hij schuurt zijn staart helemaal kapot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

hij schuurt zijn staart helemaal kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 16:52

wij hebben een paard en die schuurt zijn staart helemaal kapot Verward we doen er nu al azijn op maar dat help niet wat kan je er tegen doen???
groeten ingeborg

rijden met tantieme gaat het super


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131950
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:56

Bij de ruitersportzaak (en ook bij bijv. de paardendrogist - www.paardendrogist.nl) zijn diverse middeltjes verkrijgbaar die de staartjeuk tegengaan.
Mijn paard schuurt ook weleens, gelukkig niet extreem, maar natuurlijk zie ik ook liever een jeukvrij paard.

Ik was zijn staart en billen (plus manen) ca. 1x per week met betadineshampoo.
Deze laat ik ongeveer 5 minuten intrekken voordat ik de staart goed uitspoel.
Daarna doe ik er AVS14 op, dit is een natuurlijk middel tegen jeuk / exceem.
Het wassen doe ik dus wekelijks, de "behandeling" met AVS14 doe ik om de dag.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:05

doe er azijn op (let wel op dat er geen wondjes zitten dan prikt het al een gek). bij ons heeft het elke zomer geholpen.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

aiko

Berichten: 515
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:20

kan ook zijn dat ie wormen heeft dan willen ze ook wel eens schuren omdat het dan onder z'n staart jeukt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131950
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:33

aiko schreef:
kan ook zijn dat ie wormen heeft dan willen ze ook wel eens schuren omdat het dan onder z'n staart jeukt


Da's inderdaad een hele goede tip !
Ik ben er vanuit gegaan dat je dit al gedaan hebt, maar zo logisch als ik het stel, is het natuurlijk niet.
Echt even goed checken, en als je zeker weet dat het geen wormen zijn, dan kun je beginnen met een "anti-jeuk-behandeling" !

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:15

Mijn paard is ook een notoire schuurder. Ook al van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik heb nu een middel van Leovet, het heet iets van manen-liquid ofzo (naam moet ik even nakijken op het flesje) en dat helpt wel goed. Je moet het wel elke dag op zijn staartwortel smeren, want als ik het een dag vergeet is het meteen weer raak, maar over het algemeen laat hij zijn staart nu goed met rust.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:26

ow, das wel handig, want de mijne doet dit ook! eerst eens azijn gebruiken, verdund of niet? En hebben jullie nog andere huishoudsmiddeltjes, want die shampoos zijn zo duur en ze werken meestal helemaal niet!

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:26

Als je zeker weet dat er iets jeukt in zijn staartwortel, tussen de haren, heb ik nog een goedkope tip voor je. Wij gebruiken voor de schurende manege-pony's klitwortel, te koop bij kruitvat voor anderhalve euro ofzo. Is haarlotion voor mensen, werkt tegen roos. Ik vind het nog lekker ruiken ook en ze schuren veel en veel minder (sommigen zijn echt helemaal gestopt).

Maar dus wel eerst checken of je paard geen wormen heeft of wondjes aan de onderkant van de staartwortel (had een paardjebij ons op stal, meisje bleef maar sweet-itch smeren, maar ja, daar kwam de jeuk niet vandaan, arm paard).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:03

nee gewoon zo erop smeren..

en die klitwortel. hadden wij eerst ook hielp wel een beetje. mar persoonlijk vind ik azijn het beste..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:03

ik gebruik voor impact een zalfje, vetaderm, echt wonderspul.. werkt heel erg goed.. kun je zo bij de dierenarts halen..

euhm.. Scheve mond

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:04

Coby10 schreef:
Mijn paard is ook een notoire schuurder. Ook al van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik heb nu een middel van Leovet, het heet iets van manen-liquid ofzo (naam moet ik even nakijken op het flesje) en dat helpt wel goed. Je moet het wel elke dag op zijn staartwortel smeren, want als ik het een dag vergeet is het meteen weer raak, maar over het algemeen laat hij zijn staart nu goed met rust.


Mijn pony begon ineens te schuren toen hij na de vakantie(op het land) weer op stal kwam. Wormenkuur heeft hij gehad. Ik gebruik (geloof ik) hetzelfde spul als waar coby het over heeft maar er staat op de fles dat het maar om de dag mag...(dus dat doe ik braaf..)

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 12:26

Ons paard had wel rooie wormpjes.
Maar nu zijn die wormpjes inmiddels weg, maar hij schuurt toch nog.
Azijn helpt niet, betadine shampoo en schrup spul hebben we ook al geprobeert.

rijden met tantieme gaat het super

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:48

Berken Haar water.
Te koop bij de Drogist of Kruidvat.
Is jeukstillend en verkoelend, wordt normaal voor mensen gebruikt maar helpt heel goed als je paard zich schuurt Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, herous en 97 bezoekers