Baloe en Longeren, nog steeds een ramp |o

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:52

ka ook helpen als je de teugels eraf haalt... dat scheelt wat rust als je snapt wat ik bedoel en het elastiek onder aan de buik vast zetten zou ook kunnen helpen dan heb je iets meer druk..
en goed voorwaarts houden natuurlijk *LOL*
en verder erg leuk paardje Haha!

Dag lieve mama...


Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 02:43

en misschien gaat het ook beter als je eerst iemand naast hem laat meelopen, je typte eerder dat hij het niet snapte, dan zou je hem kunnen helpen.
Gewoon laten stappen, de bak goed afsluiten (is erg handig als je het kan afzetten in volte-figuur) en iemand aan de BUITENKANT laten meestappen.
Als het fout gaat kan diegene ingrijpen en het paard de goede kant op sturen.
Weet niet op je er iets aan hebt, maar succes. Haha!

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 07:50

SuperMilton, hij loopt heel goed hoor, alleen loopt ie niet nagefelijk. Zn rondjes loopt ie braaf!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:51

machie schreef:
Er is geen paard bij ons op stal met ene hoger aaibaarheidsgehalte *LOL*

off-topic: jawel hoor, Muts heeft ook een erg hoog aaibaarheidsfactor Ach gut Haha! (nee hoor, ben helemaal niet bevooroordeeld omdat ze toevallig het paardje is van Marieke Schijnheilig )

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 06:13

heeft ie nou een bierbuikje?

Als dat zo is moet je hem meer en harder trainen Tong uitsteken

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:59

Afbeelding

Op deze foto sta je duidelijk veel te ver naar voren. Als je daar staat zeg je tegen je paard dat hij met stoppen of omkeren.

Je kent waarschijnlijk die driehoek wel die in alle boekjes worden beschreven waarbij je je paard opsluit tussen de lijn en de zweep? Dat beeld moet je goed voor je houden. Je moet in het midden van zijn lichaam staan, het liefst er iets achter. Dan zeg je met je lichaam dat hij vooruit moet.

Probeer het ook maar eens als je je paard losgooit. Als jij voor,dus naar verhouding richting zijn hoofd staat hoort hij om te keren of te stoppen. Als hij dat niet doet zal hij op zo'n moment met een rotgang langs je galopperen omdat hij dan 'door je heen' loopt (dat mag dus niet Tong uitsteken ).

Zorg dus dat je naar verhouding net achter zijn midden blijft staan. Ik denk dat het longeren dan al een stuk makkelijker gaat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.

edit: sorry, krijg de foto er niet op , maar is de tweede foto (en geldt ook voor de derde).
Laatst bijgewerkt door laurae op 19-08-03 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:01

Ja gaan we ook doen. Ik ga Machie wat NH-kunstjes leren binnenkort. Dus ook positie t.o.v. Baloe en met lichaamstaal drijven e.d.

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:03

zorg dat je verder achter je paard staat, dat je je paard echt tussen de longe en de zweep hebt. Ook moet je je longe korter nemen, tijdens het longeren moet je lijn redelijk strak staan, je paard moet aanleuning zoeken bij de longe. Eventueel helpt het door hem met de zweep richting schouder te wijzen, zeg maar naar buiten te duwen. Ik longeer sinds kort met slof, maar vooral niet te strak, helemaal als je paard al vlug omhoog komt. Zorg eerst dat ie voorwaarts is en aanleuning zoekt. Daarna kun je door binnen de slof wat strakker en buiten losser wat stelling vragen.

Roosje..........

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:16

Ik zou hem met een pessoa of dubbele longe trainen. Op deze foto zie je namelijk dat hij
in ieder geval het tempo terug neemt, of stil gaat staan. Hoe? Omdat het stofwolkje bij
z'n achterbenen de verkeerde kant op gaat Haha!
Met de pessoa blijf je hem dus van achter uit stimuleren, en gaat ie vanzelf makkelijker
weer naar beneden. Maar de werking enzo zal je zelf wel kennen denk ik.

Hier die foto:
Afbeelding

En ik vind jou 3-hoek eigelijk ook niet zo best.
Vooral op deze foto:

Afbeelding

Hier heb je eigelijk zelf schult. Je staat meer voor hem dan achter hem, en neemt zo een
remmende positie in.
Ik zou ook je zweep meer naar voren houden, meer richting paard.

Hier nog een mooi plaatje. Stond in een ander topic van bokt.
Sorry voor degene van wie ik em gejat heb.

Afbeelding

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:16

Gewoon blijven doorzetten dan komt het vast wel goed!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:30

Ik kan je er niet mee helpen, maar je hebt inmiddels al wat hulp aangeboden gekregen zie ik.

Het is niet leuk, maar ik moest er wel een beetje om lachen..
Kan hij zijn nog hoofd hoger doen, hij doet echt moeite ervoor iig Haha!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:29

machie, je moet kunnen reageren op je paard. op de foto's lijk je me te ver van je paard te staan om snel je hulpen te kunnen geven. ik zou in jouw geval pas aan hulpteugels beginnen als hij eerst een braaf, dus zonder protest, zijn gangen op de volte kan maken, beide kanten. 1 keer op een goed moment adequaat (volgens mij ben je ook veel te lief voor hem) reageren en hem daarna in de smiezen houden, de zweep er achter en voorwaarts en bezig houden, is volgens mij wel de oplossing.

daarna zou je eens een stootteugeltje kunnen proberen. daarna een gogue om ruggebruik te stimuleren en dan kan je verder.

dubbele longe, pessoa, etc. is helemaal nog niet aan de orde zolang hij niet braaf zijn volte kan lopen aan de longe.

[edit]het klopt wel wat bokkers zeggen. jouw positie heeft ook een remmende werking op je paard. verplaats meer naar zijn kont toe[/edit]
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 20-08-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:31

Wij gebruiken altijd dubbele longe bij jonge paarden. Maar eigelijk meer om erachter te lopen en er dan een stuur op te maken. Maar longeren ging dan ook altijd goed.

Ik denk dat als je zelf al kunt longeren met dubbele longe, dat wel een uitkomst is. Anders misschien een ramp Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:16

baloe loopt zijn rondjes wel aan de longe dat is het probleem niet.. hij wil gewoon niet nageven.. elastic erom gaat steeds iets beter en met zo'n jong paard en een zware bak al helemaal geen slof dan vraag je pas om problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:49

Jeetje, doet hij bij het rijden zijn hoofd ook zo ver de lucht in?

Kun jij dan nog wel wat zien? Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:50

Hoi Machie, wat ik zie; idd hevig verzet.

Hoe oud is het beestje?

Heb je ook al eens zonder zweep geprobeert? Ik vindt dat je de longerzweep nl erg hoog houdt, mijn arabier gaat dan ook raar lopen, puur angst, ik ben benieuwd!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:20

Baloe is drie jaar oud.. en volgens mij als je de zweep er niet bij houd loopt ie helemaal niet nog vervelender....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers