maak me zorgen om mijn paardje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 10:00

Mag er nog steeds niet komen en daar ben ik niet blij mee, ook al begrijp ik natuurlijk waarom. Toon heeft flinke mok, waar ik al wekenlang niet echt vat op kon krijgen (niets leek te helpen), nu heb ik zalf van de veearts maar kan het er niet opsmeren omdat ik niet op stal mag komen. Ik hoop maar dat het geen bloedvergiftiging wordt...

Het arme beest zal trouwens wel gek worden van de jeuk: twee dekens op en die zijn er sinds woensdag dus niet afgeweest!

Oké, hij krijgt te eten, gaat naar het land, krijgt een schone stal, maar verder??? Een paard heeft meer nodig dan dit. Ik baal echt vreselijk, maar ben wel van mening dat dit gewoon noodzakelijk is om verdere uitbreiding van die pokkeziekte te voorkomen. Er zit niets anders op, behalve enten en dat doen ze niet...

Maar goed, gelukkig voor mij en anderen hier in Noordholland is hier nog geen geval van mkz geconstateerd, dus wat zeur ik eigenlijk. Als ik Kim was zou ik denk ik geen oog meer dichtdoen van de zenuwen!!

Wat ik nog het meest frusterend vind is dat je niets kunt doen, helemaal niets, we zijn met zijn allen afhankelijk van Brussel: stelletje egoisten in onze buurlanden!! Als boer zijnde ligt je kop op het hakblok en is het wachten tot de bijl valt...

Mieke


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:07

Kop op hoor. Laat je niet kisten. Over een tijdje mag je weer naar toon toe.

Ik begrijp best dat het helemaal niet leuk is. maar je doet er niets tegen. Even volhouden dus.

Enne ik geef barley nu die tabletten tegen mok. Dat werkt prima vind ik zelf. Ze had trouwens nog geen mok maar ik zag al wel wat rode plekjes. Nu geef ik die tabletjes en het is niet erger geworden. *afkloppen*

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:21

hoi mieke,

ik begrijp heel goed wat je bedoelt. mag zelf ook al ruim een week niet meer naar quinto. mijn vriend heeft vandaag nog ff naar de boer gebeld en het gaat goed met quinto. al kunnen alle paarden bij ons niet naar buiten omdat vaassen maar een paar kilometer van nijbroek (en ook oene) af ligt.
bij ons is het hopen dat de paarden niet geruimd worden. ze staan namelijk in hetzelfde stalgebouw als de koeien. je moet langs de paarden om naar de koeien te kunnen en het is een open doorgang (waar de trekker+voermengwagen/veewagen doorkunnen)
kim heeft wat dat betreft iets meer 'rust', zit er iets verder vanaf nog. ikzelf slaap al een paar dagen slecht en heb absoluut geen zin om te werken( werk bij mensen thuis met hun 3 paarden). totdat ik echt zekerheid heb zou ik het liefste geen paard meer willen zien (behalve quinto en de rest daar dan). maar ja er moet toch geld binnenkomen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 16:48

weet je waar ik nou bang voor ben?dat ze dadelijk alsnog besluiten dat paarden wel moeten worden afgemaakt.nou eerlijk waar dan meld ik me ziek op het werk en ga voor tinks stal bivakkeren en als ze komen moeten ze eerst mij kapotschieten eerlijk waar,over mijn lijk!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 17:19

als ik er aan denk om me ziek te melden, de kans is groot dat ik dat vergeet.
De emigratie plannen nemen steeds duidelijker vorm aan, het eerste land wat mij wil hebben is bingo.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:18

ja maar naar welk land wil je dan? volgens mij is het overal dezelfde oliebol als het er op aan komt. Of we moeen een eigen natie stichten speciaal voor paardeneigenaren?

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:51

yep. dan wordt ik wel minister van landbouw

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:27

mag ik dan minister president zijn?

Voorzitster AFM

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:32

dan ga ik op sya wel ergens naar toe als zij afgemaakt moet worden dan ik ook

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 20:18

als ze maar van mijn meissie afblijven! Echt ik schiet ze door hun kop als ze ook paarden gaan ruimen...en ik meen het. Ik mag niet naar de stal toen, voel me oliebol, geen zin in het werk, ben volgens mij een klein beejte overspannen aan het worden van al die spookverhalen, een vriendin die alle regels aan haar laars gooit...maar voor de boern is het veeeel erger, daar hou ik me aan vast, petje af voor jullie allemaal!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 23:10

ja zeker!de boeren hebben het echt super moeilijk!ik hou me aan de regels en als mensen dat niet doen,tssss echt oliebol!maar aan mijn meis moeten ze niet komen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 09:36

ik stop ze in mijn kast.... ofzo.. :s ik moet er echt niet aan denken brr Misselijk Boos!
ze zijn echt gewoon helemaal gek aan t worden..

seleentje
Berichten: 76
Geregistreerd: 11-03-01
Woonplaats: Lint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 22:42

eventjes over de mok, een vriendin van me haar paard had ook mok, en ook alles geprobeerd en het hielp maar niet, en toen heeft ze daktarine creme geprobeerd, en na 3 dagen zag ze al verbetering! Het was maar eventjes een hintje voor moest je nog eens tot daar graken, en hielp de rest niet!!!

Groetjes

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 23:12

Iedereen baalt. Ik sta met 18 anderen vlak bij Hilversum op een pensionstal. Wij mogen sinds vrijdag het erf niet meer op. De staleigenaar heeft ook schapen en wil geen risico lopen voor zichzelf of de omgeving. Begrijpelijk maar wel zwaar Frusty . Gelukkig gaan ze wel 2x per dag in de stapmolen dus ik mag niet klagen als ik de andere verhalen lees. Voor degene die het nu moeilijk hebben, heel veel succes en sterkte.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 10:35

Ja, het lijkt me vreselijk om niet meer naar je paard te mogen. Bij ons was het toen 1 dag, laat staan als dat ik weet niet hoelang gaat duren. Bij ons werden de paarden alleen even losgegooid in de binnenbak, ze mochten nl niet buiten het gebouw. Pffff als dat weken zou duren heb je feest met al die wedstrijdpaarden die normaal getraind worden EN loskomen en dan alleen een kwartiertje per dag loskomen.
Lijkt me dat je je paardje ontzettend mist, weten ze niet hoelang dat gaat duren?????
Het is ook vreselijk voor de boeren, maar paardeneigenaren hangen er wel zo'n beetje bij. Hebben ook hun beperkingen en daar hoor ik ze bij het minesterie helemaal niet over. Misschien omdat onze beesten niet geruimd worden. Maar ondertussen staat Imatador weer hardstikke kreupel en is er een kans dat ik daar pas wat aan kan gaan doen als dat pokkevirus vertrokken is!!
Veel sterkte!
Groetjes Suzanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Eliana, Eretria, eva1969, Joesje, leanneXXnona, LiannePuthzy, Melanie_D, Nientsje, Pieneappel, Sica, silvericathy, SteffiiY, Suziiiie, xLauLaUx en 225 bezoekers