dressuur of springen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

dresuur , springen of een ander onderdeel?

dressuur
73 (55%)
springen
37 (28%)
cross ( onderdeel van sgw)
10 (7%)
western
5 (3%)
endurance
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 132


Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

dressuur of springen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:25

ik vroeg me af wat jullie voorkeur heeft.
Dressuur of springen ( of natuurlijk cross, mag ook reageren! Lachen )
en waarom dan een bepaald onderdeel? vertel erbij wat je rijd, ( welke klasse) of je wedstrijden rijd, of gewoon thuis voor de lol.
Wat voor paard je hebt enzo.. ik wil hier iedereen hun mening laten geven over waarom het gekozen onderdeel zo bij jou past.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:35

Ik mis een "zo veel mogelijk" vakje Verdrietig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:39

alles Haha! net als rom Haha!

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:39

owh.. ja srry, dat ging een beetje mis met t maken, haha, ik had t wel gedaan, maar hij was weg toen ik het hier neerzette... nou, doe dan maar je hoofdvoorkeur, en zet er maar bij wat nog meer

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:40

Ja, zo veel mogelijk. Ik breng Dennis helaas niet op wedstrijd uit maar thuis doen we echt van alles wat. Dresuur, springen, mennen, hij loopt de cross en hebben ook nog endurance ambities.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:07

Ik spring liever.
maar mijn pony is ooit in een hindernis geklapt en sindsdien weigert hij (bijna) alles op concours.
Dan maar dressuur :s gaat ook lekker, en het is ook wel leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar het springen.

:)

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:18

Springen!!!! Tong uitsteken

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:27

ik ga voor dressuur, springen mag dan wel eerlijker zijn, maar dressuur blijft voor mij toch een uitdaging al is het al qua training thuis alleen, ik probeer mijn paard steeds fijner en fijner aan de hulpen te krijgen steeds losser door zijn lijf te hebben en natuurlijk hoger op te komen en een super band met mijn paard te ontwikkelen.

en ik vind het een grote uitdaging om een keer een proef neer te zetten waar de jury van staat te kijken

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:29

Ik heb dressuur ingevuld omdat dat hetgene is wat ik momenteel het meest doe. Ik rijd geen wedstrijden maar in de les rijd ik wel de M en Z oefeningen met mijn paard. Ik durf geen wedstrijden te rijden want op het moment dat ik mij opgeef lig ik al wakker. Gewoon spanning ofzo. Want rijden maakt me niet uit maar al die mensen die kijken...br.
Op stal lopen ze wel eens te pushen van kom op je paard loopt goed en mooi. Probeer het dan maar ik waag me er niet aan.
Mijn eigenlijke voorkeur ligt bij springen. Daar oefen ik nu 1 keer in de week mee. Heb 1.20 gesprongen met mijn vorige paard. Met dit paard ben ik er nog niet aan toe om een B parcours te springen. Hij wordt een beetje heet en jolig. Dat moeten we eerst in goede banen zien te leiden. Uiteindelijk lijkt het mij gaaf om een keer een oefencross mee te rijden.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:55

Was vroeger (10 jaar geleden) fanatiek springruiter maar kreeg een paard dat meer uitblonk in dressuur sindsdien ben ik het nut en de noodzaak steeds meer gaan waarderen en ga ik nu absoluut voor dressuur met de andere onderdelen erin voor de afwisseling, natuurlijk!
Ik heb tot vorig jaar met mijn toenmalige paard ZZ-licht gereden, heb veel kur op muziek gereden (fantastisch is dat, echt heel gaaf) en momenteel ben ik bezig met de aanschaf van een nieuw, jong paard, dus ga ik hopelijk volgend jaar vanaf de L1 beginnen.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:13

Dressuur vind ik erg leuk omdat het moet Haha! haha. nee hoor.
Ik vond springen altijd super tof ( vindik nog steeds) en wedstrijden vind ik super gaaf! Koop ik een pony die niet wil springen op wedstrijden Haha!
Naja dan maar dressuur en dressuur vind ik nou super leuk!
Ik vind het dressuur er ook heel mooi uit zien vooral in de hogere klasses!
Wat ik wel jammer vind is dat het zo'n jury sport is en veel jury's snel bevooroordeeld zijn op de pony.
Gelukkig heb ik er niet zo veel last van omdat ik een zwart chique ponytje heb met leuke gangen die bjna iedere jury wel leuk vind Haha!
Ik vind het jammer dat ie op concour niet springt van hij kan zo een M parcourtje springen en als we verer zouden trainen makkelijk een Z parcour ( M springen we op de club en daar doet het wel)
Ik ben nu M2 dressuur en ik hoef nu nog maar 3 winstpunten voor de Z! ( ben ik super trots op Haha!)

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:37

Ik vind dressuur, springen en cros het leukste. Vooral de cros!!!!!!!!!!! Verder mis ik de rensport hier...

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:59

Het allerliefste dressuur!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:21

kvind springen het leukst... ben net begonnen met wedstrijden, wou eigenlijk al starten met springen, maar omdat rikky kreupel was ging dat niet door! dus ik spring en dressuur nog B

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:45

dressuur, maare springen is ook heel leuk en crossen al helemaal Haha!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:51

ZOVEEL MOGELIJK!

Dressuur, springen, marathon......... en endurance wil ik ook een keertje meemaken. Tot nu toe heb ik alleen in de dressuur kunnen starten (M1) vanwege mijn opleiding, maar komend seizoen gaan we er weer flink tegenaan.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:52

Vind dressuur het leukst, maar af en toe een sprongetje is ook wel leuk

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:57

Springen!! Ik zit met mn ene pony in de B en de ander in de L. Dressuur is opzich ook wel leuk, maar springen vind ik echt veel cooler. *LOL*

*geen onderschrift*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:14

Ik heb vroeger heel veel gesprongen maar ben een paar keer flink op mijn bek gegaan en heb nu het lef niet meer om mezelf over 1.40m te gooien met een paard

De dressuur wordt steeds interessanter naarmate je verder komt en ik zou nu niet meer zonder willen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:16

SGW omdat je het dan allemaal mag doen. Maar ik vind het sterk afhankelijk van je paard, Raimaer kan echt de wereld springen en dat is zo'n ongelooflijke ervaring! Net als een cross rijden, of een dansend dressuurpaard onder je.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:33

Springen en crossen!! Maar ben op het moment wat meer richting dressuurrichting (L2, en vaak <170 nu 12 wp) Met springen L en 8 wp. Met crossen 3x gestart en 2x rondgekomen en nog geen wp (onervaren pony). Pony zelf beleerd by the way, en is nu 5 jaar. Mijn vorige ponytje was helemaal een kei in het springen dus ik denk vandaar.. Vroeger stuurde ik die meestal langs de hindernis (vond het echt doodeng) maar nu pak ik het liefst de allerlastigste sprongen en dingen voor de uitdaging! Tong uitsteken

Groetjes Hester!

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)


ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:22

Ik doe met Zorro voornamelijk aan dressuur omdat ik dan ook de mogelijkheid heb om op wedstrijd te gaan (we kunnen niet op springwedstrijd ivm met de hoogte v/d hindernissen Tong uitsteken )

Thuis doen we veel aan dressuur en soms springen of mennen (als ik mijn karretje eindelijk eens afmaak Schijnheilig )

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:23

ja bij mij dressuur,springen en SGW
ik rijd M1 dress. Z springen en M SGW, dusja! mijn voorkeur gaat uit naar springen en daarna sgw(tijdens het sgw seizoen misschien wat meer sgw)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:33

Ik ga voor de dressuur, durf niet hoger dan 60 a 70 cm te springen Haha!
Ik ga binnenkort B starten.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:55

Het liefst ga ik zo vaak mogelijk op SGW of spring wedstrijd, datvind ik echt super.
Daarnaast vind ik dressuur ook wel oke, maar denk ik alleen maar omdat et
zo goed gaat.. hehe slecht he. Haha!

En we trainen rustig door... :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers