Bij overlijden iets geregeld voor je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heb jij iets geregeld voor je pony('s)/paard(en) als je komt te overlijden?

Ja, mondelinge overéénkomst
14 (29%)
Ja, schriftelijke overéénkomst
6 (12%)
Niets geregeld, ga ervan uit dat mijn paarden goed terecht komt
8 (16%)
Eigenlijk nooit bij stil gestaan
13 (27%)
Niets geregeld
7 (14%)

Totaal aantal stemmen: 48


Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Bij overlijden iets geregeld voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 20:19

Als ik kom te overlijden is er niets geregeld. Ik ga ervan uit dat mijn partner en familie wel de goede wegen weten te bewandelen om hem te verkopen.

Als partner en ik tegelijkertijd komen te overlijden dan denk ik ook te weten dat mijn paard uiteindelijk in goede handen komt.
Mijn moeder heeft ooit een eigen paard gehad en weet hoeveel emotionele waarde er aan een eigen paard 'kleeft'.

Hebben jullie iets geregeld?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:31

Geregeld wel, op papier gezet niet. Mijn partner en ik hebben het er uitvoerig over gehad en als ik kom te overlijden gaat Imker naar een gehandicaptenmanege. Hij is zo lief en braaf tegenover kinderen en mensen met een handicap, dat ik zeker weet dat hij het daar prima naar zijn zin heeft.

Mijn partner geeft zelf niets om paarden en aan een familielid geven die ook een paard heeft, doe ik niet, om zo zijn eigen redenen... Naar een speciale manege lijkt mij dus de ideale oplossing.

Toos paardloos

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:33

Ik WEET dat mijn paard niet gehouden zal worden als ik kom te overlijden, immers ben ik de enige paardenliefhebber in de familie.
Maar mijn man weet ook donders goed dat hij het niet moet flikken om mijn paard de verwaarlozen, de laten slachten zonder reden of aan een handelaar verkopen.

Hij zal er voor zorgen dat mijn paard een goed tehuis krijgt, en hiervoor eventueel de hulp inroepen van ervaren paardenhouders of liefhebbers.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 20:38

DePennyBitch schreef:

Hij zal er voor zorgen dat mijn paard een goed tehuis krijgt, en hiervoor eventueel de hulp inroepen van ervaren paardenhouders of liefhebbers.


Dat geldt voor mij ook als we beiden te komen overlijden. Mijn moeder is niet meer in staat om zelf een paard te onderhouden maar zal er zorg voor dragen dat hij goed terecht komt.
Ik vrees dat in dat geval mijn honden een enkeltje asiel krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:39

Mijn vriend weet naar wie ik mijn paard wil hebben als er iets met mij zou gebeuren. En ik weet dat diegene, er met alle liefde van de wereld voor zal zorgen en zal zorgen dat ie goed gereden wordt!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:48

Toevallig heb ik het hier pas met mijn vriend over gehad. Ik heb hem gezegd wat ik het liefste zie gebeuren met Relrite, of eigenlijk aan wie hij haar mag geven. Ik weet zeker dat ze daar een goed leven zal hebben.
Voor Velvet en Aquila is niets geregeld, hij heeft die twee in mede-eigendom en ik weet zeker dat hij er voor zorgt dat ze goed terechtkomen of bij hem mogen blijven.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:54

Ik heb tegen mijn ouders gezegd dat ze kick aan de dierenarts moeten verkopen, zij wou hem erg graag kopen. En aangezien kick klein is en alleen ik erop kan rijden wil ik niet dat hij niks meer doet alleen in de wei is niks voor hem. het is een echte werker! ik ga dit binnenkort alvast op papier zetten want ik ben nogal onvoorzichtig in het verkeer.
Whaha

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:09

Wij hebben het zelfs in het tesament geregeld maar het moet weer aan gepast worden want er is er eentje bijgekomen... Onze famielies hebben nix met paarden en een vriend van ons wel met eigen stal dus...

...Dreaming with my eye's wide open...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:18

DePennyBitch schreef:
Ik WEET dat mijn paard niet gehouden zal worden als ik kom te overlijden, immers ben ik de enige paardenliefhebber in de familie.
Maar mijn man weet ook donders goed dat hij het niet moet flikken om mijn paard de verwaarlozen, de laten slachten zonder reden of aan een handelaar verkopen.

Hij zal er voor zorgen dat mijn paard een goed tehuis krijgt, en hiervoor eventueel de hulp inroepen van ervaren paardenhouders of liefhebbers.


ik ben ook de enige paardenliefhebber, tenminste de enige die rijdt, mijn ouders vinden mijn pony wel erg lief. Ik denk dat ze hem dan gewoon zouden verkopen m.b.v. de manege eigenaar.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:21

B'elanna gaat naar mijn beste vriendin Jip (Wizkid ook trouwens). Als Jip wat overkomt zorg ik voor haar Seven.

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:43

Wat een leuk toppic Cleo!

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock


Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:47

chompie"]
[quote="DePennyBitch schreef:

Ik vrees dat in dat geval mijn honden een enkeltje asiel krijgen.
[/quote]

Bloos! Bloos! Bloos! Cleo toch hoe durf je! Weet je dan niet dat IK jouw hondjes in huis neem?????

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:50

Kawa of het paard wat ik dan heb zal verkocht worden.
Marco geeft niets om paarden en om dan een hoop stalgeld neer te tellen voor jan doedel is ook onzin.
Hij weet hoe gek ik erop ben, dus ben er van overtuigd dat hij hem netjes verkoopt.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 21:56

Bobje"]
[quote="chompie"][quote="DePennyBitch schreef:

Ik vrees dat in dat geval mijn honden een enkeltje asiel krijgen.
[/quote]

Bloos! Bloos! Bloos! Cleo toch hoe durf je! Weet je dan niet dat IK jouw hondjes in huis neem?????
[/quote]

Dat vinden je ouders niet goed vrees ik. Het zijn kolossen van honden, vreselijk lief maar net als hun bazen ook erg lomp Scheve mond

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:07

niets geregeld, ga er ook nog niet van uit. Maar ik weet zeker dat mijn moeder de juiste beslissing zou nemen. En mijn vader trouwens ook, ze zijn gek met Bel. Maar als ze er ook aan denken dat ze niet meer gereden zal worden (ze is te sterk en eigenwijs voor mijn moeder). Zullen ze haar denk ik toch wel verkopen. Niet gelijk, maar op den duur denk ik wel, als ze zeker weten dat ze een goed adres krijgt waar ze meer aandacht zou krijgen dan m'n moeder nu al aan haar besteed. Eventueel weer naar de fokker?
Ben eigenlijk wel benieuwd. Zal eens vragen als ze terg zijn van vakantie.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:17

hey
hier heb ik eigenlijk nooit echt aan gedacht. Mijn ene paardje wordt nu verkocht, of dat is toch de bedoeling..
De andere die ik hou, denk ik dat ze (= mijn ouders) die gewoon zullen verkopen. En eventueel tijdelijk door iemand zouden laten verzorgen / rijden. Omdat mijn vader in Spanje woont, mijn moeder is eigenlijk bang voor paarden en zij verhuist binnenkort ook naar daar. Mijn ene zus houdt niet van dieren en de andere heeft er geen tijd voor.
Eigenlijk zou iedereen zoiets moeten regelen, mondeling of schriftelijk...
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:12

Niets geregeld, het is eigenlijk vanzelfsprekend wat er dan gebeurt..
Wiets blijft gewoon staan waar hij nu staat, ik deel hem namelijk samen met m'n zus en zusje.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:14

Ik heb op papier staan waar Nuala naartoe gaat mocht ik dood gaan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:15

Niets geregeld, ik heb op het moment allemaal paarden welke redelijk tot goed te slijten zijn.

Ik denk dat ik er misschien wel over zou nadenken als ik een ouwetje zou hebben waarmee ik veel meegemaakt cq gepresteerd mee zou hebben.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:30

Dikke gaat naar mijn vriendin, haar paard gaat naar mij .
Voor Ynskje en Jaike zoekt mijn vriendin een goed tehuis, maar als ze ze zelf wil hebben, mogen ze -van mij- daar ook blijven !! Dit is allemaal schriftelijk vast gelegd !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:47

Mijn moeder weet heel goed wat te doen met Karan. Haar beslissing telt in zo'n geval. Anders weet mijn schoonzusje ook wel raad. Misschien houdt ze hem zelf?

Als ze hem beide niet zouden willen houden dan zou ik hem schenken aan Amina. Zij is zo lief voor hem, en verzorgd hem zo goed. Alleen hopen dat het dan zou mogen van haar ouders.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 06:41

Banjer gaat naar een vrouwtje bij ons op stal... zij is een van de weinigen die ik voor de volle 100% vertrouw met haar... Lachen en dat hebben we op papier vastgelegd...

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:42

Ik heb er eigelijk nog niet echt over na gedacht.
Ik ga meteen even op papier schrijven hoeveel mijn moeder voor de paarden moet vragen Lachen mocht zij ze willen verkopen.
Maar het liefst wil ik dat mijn bijrijdsters mijn paarden krijgen/kunnen kopen voor weinig.
Dan zit het zeker weten goed.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:13

Mijn paard komt in handen van mijn man en mijn ouders, die zullen hem niet zomaar verkopen, maar zullen er een geschikte liefhebber voor zoeken...
Mijn honden blijven bij mijn man, die gaan zeer zeker niet weg.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wendyh en 35 bezoekers