tv-programma: Match & Win

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

tv-programma: Match & Win

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:12

Wie kent het?! Ik heb het net gezien en het ging over een meisje (11 jaar ofzo en was niet van plan om een paard te kopen) die een paard mocht uitzoeken op de paardenmarkt... Ze had een haflinger van 3 jaar gekozen... nog onbeleerd of nauwelijks beleerd... Ik snap NIET dat zo'n programma daar aan mee werkt... Wie heeft dit ook gezien? Was net op tv...


Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:27

Nee, ik schakelde net te laat in denk ik.
Bij mij ging het over schoenen ofzo. Maar volgens mij heb ik het weleens gezien het was een herhaling.

Portugal "Here I come"..............

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:30

nee niet gezien ben aan het werk helaas is toch leuk voor dat meisje
gun ik haar wel ze moet wel hulp zoeken natuurlijk met inrijden etc maar
wat is het probleem? omdat tie nog nix kan en zij nog maar 11 is ja das
idd wel een punt maarja goede begeleiding ???

ik heb wel gehoord van een programma over een meisje die moest
in 28 dagen meedoen met een springwedstrijd en ze kon niet eens
rijden en het is haar gelukt wie heeft die gezien??
de vorige x was het een meisje die jockey in 28 dagen moest worden
maar die is het niet gelukt..jammer allemaal in mijn vakantie gebeurt dus
heb ik ze niet gezien maar als er een herhaling komt wil ik het graag zien

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:33

Ik vind het gewoon echt belachelijk dat zo'n programma daar aan mee werkt.... Het ging echt zo van:
Zou je wel een eigen pony willen hebben? Nou, zoek er maar een uit... Komt ze aan bij die haflinger... En hoe zit ie? Ja, hij zit wel lekker... oké deze wordt het.... sorry hoor, maar ik vind dit echt geen normale manier om een (eerste) paard te kopen....
Het zal vast wel zijn dat deze mensen (die overigens niks van paarden weten) hulp zoeken om dat paardje goed te beleren... dat zal vast geen probleem zijn dan. Maar dat die pony verkocht wordt alsof het speelgoed is... het is niet zomaar iets om je eerste eigen paard te kopen.... Ik hou sowieso niet van paardenmarkten.

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:40

Ja ik heb het ook net gezien..
Ik vind het echt heel erg dat dat zomaar kan..
dat paardje zag er al niet zo braaf uit dus ik denk dat het niets wordt ik vind dat je helemaal gelijk heb over het feit dat zo'n programma daaraan meewerkt.

Ik vind dat dat niet kan
Groetjes nancy

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:44

Idd PhanteGarrow, dat paardje had geen papieren en zag er behoorlijk verwaarloosd uit.... en mensen die er omheen stonden te kijken zeiden dat ze het niet moesten doen.... mja, ik kan me er echt boos om maken!

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:46

Ja ik ook..
Het slaat echt volkomen nergens op..
Maar ik vind dat ze die hele markt ook moeten verbieden als je daar een keer heen gaat moet jne eens kijken hoedat diempaarden behandeld worden het is echt ongeloofelijk

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 19:25

Dan paardje in dat programma werd ook al niet al te aardig behandeld door haar eigenaar. Ik zou eigenlijk wel willen weten wat die mensen nou met die haflinger doen... ze waren toch helemaal niet van plan om een paard te kopen?!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:46

Nou lekker voorbeeld voor mensen die wel op zoek zijn naar een paardje.

gewoon een aanwijzen en that's it.

Pff ik heb een heel stuk geschreven over een paard kopen op mijn site. Daar moeten de mensen gewoon niet te makkelijk over denken.

Ik ga even hun e-mail opzoeken en een mailtje sturen.
[edit=Heike] dit is dus hun mailadres publieksservice@tros.nl

allemaal mailen!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:59

Code
hallo,

Bij mij gingen de haren overeind bij het zien van dit programma. Een meisje mocht een pony. Nou geweldig. Voor veel meisjes zal dit een droom zijn.

Maar de manier waarop een pony werd uitgezocht. Gewoon aanwijzen(op een paardenmarkt boven alles) en dat was het. Jullie splitsen een meisje dat niets van paarden weet een pony van 3 jaar in de maag. (ook nog nauwlijks beleerd) Waarom niet even uitzoeken wat bij haar past. Waarom niet een ervaren pony waar ze nog jaren plezier van kan hebben.(En vooral niet luisteren naar de omstanders)

Een paard kopen doe je niet zomaar. Daar gaat heel wat aan voor af. Je kunt geen enkel dier impulsief kopen. En zeker niet een paard! Op mijn site staat een heel stuk over paarden kopen. Ik zou zeggen lees dit eens door.

http://www.welshcob.nl/tips/paardkopen.php

De aanhef van dit stuk
"Allereest weet je natuurlijk zeker dat je de tijd hebt en de middelen. Weet je al waar hij komt staan? Heb je aan de kosten van zadels etc gedacht? Een paard kopen is iets waar je goed over moet nadenken. Het is een levend wezen die afhankelijk is van jou. Je hebt een grote verantwoording. "

Jullie geven een mooi voorbeeld!

Groetjes Heike


Dit mailtje heb ik gestuurd. Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:25

ik keek dat programma vroeger altijd! toen ging ron boshard (zo heet ie toch?) de straat op en vroeg aan 2 mensen of ze mee wilden werken en dan ging hij met 1 van die mensen bijv. naar een babyzaak om een slaapkamertje uit te zoeken. die ander zag dan niet wat er uitgekozen was en diegene ging dan samen met ron naar die winkel om te raden wat die ander uit had gekozen. als het dan goed was mochten ze het houden. is het nu nog steeds zo?

ik heb het niet gezien maar vind het wel erg raar dat ze zomaar een pony uit kiezen en er verder niet bij na denken wat er allemaal bij komt!
goed dat je een mailtje heb gestuurd heike OK dan!

Gamble

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:31

Ja ik had het toevallig ook gezien en ook die ron boshard aldoor vragen "zit deze wel lekker" echt bij elk paard belachelijk toch! En dan ook nog zeggen tegen dat andere kindje van leuk dan heeft ze een paard, kan jij er ook lekker op zitten, het is toch geen stoel waar je even op gaat zitten als je er zin in hebt...
Goed mailtjes heike, ben ook erg benieuwt naar hun reactie...

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:51

Ik heb het ook niet gezien maar ik ben het helemaal eens met jullie!! Een paard koop je niet zomaar even !! En helemaal voor een 11 jarig meisje dat niks van paarden af weet!! Een paard is geen stuk speelgoed, koop dan een hobbelpaard ofzo!!
Inderdaad een heel goed mailtje van je Heike OK dan! , ben ook benieuwd naar hun reactie.... Laat je dat dan nog weten??

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 22:35

Heike, wat goed dat je een mailtje hebt gestuurd!! OK dan! Ik wou al een brief of ook een mail sturen (ga ik ook zeker doen)... en dan verwijs ik ze ook ff naar dit topic! Noem je dit nou een programma waarin ze mensen "blij" maken? Wat een apenliefde.... Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het is afgelopen met dit (3 jarige, onbeleerde/misschien wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg half ingereden) paardje... Verdrietig

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:45

Ik heb het ook gezien. Inderdaad een beetje onverantwoord. Maar we weten niet wat er nu met de combinatie gebeurd. Voor het zelfde geld zoeken ze goede begeleiding!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 23:05

Okkie1 schreef:
Ik heb het ook gezien. Inderdaad een beetje onverantwoord. Maar we weten niet wat er nu met de combinatie gebeurd. Voor het zelfde geld zoeken ze goede begeleiding!


Ik hoop het maar voor dat paardje en het meisje... Maar ze geven iig niet het goede voorbeeld... Zometeen krijgen meer mensen het in hun bol om 'zomaar even' een paard te kopen (op de paardenmarkt Lips are sealed)...
Ik begrijp dat meisje helemaal... haar droom kom uit, ze mag een paardje uitzoeken, harstikke leuk allemaal... maar als volwassen persoon moet je toch wel weten dat het zo niet kan... 'zomaar ff een paard kopen'

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:17

Och , dat paard is inmiddels al 8 denk ik , is echt jaaaaren geleden dat ik die aflevering heb gezien.

Weet niet eens meer HOE lang geleden , maar al een tijd hoor.

Ik neem aan dat het die aflevering is tenminste , kan me idd nog herinneren , een haflinger , jong ding , en meisje van een jaar of 9 Verward

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 23:21

pmarena schreef:
Och , dat paard is inmiddels al 8 denk ik , is echt jaaaaren geleden dat ik die aflevering heb gezien.

Weet niet eens meer HOE lang geleden , maar al een tijd hoor.

Ik neem aan dat het die aflevering is tenminste , kan me idd nog herinneren , een haflinger , jong ding , en meisje van een jaar of 9 Verward


En dat zenden ze dan nog gewoon ff een keertje uit... Verward Ze zullen er vast al veel reacties op gekregen hebben, mja... is niet erg... mijn reactie moet er ook nog ff bij... ik heb ze ook gemaild. Dit is iig geen reden om te zeggen: Óóóóhh, dan is het niet erg... toch?!

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:38

Nee , het blijft erg Verward overkomen natuurlijk Lachen

Maar misschien zit er meer achter het programma dan je denkt hoor , is het vantevoren besproken allemaal en wordt het gebracht alsof het heel onverwacht en spontaan gaat , dat kan natuurlijk ook Lachen

Maar dan blijft het een verkeerde indruk kunnen geven aan mensen die dit zo zien.
Dat is waar.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:21

mango schreef:
ik heb wel gehoord van een programma over een meisje die moest
in 28 dagen meedoen met een springwedstrijd en ze kon niet eens
rijden en het is haar gelukt wie heeft die gezien??
de vorige x was het een meisje die jockey in 28 dagen moest worden
maar die is het niet gelukt..jammer allemaal in mijn vakantie gebeurt dus
heb ik ze niet gezien maar als er een herhaling komt wil ik het graag zien


Dat heb ik ook gezien...

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:30

Ja ik heb t ook gezien, die handelaren vonden het allemaal wel leuk op televisie komen, ik zou me doodschamen als ik op televisie kwam en iedereen zou kunnen zien in wat een slechte toestand mijn paarden verkeerden
En inderdaad gewoon even een paard uitzoeken niemand vraagt ook maar of ie al ingereden is en of ie gezond is, ik snap dat niet hoor :S

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:43

Er staat mij zelfs iets van bij dat er toen ook al een beetje geharrewar omheen was.....of haal ik nu 2 dingen door elkaar Verward

Het staat mij iig bij , ook zoiets , maar dat je achteraf hoorde dat het meisje de pony al kende ....er al het 1 en ander aan vooraf was gegaan Lachen

Ik weet het niet meer , zo lang is het al geleden , en misschien verwar ik dit wel met iets anders inmiddels.

Ben benieuwd wat de TROS ervan zegt , plaatsen jullie dat hier even ?
Irritant als je geheugen je in de steek laat *LOL*

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:01

Ik heb dat idd ook al heeeeeel lang geleden gezien. Volgens mij reed ik toen nog alleen maar op de manege... Ik was toen echt jaloers!! Ik wilde dat ik die pony had gekregen. Nu wat ouder en wijzer, denk ik idd ook dat het best wel belachelijk is.. Zeker als dat dier drie is en nog niets kan en dan ook nog eens mensen die niets van paarden weten..
Beetje dom idd!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:00

In één woord belachelijk! Zoals jullie al zeggen...het is geen stoel die je koopt...hij zit lekker dus hoppa..zet maar in de kamer...
Als dit al een hele oude aflevering is, ben ik wel benieuwd hoe het nu met dat meisje en die pony is. Dat zij achteraf nog een keer haar verhaal verteld hierover, dat lijkt me wel interessant. Niemand die haar toevallig kent?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Jaydee_WP, laura22, Lizenlotte, MerelV, MiniTrex113, nick_en_ik, Room_Soesje, shaddy82, sterregoud en 136 bezoekers