Duidelijk zichtbare ruggengraat bij ponyjaarling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Duidelijk zichtbare ruggengraat bij ponyjaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 12:31

Onze merriejaarling is niet te dun, er zijn geen ribbetjes te zien (ze is wel iel van bouw), maar toch zie je duidelijk de ruggengraat. Zijn er nog pony's/paarden/jaarlingen die dit vertonen, gaat dit nog weg, welke gevolgen heeft het/kan het hebben? Ik maak me er ietsje zorgen in, het ziet er "eng" uit. Misschien is het gewoon een fase in de groeie ofzo, ze staat overhands nu. Ik zou graag weten of er nog mensen zijn die dit bij hun jaarling hebben gezien en hoe het verder evolueerd.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 15:18

Blijkbaar is dit toch een zeldzaamheid, niemand die iets weet???

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:52

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, want een heleboel jaarlingen zijn nog niet volgroeit en die ruggengraat zie je dan nog duidelijk. Dit komt vanzelf wel goed!

Ik zou me geen zorgen maken. Zolang het dier geen pijn heeft

Groetjes BounceBabe

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:54

en anders kan je altijd even je DA laten nakijken als je het niet vertrouwd!

Succes

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 17:00

Da heeft er bij de laatste controle niets over gezegd, smid ook niet, maar 't viel me gewoon op en ik kreeg er door een potentiƫle koper een opmerking over dat ze "graatmager" was ... maar dat hij raar genoeg geen ribben kon zien. Ik ben haar zo gewoon dat het me nooit echt opviel, maar t'is wel zo. Ik ga ervan uit als het echt een probleem zou zijn dat de DA er wel iets van gezegd zou hebben.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:40

ja inderdaad, als de DA het niet bevalt dan zou die het wel opmerken!

Zolang het paard geen pijn heeft, en geen rare vergroeiingen krijgt, is alles goed OK dan!

Doeg!!!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:06

Ja wat BounceBabe zegt dat denk ik ook..veel jaarlingen zijn nog niet volgroeid en dan worden ze vanzelf ronder en dan zie je de ruggengraat waarschijnlijk minder. En de DA zou er idd wel iets van gezegd hebben als het niet goed was..succes

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:04

jah shakira heeft dat ook, precies hetzelfde. (ze is al 5 cm groter als haar papa en mama, en al bijna een paard). Ik denk ook dat als ze ouder wordt dat het wel 'wegtrekt' en ook als ze meer bespiering krijgt in haar rug als we eenmaal met haar gaan trainen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 22:32

Oef, pak van m'n hart dat het niet erg is. Was eerlijk gezegd wel even "bang" dat het iets ergs kon zijn ... Erg gespierd is ze in ieder geval niet, het is een dun/slank beestje, en vooral vaak DRUK/DRUK/DRUK, dus tijd om wat "vlees" te kweken heeft ze niet, ze loopt alles meteen weer af Haha!. Bedankt voor het geruststellen van m'n gemoed!!!!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:22

geen dank Knipoog En je vroeg om hulp toch

Doei Lachen