enkel paard paste. Maar goed...
Wat moet mijn vriendin met dat zadel doen? Of wat zou jij doen?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:37

Ik zou eisen dat ze het terugkochten. Je kunt toch zeggen dat het niet goed ligt dan nemen ze een zadel toch altijd wel terug? En anders zou ik het bij die zaak inruilen als ze het niet terug willen kopen en dan een nieuw zadel nemen

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:43

Ik zou in ieder geval nog een keer terug gaan en proberen een gedeelte van het geld terug te krijgen, misschien kan je vriendin erbij vertellen dat ze een goede rechtsbijstandverzekering heeft en daar gebruik van gaat maken Haha!

Wat ik zelf waarschijnlijk idd zou doen Lachen

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 10:44

Een tweedehandszadel nemen ze over het algemeen nergens meer terug. Ze heeft het al een paar maanden, dus dan helemaal niet meer.
En ik vind (is gewoon een principe) dat dat mens die haar dat zadel heeft verkocht niet nog meer geld aan mijn vriendin hoeft te verdienen. Maar goed, ik vraag jullie mening, dus die zijn allen welkom. Wel is het zo dat als ze hem daar inlevert er waarschijnlijk dan de meeste korting op haar nieuwe zadel op krijgt. Maar wil je dat dan nogwel?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:44

Ik zou het hogerop gaan zoeken, laat een brief schrijven door een rechtswinkel of via je rechtsbijstandverzekering. Dit kan gewoon niet!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 10:47

Ann schreef:
Ik zou in ieder geval nog een keer terug gaan en proberen een gedeelte van het geld terug te krijgen, misschien kan je vriendin erbij vertellen dat ze een goede rechtsbijstandverzekering heeft en daar gebruik van gaat maken Haha!

Wat ik zelf waarschijnlijk idd zou doen Lachen


Wat bedoel je precies met die rechtsbijstandverzekering??
Ik ben inderdaad wel blond, maar snap het toch niet helemaal... Lachen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:40

Minder! Boos!
Ben alleen bang dat je geen poot hebt om op te staan; ze heeft het al een paard maanden en het is tweedehands gekocht.....ben bang dat het risico dan echt voor haar is. Huilen
Maar je kan het altijd proberen! *LOL*
Rechtsbijstand verzekering is dat je verzekert bent voor de kosten van een advocaat dus dat je die kosteloos "erop" kunt zetten om je gelijk te krijgen.......Oftewel:"ik stuur mijn advocaat op je af" Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:42

mooie kwestie voor de rijdende rechter.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:48

Als het een JC zadel is staat het erop. Vind ik nog een hoop geld voor tweedehands.
Idd, wel moeilijk probleem, maar denk dat er weinig te doen is.
Succes.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:59

Je kunt een verzekering afsluiten voor het geval je rechtsbijstand nodig mocht hebben, dan worden de advocaatkosten enz. vergoedt door de verzekering, je hoeft niet meteen een rechtzaak aan te spannen Haha! maar een brief van een advocatenkantoor maakt heel veel indruk

Ik heb er zelf nog nooit gebruik van hoeven maken maar tegenwoordig lijkt het een nuttige verzekering te zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door Ann op 21-08-03 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:59

Ook al verkoop je iets 2e hands. Je moet een deugelijk product verkopen, of je bent verplicht om te melden als er iets niet goed is.

Dit is hetzelfde als met 2e hands auto's. Het lastige alleen is dat het moeilijk te bewijzen is. Ik zou zeggen ga met je verhaal naar een rechtswinkel of rechtsbijstandsverzekering, die kunnen je vertellen of ze er iets mee kunnen. Misschien dat een zadelmaker aan de boom kan zien of hij een maand geleden of een jaar geleden gebroken is (aan de breuk). En uitzoeken of het 100% zeker geen J.C. is.

Als dat lukt kun je waarschijnlijk al wat meer. Als die breuk als heel oud is kun je dus bewijzen dat ze hem gebroken heeft verkocht. En geen enkele rechter gelooft dat jij voor 325 een merklooszadel met gebroken boom koopt.


Heel veel succes OK dan!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:55

Wettelijk mag je binnen 2 maanden van de koop afzien, maar helaas zijn jullie daar al overheen. Ik zou het advies van robyn opvolgens. probeer ergens bewijs weg te krijgen waaruit blijkt dat het geen j.c. is en dat de boom al eerder (voor jou koop) gebroken was. Dan heb je al weer wat meer om op te staan. want dat is dan namelijk bedrog. maar dannog is er het feit dat het 3 maanden geleden is.... dus ik geef je weinig kans van slagen....

Maar NEE heb je JA kun je krijgen....

Succes ermee

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:08

wat een rotsituatie zeg..
ik zou als eerste nooit meer naar die winkel gaan waar het zadel is gekocht en het gaan aanvechten maar vraga me dus wel af als het eigenlijk wel zin heeft..
maar je kunt het dus wel altijd proberen

suc6

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:28

gijsenkim schreef:
mooie kwestie voor de rijdende rechter.


Hihi ik zat r net aan te denken.
Hoe kan je eigenlijk zien dat de boom gebroken is??
Stom dat mensen je vertrouwen zo kunnen beschamen, en dan nog geld aan je willen verdienen nadat ze dat hebben gedaan.
Khoop dat ze er nog een goede prijs voor kan krijgen!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:38

Da's stevig balen ! Boos!

Tja , hoe de waarheid ook is , je hebt 2 verhalen :

Die van je vriendin , die zegt dat ze de 325 euro heeft neergeteld voor een kwalitatief GOED ZADEL . Zij kocht het zadel dus omdat haar verteld was dat het een prima dingetje was.

Als ik je openings-berichtje lees vind ik het al stom om dat zadel zo te kopen. Ten eerste zonder het te passen. Maarja okee.
Dan dat je zegt dat hij er al niet meer zo mooi uitzag. Bovendien van het merk JC , dat meestal vrij goedkoop tweedehands wordt doorverkocht , niet zo hoge prijzen. Da's mijn indruk iig Lachen .
Dus het is al niet zo'n verstandige koop , zo klinkt het.


De vrouw die het zadel aan haar verkocht heeft , is van mening dat het een prima zadel is en er niks aan mankeert , het de 325 meer dan waard is. Als de boom al gebroken is , is dat gebeurd bij jouw vriendin. Dat zal ze zeggen.

Tja , wie moet je geloven Verward
Dat is moeilijk voor een buitenstaander

Je vriendin heeft het zadel gekocht , zoals het is.
MET gebroken boom dus waarschijnlijk.

Maarja , ze WIST dit uiteraard niet...er werd haar verzekerd dat het een prima zadel was....

Aan de andere kant , laten we er vanuit gaan dat de verkoopster het ook niet wist... Knipoog

Lastig hoor.

Mooi gebaar zou zijn als je vriendin het zadel voor een 175 euro terug kon brengen...soort klantenservice zeg maar , ook al denkt de verkoopster dat de schuld bij je vriendin ligt....

Ik snap trouwens niet waarom die ene zaak er nog 100 euro voor wil geven in deze staat Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:44

gebroken boom is vrij makkelijk te checken. Zet de kamer tegen je knie, en probeer nu de lepel naar je toe te trekken. Zet het zadel tussen je knieen en probeer je knieen naar elkaar toe te knijpen./ Als dit kan kan je ervanuit gaan dat de boom gebroken is

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:55

jouw vriendin heeft een harde les geleerd. Niet dingen doen op eigen houtje waar ze geen verstand van heeft. Ik vond de prijs ook al meteen veel en veel te duur en ik krijg al een vermoeden waar het zadel gekocht is. Ik vind het erg schandalig dat het zadel niet terugnemen. NAtuurlijk is nooit aan te tonen dat de boom niet gebroken is NA de aankoop. Ik vrees dat je dit niet meer kunt hard maken. misschien alles uitvechten via en briefwisseling, dan heb je alles zwart op wit. Als je dan een brief ontvangt waarin ze NOG beweert dat de boom niet gebroken is, dan kun je tenminste aantonen dat ze de boel besodemietert.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:01

Het programma 'Kat in de zak' inschakelen! Als zij tegen Chaiza (hoe schrijf je dat) Mourali vol durft te blijven houden dat het zadel echt supergoed is, dan krijgt ze van mij een pluim. Maar dat gaat haar niet lukken. Dat programma krijgt echt van alles voor elkaar! Gewoon proberen

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:14

ja ik zal zou programma inschakkelen als ik jou was, alleen zou ik haar daar eerst van op de hoogte stellen weet je waarom??? omdat dit hele negatieve reclame voor haar bedrijf zal zijn..... en wat willen bedrijven niet....negatieve reclame!!!! dus zal ze als ze een beetje hard voor haar zaak heeft alles er aan doen om het niet op tv te krijgen!! en dat kan in jou voordeel werken.... gaat ze er niet opin dan gewoon dat programma inschakelen!!! wedden dat ze er spijt van gaat krijgen...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:32

die programma's inschakelen gaat je niet lukken, dat kan ik je nu alvast vertellen dan moet je eerst t/m de nationale ombudsman aan het klagen zijn geweest. Ze nemen volgens mij alleen zaken in behandeling die op zeker slagen!

ik heb het ook wel eens geprobeerd en je moet zelf al allerlei stappen ondernomen hebben om in aanmerking te komen voor zo'n programma!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:02

Nou dan weet ze wat er te doen staat, als ze zeker is van haar zaak moet ze er mee door gaan als ze niet zeker is dan moet ze stoppen.... Ze kan natuurlijk altijd dreigen met negatieve reclame.... en al lukt dat niet met kat in de zak.... er zijn vast wel andere manieren...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:31

Robyn schreef:
Ook al verkoop je iets 2e hands. Je moet een deugelijk product verkopen, of je bent verplicht om te melden als er iets niet goed is.

Dit is hetzelfde als met 2e hands auto's. Het lastige alleen is dat het moeilijk te bewijzen is. Ik zou zeggen ga met je verhaal naar een rechtswinkel of rechtsbijstandsverzekering, die kunnen je vertellen of ze er iets mee kunnen. Misschien dat een zadelmaker aan de boom kan zien of hij een maand geleden of een jaar geleden gebroken is (aan de breuk). En uitzoeken of het 100% zeker geen J.C. is.

Als dat lukt kun je waarschijnlijk al wat meer. Als die breuk als heel oud is kun je dus bewijzen dat ze hem gebroken heeft verkocht. En geen enkele rechter gelooft dat jij voor 325 een merklooszadel met gebroken boom koopt.


Heel veel succes OK dan!


Hier kan ik me helemaal in vinden Lachen

kalander
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:53

Lachen bedankt allemaal voor jullie tips en meedeleven ik ben dus de vriendin.
ik wil even zeggen dat ik in ieder geval bij mijn nieuwe ruiteshop heel vriendelijk geholpen ben alleen is t altijd weer een beetje moeilijk om vertrouwen te winnen.
Ja en als je geen verstand van iets hebt ga je naar een kennis die het wel heeft maar ja die maakte er dus misbruik van.

bedankt en als iemand een adres of zo heeft of weet hoe ik bij de rijdende rechter of rechtsbijstand kom graag.

thanks hoefjes van Kalander.

Overigens dit zadel had ik wel op mijn paard gepast en ben pas later andere paarden erbij gaan rijden.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:58


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:04

succes ik vindt dit de reinste oplichterij! Maak er maar werk van zijn ze nu helemaal!:(