Kat in een strop gehangen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Kat in een strop gehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 23:08

Vanacht kwam hij thuis, ons klein tijgertje Lovers en hij deed een beetje vreemd.
Hij zat maar te kokhalzen en te piepen, dat dachten we toch. Dus maar laten doen, bakje water gegeven en in zn mand gestopt om te slapen. Voor de rest zagen we toen niet veel aan hem, ook omdat hij helemaal geen zin had in baasjes die aan hem gingen voelen en duwen.
Vanochtend wilde hij echter niet opstaan, hij bleef in de kelder liggen en we hebben hem dan maar geforceerd om naar boven te komen (gewoon de trap opgedragen dus). Meneer at, dronk en maakte zelfs een plasje dus niets aan de hand.
Maar zijn nek was erg opgezwollen Verdrietig.

Nu hebben we dus gezien dat over de hele omtrek van zijn nekje een snede zit, vermoedelijk dus van een strop, dankzij een van de vele stropers of duivenmelkers in de buurt. Ik hou zo van het platteland, maar dat deel is niet aan me besteed!

Morgen maar eens naar de veearts met hem, want hij piept nog steeds een beetje. Maar hij eet en drinkt wel goed, dus het zal zo erg niet zijn.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:15

Wat zielig! Hoop dat alles morgen wat beter gaat!

- Offline -

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:16

Die duivenmelkers he...

Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kat heeft drie keer een aanslag op zijn leven gehad. Weliswaar ook drie keer overleefd, maar dat was vrij uitzonderlijk. Om je een ideetje te geven wat ze misschien nog voor jouw tijgertje in petto hebben:

Eerste keer: kwam thuis met hagel in zijn poot, was beschoten geweest, operatie en alles kwam weer in orde

Tweede keer, aantal jaren later: kwam thuis van nek tot teen en staart onder de motorolie, foontje naar de DA: wassen en hij mag het niet oplekken, dus Musty in bad (en dat vond hij NIET leuk), gelukkig had hij er niet veel van opgelekt en is hij dus niet erg ziek geweest

Derde keer, weer een aantal jaar later: vergiftigd, en mirakuleus genoeg erdoor gekomen

Wat je op het platteland soms ook kan hebben, is dat ze ergens bij een boer ofzo binnensukkelen in een schuur of iets dergelijks, en daar vervolgens opgesloten raken. Paar daagjes zonder eten is niet erg, maar als ze geen water kunnen vinden....
Dus als hij op een nacht niet thuiskomt, en de volgende nacht nog niet, ga dan zoeken en bij boeren vragen of je ff in de schuur mag kijken enzo (en bij buren het tuinhuis)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 23:19

Mijn ander katje is ook door zo'n aangenaam mens "omgebracht" ... Na een keertje thuis te komen met eengebroken wervel (citaat DA "Dat kan niet van een auto zijn, dat is geklopt. En nog met vasthouden ook")
Uireindelijk gewoon niet meer teruggekomen ... *zucht*, was het zusje van de deze trouwens.

Maar Sam kunnen ze niet pakken ofzo, beest moet absoluut niet weten van vreemden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:26

Ok, ik vind het heel erg belachelijk, maar ik vind het een beetje kortzichtig dat jullie nu naar duiven melkers enzo wijzen.

Wij hebben ook al jaren wedstrijd duiven, bij ons op zolder.
En we hebben ook een kat, ook al jaren, en die kat komt overal.

Niet iedere duiven melker is een katten hater.

Maar wie dat wel heeft gedaan, moeten ze ook maar ophangen.
Diegene die het gedaan heeft kickte er waarschijnlijk op, want wie hangt nou een kat op??

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 23:30

@Adriana

Wel als je die duivenmelker kent Knipoog

Een strop wordt ook niet bewust geplaats om een kat te vangen.
Zelfde duivenmelker is tevens ook stroper van kleine beestjes om god weet wat mee te doen ... (man hangt samen met papa aan de toog).

Denkelijk is het ook niet "bewust" gedaan om een kat te vangen, die dingen staan gewoon ergens opgesteld en als iets daarin beland is het normaal *baaibaai beest*.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 02:35

Gatveredamme zeg, dat mensen zulf soort dingen kunnen doen..
Is nu alles wel weer goed met de kat?
Hier verderop woont ook een duivenman, en er zat dus en keer een postduif van hem in onze stal. Naja, wij hebben hem niet teruggebracht want het blijkt dus dat als een postduif een keer verkeerd vliegt, zijn nek wordt omgedraaid!
Ook niet echt fijn...:/


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:24

Je moet inderdaad echt even met hem nar de da gaan!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:36

adriana schreef:
Niet iedere duiven melker is een katten hater.

Maar wie dat wel heeft gedaan, moeten ze ook maar ophangen.
Diegene die het gedaan heeft kickte er waarschijnlijk op, want wie hangt nou een kat op??


Klopt, één van onze directe buren heeft altijd duiven gehad, van voor wij der kwamen wonen, en van voor onze kat er was. Kat liep zelfs vrolijk in zijn tuin rond, maar bleef uit de buurt van de duiven en werd dan ook gewoon met rust gelaten.
En er zullen wel meer duivenmelkers zijn die een kat wegjagen mbv een tuinslang of emmer water (ipv een emmer motorolie waar kat-lief ook nog eens doodziek van kan worden bij het schoonlikken Stoom uit je oren )

Maar ik vertel alleen de ervaringen die ik gehad heb met (andere) duivenmelkers bij mij in de buurt, en in de buurt van mijn nicht, waar ook een aantal katten "eraan" gegaan zijn. Dit omdat ik er van uit ging dat de strop waar Belsje's kat in gezeten heeft, waarschijnlijk bewust gezet is om die kat te pakken te krijgen. Dat was misschien wel een beetje kortzichtig, toegegeven, maar eigenlijk schrik ik eigenlijk nergens meer van terug.
En nee, daarom moeten die mensen niet eens kicken op het doden van een kat ofzo. Hun duiven zijn hun heilig, en daar mag niks aan raken. En dan opeens kennen ze geen dierenliefde of geen beetje gevoel meer.
Da's net hetzelfde als een moeder met haar kinderen, daar mag ook geen haar aan gekrenkt worden.

En het toppunt van alles was dat onze kat bijna zeker (je kan nooit zeggen 100% aangezien we er niet elke keer naast stonden) niet op die duiven jaagde.

Belsje, dat was ik nog vergeten te zeggen. Als je weet dat je kat op vogels jaagt, of je twijfelt, probeer dan om hem een belletje om te doen, dan schrikken ze op en krijgt hij er tenminste geen te pakken. Een beetje mens met gezond verstand ziet dan in dat die kat niet per se eraan moet als ie in de buurt van duiven komt....

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:28

Ik vind dat je erg vanuit 1 perspectief redeneert leentje. Een duivenmelker mag niet jouw kat ombrengen maar je vindt het kennelijk normaal als jouw kat wel zijn duiven ombrengt? DAt vind ik nou belachelijk.

De hond is de betere mens

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:12

waar zet ik dat Desiree?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:22

Mijn vader had vroeger zelf duiven en om ze te verjagen, ja hij deed het ook. En ik snap het eigenlijk ook volkomen, maar moet dat dan met een strop? Dat is gewoon de verstikkingsdood voor zo'n beest ... schiet ze dan overhoop, vang ze en wring ze zelf de nek om. Weet ik veel, maar bedenk iets wat minder pijnloos is.

Maar mijn vader schoot dan gewoon een paar keer in de lucht, beesten waren dan meestal voor een tijd wel afgeschrikt en de duiven werden dan ook gewoon. (Moest hij niet voor het eerst in vol seizoen proberen, dan waren ze denkelijk wel gevlogen)

Of Sam op vogels jaagt is zowat onmogelijk, (volgens mij) Sam is bang van alles. Vreemde mensen, geritsel in de struiken, jij die de krant leest en als er een vis uit het water springt dan loopt hij als een gek naar binnen ...
De perfecte waakkat

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:31

leentje"]
waar zet ik dat Desiree?
[/quote]
Dat haal ik uit deze woorden:

[quote="leentje schreef:
. Hun duiven zijn hun heilig, en daar mag niks aan raken. En dan opeens kennen ze geen dierenliefde of geen beetje gevoel meer.
Da's net hetzelfde als een moeder met haar kinderen, daar mag ook geen haar aan gekrenkt worden.
..

De hond is de betere mens

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:51

Kijk, ten eerste, net zoals dat moeder-gevoel, kan ik dat andere gevoel wel begrijpen. Maar er zijn wel grenzen aan hoe je dat "tot uiting brengt" (zal ik maar zeggen)
En er zijn verschillende manieren om katten weg te houden bij duiven, en daar zijn er een aantal tussen die wel degelijk werken, en de kat geen "schade" toebrengen. En dan heb ik het onder andere over een keer de tuinslang er op zetten (en als je een kat kan afschieten, kan je er gerust ook met een tuinslang op mikken) of er een emmer water over uitgieten (gaat even makkelijk met water als met motorolie).
Ten tweede, nogmaals, MIJN kat joeg NIET op duiven, waarom moet MIJN kat dan eraan? Als Belsje dan zegt dat haar kat nog te scheiterig is om vogels te vangen, dan geldt voor die kat dus ook: waarom moet die kat eraan.
Die duiven zijn slim genoeg om te weten of ze bang moeten zijn van een bepaalde kat of niet (kat kuiert gewoon maar wat rond, zoals bij mijn buurman). Maw, een kat die gewoon in de buurt van duiven komt, maar er niet op jaagt, zorgt ook niet voor stress ofzo.

Wat ik wil zeggen is: ik kan er niet tegen dat katten op soms walgelijke manieren worden omgebracht omdat een duivenmelker nog maar DENKT dat die kat wel eens een bedreiging zou kunnen zijn voor zijn duiven. (En daarmee wil ik niet zeggen dat er eerst een slachtoffer onder de vorm van een duif moet vallen, nogmaals, je ziet meteen aan een kat of ze iets wil vangen of gewoon rondwandelt)

En moest het nog zo zijn dat een kat effectief duiven pakt, wat ongetwijfeld wel veel zal gebeuren denk ik, dan nog kan ik niet leven met het oog om oog principe (of moet ik zeggen een leven om een leven?). Er zijn andere manieren ....
Wat ik ook wilde zeggen met wat jij daar quote: voor die duivenmelker was zo'n gevangen duif misschien wel zijn lust en zijn leven, en iets waar hij met veel liefde voor zorgde enzo, maar de kat die daar dan voor moet betalen, is ook iemands lust en leven, en is ook waardevol in die eigenaar zn ogen.

maw: ik vind het not done om een kat wat dan ook aan te doen als die GEEN duiven pakt (behalve dan wegjagen met water of iets dergelijks uit voorzorg)
en ten tweede: zelfs al is het zo dat een kat een duif gepakt heeft, dan nog vind ik dat er daarom niet meteen moet overgegaan worden op het (meestal gruwelijk) proberen te doden van de kat in kwestie, of van de eerstvolgende kat die toevallig passeert.

edit: ik hoop trouwens dat het een beetje duidelijk overkomt, watn ik zit momenteel met enorme vermoeidheid en ik weet dat ik dan soms verwarde dingen neerzet, waarvoor mijn excuses Bloos

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:53

natuurlijk zou op de eerste plaats de eigenaar van een moordende kat aangepakt moeten worden. Alleen vertelt zo'n kat helaas niet bij wie hij hoort. Sja, een dier doden moet je kunnen. Ik kan het niet. Zelfs niet als hij het in mijn ogen verdient.

De hond is de betere mens

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:20

oooow bah je gaat tog nieyt zomaar een kat vermoorden sommige mensen zijn echt knetter

Desiree schreef:
natuurlijk zou op de eerste plaats de eigenaar van een moordende kat aangepakt moeten worden. Alleen vertelt zo'n kat helaas niet bij wie hij hoort. Sja, een dier doden moet je kunnen. Ik kan het niet. Zelfs niet als hij het in mijn ogen verdient.


ja inderdaad ik zou dat nooit kunnen

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:23

verschrikkelijk dat ze die lieve diertjes dat kunnen aan doen maar goed dat ze het heeft gered

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:48

wat een harteloze mensen zijn er toch op de wereld he!!! De kat van mijn vriend is ook op een dag niet thuis gekomen ik moet er niet aan denken wat daar mee is gebeurd. Ik ben altijd blij als onze katten 's avonds binnen zijn.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:07

ik vind het toch nog een beetje jammer dat duivenmelkers al snel als de schuldige worden aangewezen. Sommige zullen het zeker zijn, dat ontken ik echt niet, maar het is zo jammer dat de goede onder de slechte moeten lijden... Mijn vader is duivenmelker en mijn opa ook... ik weet van mijn opa dat hij soms een emmer water gebruikt om de katten te verjagen. Ze zouden nooit een kat ombrengen of vallen voor die katten zetten...

Wel vind ik het heel erg dat iemand zo om kan gaan met dieren.... Ze kunnen niks terug doen... vind het gewoon schofterig... of het nou paarden, honden, katten, duiven, konijnen etc... zijn er zijn mensen die stapel gek op ze zijn en daar hebben andere mensen simpel weg van af te blijven...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 20:06

Net terug van de DA

De wonde is goed, er waren geen drukkingen ofzo die kwaad konden gewoon kijken of het niet ging etteren.

Maar ...
Er zit een gezwollen lymfekliertje in zijn hals (ook sinds zaterdag dus), wij dachten dat het samenhing met die wonde.
Het kan onschuldig zijn, maar kon ook leukemie voorstellen. De DA kon niets zeggen.
Heb nu een antibiotica kuurtje meegekregen voor een week. Als de zwelling zaterdag niet weg is, moeten we terug. Ik hoop zo dat dat ding dan gewoon weg is.

Huilen

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:37

Ik heb heel mijn leven al meerdere katten gehad (minimaal 2 of 3) nu heb ik er 4 en woon naast een duivenmelker. In die 20 jaar heb ik trouwens nog nooit een kat gehad die met een duif terugkwam. En zoals elke kattenbezitter weet, ze brengen alles terug naar huis om te showen, Die duivenmelker houdt vol dat hij geen last heeft van mijn katten (hij heeft ook 2 honden)bovendien hou ik ze snachts altijd binnen, en dat weet hij. Als ik een van zijn duiven op straat zag lopen (stomme beesten) dan joeg ik die altijd zachtjes terug naar hun baas, hij was me daar altijd zeer dankbaar voor, bij zijn honden is dat trouwens ook voorgekomen.
Ongeveer 6 mnd geleden werd een van mijn katten aangereden, recht voor mijn deur. Ik had de paarden uit de wei gehaald (2 tegelijk) en kwam over ons landweggetje aan en mijn kat ligt daar midden op de weg, helemaal van de wereld. Mijn buurman, die met iemand stond te praten, en die er hooguit 5 meter vandaan stond, deed niets. Ook niet toen ik met 2 paarden in mijn handen mijn kat van straat probeerde te halen. Zou die het niet gezien hebben denk je ??? echt wel!!

Die vent kan van mij nu echt de boom in !! Mijn kat heeft het gehaald omdat ik als een bezetene naar de kliniek ben geraced (shock is wat meeste katten doodt volgens mij)
Maar ik wil maar zeggen: ik dacht een goede verstandhouding met hem te hebben, ik vroeg hem (zeker in het begin) regelmatig of mijn katten niet bij hem zaten want desnoods zou ik ze gewoon 24/24 binnen houden. Maar dan valt me zoiets zwaar tegen.
Vroeger bracht ik uitgeputte duiven die ik vond ook naar hem. Nu dus niet meer, die zitten gewoon bij mij in de stal, bij mijn katten want die doen een duif toch niets. Ik haal het ringetje eraf zodat ALS ze terug gaan ze idd niet gewurgd worden.

maar terug on-topic, waarschijnlijk was die strop voor een konijn bedoeld en niet voor jouw kat, want dat komt hier ook regelmatig voor. Een kennis van mij (die 800m verderop woont) had een kat die thuiskwam met het ding nog om zijn nek! Ze hebben toen verderop in het bos idd stroppen gevonden !

sorry voor dit lange verhaal

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:53

bij ons is er ook zo een al paarkatten vermoord doorgezagen, vergiftigd , omvergereden, rare verdwijningen en laatst de kat was gevild van de buren en ze leefde nog! hebben ze dan maar spuitje gegeven

F

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:12

wel heel zielig,ik hoop voor je dat hij er weer bovenop komt,een tijdje geleden bij mij in de buurt deden ze katten vergiftigen met een spul wat opblaasd,triest he Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, IASCrawler, Jet, Juniores, juniper, Maaaarije, Rubio, Sababber, VivianHesen, Zonnebloem24 en 133 bezoekers