vrachtwagenvragenuurtje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

vrachtwagenvragenuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:58

Omdat ik er over loop te denken om eind van het jaar/begin volgend jaar eenvrachtwagentje aan te schaffen geschikt voor 2 paarden en B rijbewijs ben ik me eens een beetje aan het orienteren over het hoe en wat. Ik zit nu altijd zonder vervoer en trailerrijden zie ik me van ze lang zal ze leven niet doen dus zo kwam ik op dit idee.
Wat zijn zo ongeveer de prijzen van een goede 2ehandse? Wat kosten ze aan wegenbelasting en verzekering en ook belangrijk wat kosten ze in onderhoud?
Volgens mijn hoefsmit zijn ze duur in onderhoud en kun je beter een zware auto met trailer aanschaffen maar dat is voor mij niet haalbaar en ik durf al niet eens met een aanhangertje naar de Gamma, laat staan met een trailer Haha!
Wie heeft wat info voor mij?

Niets zo charmant als een paard in her land.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:00

kijk eens op marktplaats! en neem een kenner mee te kijken.
ook op kapaza zag ik een leuke staan, wel een opkanpper met wat laswerk, maar het paardengedeelte was perfect. kostte geloof ik 1200 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:07

Een vrachtwagentje voor een B-rijbewijs die 2 paarden mag vervoeren wordt wel moeilijk hoor. Of 2 ponies. Je zit nl met het totale gewicht. B-rijbewijs gaat tot 3200 kg en daar zit je zo op. Een gemiddeld paard weegt toch gauw dikke 500 kg. Mijn vrachtwagentje weegt ong. 2700 kg met paard erop zit ik misschien al net boven de 3200 kg. En dan reken ik nog niet mij en de bestuurder mee.

Mijn man heeft vrachtwagenrijbewijs, maar mijn vrachtwagentje is voor de RDW geen echte vrachtwagen, dus die vlieger gaat niet op.

Een tip, ik heb enkel lucht, probeer dubbel lucht te kopen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:17

Wij hebben dit voorjaar een klein wagentje gekocht.

we hebben 2000 euro betaald voor ons karretje, wegenbelasting is gratis, verzekering is 150 euro per jaar, dit betreft een oldtimerverzekering omdat hij 25 jaar oud is. Hij is net weer voor een jaar goedgekeurd en binnenkort gaat voor z'n beurt, tot nu toe hebben we er nog geen extra kosten aan gehad, maar ik weet niet wat de beurt gaat kosten. We hebben hem van binnen wat opgeknapt (schilderen) en de bedoeling is de buitenkant ook nog onder handen te nemen. We hebben er veel plezier van, maar twee paarden is geen optie, qua gewicht niet, maar ook qua trekkracht niet. Maar we hebben ook maar 1 paard en dat gaat super!

Afbeelding


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:18

en koop een oldtimer, dat scheelt ontzettend in belasting en verzekering!
en idd twee grote paarden op een b-rijbewijs vr8wagentje is geen aanrader, qua toegetsaan gewicht zit je al snel fout, en zo'n ding raakt met twee grote paarden gauw uit balans !

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 15:39

ik heb zelf maar 1 paard maar heb geen idee of er ook 1 paard vrachtwagens bestaan. Vandaar de vraag. Ook wel gemakkelijk als je een hoop zooi over moet huizen Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:00

2 pony's gaat vaak nog wel wat betreft het laadvermogen maar 2 paarden niet meer.
Voor 1 paard vind ik het een geweldige uitkomst, het rijdt stabieler, je paard staat rustiger, je hebt gewoon de ruimte om inderdaad al je zooi mee te nemen etc.

Wat ook een idee kan zijn (even goed oriënteren wbt prijzen): een klein vrachtwagentje zelf laten aanpassen aan het vervoer voor paarden.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:13

wij hebben een vrachtwagentje voor twee paarden maar dat is voor groot rijbewijs en dat hebben we allbei.
Bij de belastingdienst kun je vragen om het kwart tarief voor eigen vervoer
Wij betalen €56 voor een heel jaar mag je zestig dagen mee op de weg.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:13

Wij hebben een mercedes 307d. Klein beetje onderhoud aan gehad maar dat was een stuk goedkoper dan onze normale auto''s. Zal even kijken ofik een foto ergens kan vinden.

In ieder geval is ie voor twee paarden die schuin vervoerd worden. We merken dat ze veel minder onstabiel staan. Het is een fijn karretje met een megagrote zadelkamer. Ok geen model ala Anky maar wij zijn er trots op en heel erg blij mee. Bovendien is ie multitasking want op wedstrijden slapen we er ook nog in Haha!

'Paint' it 'Black'

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:09

Fasel schreef:
Wij hebben een mercedes 307d. Klein beetje onderhoud aan gehad maar dat was een stuk goedkoper dan onze normale auto''s. Zal even kijken ofik een foto ergens kan vinden.

In ieder geval is ie voor twee paarden die schuin vervoerd worden. We merken dat ze veel minder onstabiel staan. Het is een fijn karretje met een megagrote zadelkamer. Ok geen model ala Anky maar wij zijn er trots op en heel erg blij mee. Bovendien is ie multitasking want op wedstrijden slapen we er ook nog in Haha!


me too.....ik heb een vr8wagen waar 6 paarden op kunnen en een "living " met keuken en slaapplaats!!

whaha dit klinkt heel luxe maar het is amaal maar heel simpel ingericht, ik heb de living al wel opgeknapt, tblijft amaal simpel, maar alles werkt en het slaapt lekker! koken doe ik op concours toch niet LOL
en hij is ook handig met zuipfeestjes, dan neem ik m mee en kan iedereen erin blijven pitten,....scheelt taxi want niemand wil rijden,iedereen wil drinken Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers