Wat kan iones hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Wat kan iones hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 10:16

Hij is zo sloom en futlloos. vooral de achterbenen zijn erg dik en opgezet, hij eet zijn brokken bijna niet en zijn urine is donkergekleurd. Ja, kan er wel weer de dierenarts bij halen maar die lui kunnen mij ZELDEn of nooit vertellen wat hem mankeert. WEL kunnen ze hem vol spuiten met antibiotica maar daar schieten we geen hol mee op.

De hond is de betere mens


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:41

Toch zou ik dat in dit geval wel doen! Symptomen herken ik niet maar als een paard niet eet is het vaak mis!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:29

hij eet een beetje. En ik geloof niet in de veeartsenij, ze hebben te vaak niet kunnen helpen als hij echt ziek was. Ik wil het op de homeopatische manier proberen. Weet iemand het telefoonnr. van Jo Nas?

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:33

Donkergekleurde urine kan toch wijzen op spierbevangenheid? Verder zou ik niet weten wat Iones mankeert, klinkt niet fijn in ieder geval...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:42

spierbevangenheid? dan heeft hij dat gekregen van het niets doen. Heb hem namelijk i.v.m. de hitte niet meer gereden.

De hond is de betere mens

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:44

Nierproblemen? Dikke benen en donkergekleurde urine zouden kunnen wijzen op een slechte afvoer van afvalstoffen. Moet een dierenarts dmv bloedonderzoek kunnen aantonen volgens mij.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:54

Ja daar dacht ik ook al aan. Iets met de nieren. Ik zou gewoon even een bloedonderzoek laten doen. Dan krijg je toch wel te weten wat Iones mankeert, en dan heb jij toestemming te geven of `ie wel of geen medicijnen krijgt. Dan eerst vragen hoe of wat en waarom!
Drinkt ie wel genoeg????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:56

Zelf heb ik inderdaad ook al gevreesd voor nierproblemen inderdaad .Maar hij drinkt en plast wel voldoende voor zover ik dat kan beoordelen. Ik wil het op de homeopatische manier proberen, ik geloof niet in dit opzicht in de medische wetenschap. Het zal niet de eerste keer zijn dat iones langdurig ziek is, zonder dat de heren veeartsen hem echt kunnen helpen hoewel ze dure rekeningen sturen.

De hond is de betere mens

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:02

Ik zou je toch aanraden om in ieder geval een bloedonderzoek te laten doen, al is het maar om een aantal dingen uit te kunnen sluiten. Met de uitslag van dat onderzoek kun je dan naar een alternatieve arts stappen.

Extremely rare and Beyond Compare

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:11

Je zou eens meer kunnen doen dan de dierenarts laten komen. Je zou bijvoorbeeld ook klinieken af kunnen gaan en daar verder laten kijken. Die mensen weten vaak toch net wat meer en kunnen ook verder kijken. Eis gewoon dat ze erachter komen wat er is.

Een paard is zo fijn als de ruiter.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:27

Jeetje wat raar zeg, ik zou toch eens zijn bloed laten onderzoeken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 12:42

Kayla schreef:
Jeetje wat raar zeg, ik zou toch eens zijn bloed laten onderzoeken.

het zal neit de eerste keer zijn dat ik zijn bloed zou laten onderzoeken ZONDER iets te weten te komen. Ik geloof er niet meer in, in de reguliere medische wetenschap. Het kost een hoop geld maar het biedt geen uitkomst.

De hond is de betere mens

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:43

Maar misschien nu wel.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:51

Sloom, futloos, donkere urine: ik zou met dit paard naar een DA gaan om minstens z'n bloed na te laten kijken.
Maar ik ben ook wel bevooroordeeld Lachen en heb nog wel vertrouwen in de reguliere geneeskunst.
Is er niet een kliniek waar je wel vertrouwen in hebt? Heus niet alle DA's zijn knoeiers en ik denk dat je je paard er in dit geval een groot plezier mee doet door hem wel op de reguliere manier te laten onderzoeken/behandelen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:54

oops, dubbele plaatsing
Laatst bijgewerkt door zobras op 18-08-03 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:55

Dees, je weet dat ik zeker niet negatief sta tegenover de homeopatische diergeneeskunde. Maar wat ik de afgelopen jaren wel heb geleerd eerst de reguliere dierenarts erbij te halen voordat je met een homeopaat in de zee gaat. Stel dat hij een ontsteking ergens heeft, met alle gevolgen van dien als je dat niet op een reguliere manier oplost, moet er niet meer aan denken. Mijn vorige paard had een long probleem, had ik het destijds op de reguliere manier eerst aangepakt had het misschien geen chronisch probleem geworden, stom, was mijn fout omdat ik de reguliere destijds niet meer geloofde.

Trouwens, ik hoorde laatst van een vrouwtje die zonder veeartsen diploma de mooiste diognoses stelt voor een vele malen hogere prijs dan een reguliere dierenarts. Dees, ga naar een paardenkliniek en laat je daar voorlichten en blijf ten allertijde kritisch. Vinden ze niets, dan kan je altijd nog de alternatieve kant op. Pas op voor de kwakzalvers in de alternatieve hoek, heb er weer een van dichtbij gezien en zij kan je bankrekening aardig plunderen.

Nog een kleine aanvullende tip. Geef je paard een theelepel zout en een eetlepel bruinen suiker, misschien helpt dit?

O en, zijn er bulten op zijn rug waarneembaar, achter het zadel op zijn lendenpartij?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:01

ik ben voor homeopatische geneeskunde, maar wel door mensen die opgeleid zijn als normale medische wetenschapper. Rodinde hoogenraad bijvoorbeeld is zo'n veearts: ze is gediplomeerd veearts en heeft daarnaast andere cursussen/opleidingen gedaan om niet alleen op de reguliere manier te hoeven werken. Een homeopatische arts is dus iets anders dan alleen een homeopaat: de eerste heeft een diploma, de 2e heeft geen diploma op medisch gebied.

De hond is de betere mens

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:05

Alleen de arts is een beschermde titel, met bijpassende opleiding,
iedereen verder kan zich homeopaat noemen, daar zijn geen (weinig Verward ) regeltjes voor.

Je hebt nu echt een medisch probleem, dus ga inderdaad naar Rodinde, of Erik Laarakker wanneer je daar goede ervaringen mee hebt. Dat zijn allebei mensen die zich na de reguliere diergeneeskunde-opleiding hebben verdiept in alternatieve geneeswijzen.
Laatst bijgewerkt door Jantien op 18-08-03 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:08

Jantien schreef:
Je moet een beetje oppassen, iedereen mag zich namelijk homeopatisch noemen. Een arts is een beschermde titel, met een bijpassende opleiding.
Iedereen die maar wil kan zich homeopaat noemen, daar zijn geen regeltjes voor.

daarom wil ik alleen een homeopatische arts, en niet alleen een homeopaat. Zoals ik al hierboven uitlegde, iemand die dus echt het artsen diploma heeft.

De hond is de betere mens

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:09

Vandaar dat ik mijn berichtje ging wijzigen Haha!,
ik ging reageren voordat ik goed las Lachen

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:11

Maar, heeft hij van die verhogingen op zijn rug, vlak naast zijn ruggemerg achter het zadel (zo'n 2 handbreedtes er vanaf). En hoe gedraagd hij zich met poetsen, zijn er gebieden waar je niet aan mag komen? Geef je anders voer de laatste tijd, wel of geen extra zout of electrolyten?


prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:14

Wat moeten die verhogingen op zijn rug vertellen, daar zitten toch alleen maar de rugspieren?

Extremely rare and Beyond Compare

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:20

Bij nierproblemen kan het zijn dat de spieren die boven de nieren zitten verkrampen. Door pijnlijkheid in de nieren gaat het paard zich daar in z'n rug vast houden, wat verstijving geeft.
Wanneer je met je handen langs de ruggegraat gaat is dit te voelen als 2 harde plekken. Vaak is het paard dan ook gevoelig, wanneer je op die plekken duwt gaan ze bijna tegen de grond (zakken erg door hun rug).

Dit hoeft trouwens niet van nierproblemen te komen, het kan ook gewoon rijtechnisch zijn.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:22

Nou..... Sommige homeopaten zien aan de rug welke problemen een paard hebben, een bobbel achter het zadel bij de lenden zou in hun ogen problemen met de nieren betekenen. Ze laten dan slecht trainen achterwegen, maar ach, weer een zak gevuld.

Maar, ergens zit wel een bron van waarheid in. Als jij zelf ergens last van een ingewand hebt, b.v. bij de vrouwen tijdens ongesteld zijn, staalt dat vaak pijn uit naar de rug. Zo ook bij paarden. Een deel van de rugproblemen bij paarden kan dus worden veroorzaakt door een orgaan die niet goed functioneerd, het overgrote deel van de rugproblemen schijnt toch door problemen van de rug zelf of benen te zijn.

Met de bult op de rug ben ik het op zich niet zo eens, maar schijnt bij ons een mode te zijn om daarmee te concluderen dat je een nierprobleem hebt. Pablo heeft het ook gehad, maar dat lag aan verkeerd trainen waardoor de spieren daar teveel werden aangesproken en kreeg de bemerking 'strakke lendenpartij' mee.

Maar ik wil niet uitsluiten dat bij nierproblemen bulten op de rug kunnen ontstaan, heb er echter nog niet een wetenschapelijk verhaal bij gehoord. Jullie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:22

het is niet iets rijtechnisch, dat weet ik gewoon. Ik rij hem immers beter dan vroeger. Maar ik zal eens voelen aan die nieren door inderdaad eens met mijn vingers langs de ruggegraat te gaan. ik weet dat zijn nieren ergens bij de lendenen zitten. Toch jammer dat niemand het telefoonnr weet van Jo Nas.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, AhrefsBot, Cowgirl83, GrapeshotBot, MariekeS_, Marjaxox, StonedRomy en 73 bezoekers