ongewenst zwanger

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
anoniemerd
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 21:54

hallo bokkers,

ik zet mijn echte naam er liever niet bij omda ik liever niet wil dat jullie weten wie ik ben omdat ik nogal gekend ben door sommigen. Ik zit met een vraag, heeft er iemand ervaring met ongewenste zwangerschappen?? men vriendin is dit 3 maand geleden namelijk geweest en nu heeft ze dus abortus gepleegd, dan zij n we uit elkaar gegaan, en nu zijn we sinds donderdag trug samen maar telkens ik erover begin weent ze en vraagt ze of ik weg wil gaan oftewel wil ze dat ik zwijg, wat moet ik hiermee? ik zie er nog altijd net zo vanaf als haar hoor , snapt ze dit dan niet?

groetjes

anoniemerd


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 21:58

ze heeft toch abortus gepleegd?
nou dan is ze niet meer zwanger of wil ze et toch wel weer (zwanger zijn)
vaag uitgelegd sorry

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

anoniemerd
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 22:01

eum hoe leg ik dit uit, ze heeft abortus gepleegd maar ze kan er niet ove r praten en ik wil er over praten met iemand vandaar dat ik t even opschrijf met de eigenlijke vraag hoe ik haar t beste kan steunen . en er voor zorgen dat ze erover praat want dit opkroppen eeft toch geen zin?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 22:26

dat moet je zeggen dat opkroppen geen zin heeft
besef je wel dat je een levend wezen dood heb gemaaakt Scheve mond\ (met levo over gehad)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 22:43

Abbortus is nogal niet een emotionele ingreep. Ik kan wel begrijpen dat ze er niet over wil praten. Of dit verstandig is betwijfel ik ook, maar je kunt het haar al moeilijk uit de strot knijpen. Zoals Yentl schrijft: je hebt een levend wezen dood gemaakt. Ik wil dit niet veroordelen, een ongewenst kind heeft ook verstrekkende gevolgen, maar ik kan me goed voorstellen dat er allerlei tegenstrijdige gevoelens naar boven komen.
Misschien is het beter om het voorlopig te laten rusten en haar duidelijk te maken wat je voor haar voelt, mogelijk wil ze er later wel over praten.
Moeilijk hoor, maar veel sterkte..........

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 23:24

He bah wat een vervelend verhaal zeg Huilen .

Laat hetmaar ff rusten kan begrijpen dat het moeilijk is voor jullie beide. Zodra ze er aan toe is zal ze komen en dan kunnen jullie er samen over praten. Op dat moment is het belangrijk dat jij er bent voor haar Party!! . Als je er zelf zoveel last van heb zoek iemand op waarmee je kan praten en ja hart kan luchten. Op bokt kan je het altijd wel kwijt desnoods via een PB.

Sterkte jullie beide en ik hoop dat jullie eruit komen.

Succes Lovers .

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 23:28

Indeed, ik sluit me helemaal bij Ikke aan..

Is nogal een gigantische beslissing die ze (of die jullie) hebben moeten nemen.. Een beslissing waar je totaal niet op bent voorbereid, een beslissing die niet uitgesteld kan worden en een beslissing met verstrekkende gevolgen..

Als ze zo duidelijk aan geeft dat ze er niet over wil praten, praat er dan ook niet over. Je hoeft niet krampachtig te proberen ook maar iedere link met dat onderwerp te vermijden maar laat haar eerst zelf alles een beetje op een rijtje proberen te krijgen.. Ik weet niet hoe lang het geleden is maar het is nogal een heftig iets. niet echt iets waar je na een paar weken heel open over kan praten. Of ja, de meeste mensen niet lijkt me.

Geef haar de ruimte, laat haar aangeven wanneer ze er over wil praten, push haar vooral niet. al helemaal niet op dit moment.. En LUISTER vooral, laat haar haar verhaal afmaken, drink vooral geen mening op en probeer niet meteen alles op te lossen Knipoog Ben er voor haar en luister.. En heb vooral geduld, hoe moeilijk dat ook is of kan zijn.. Ze zal het eerst zelf een plaatsje moeten geven.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 08:27

Volledig met Bart eens. Verder geen commentaar.
Sterkte Greetje

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 15:13

wat jullie vergeten en wat ik uit het berichtje van anoniemerd begrijp is dat hij wel behoefte heeft er met haar over te praten omdat het ook voor hem een abortus is, het was ook zijn kindje en allhoewel het lichamelijk en emotioneel veel heftiger is voor je vriendin moeten we dit niet onderschatten.
dus praat er over met mensen die je het gevoel geven dat het vertrouwd is, ik wil je wel adviseren om op het internet niet teveel bloot te geven,tenzij het in de vorm van een pb is, want een discussie over wel of niet voor abortus kan hier snel uit voorvloeien en dat is iets waar jij niet op zit te wachten denk ik zo. en verder moet je ontzettend goed op je vriendin letten.ze zal niet altijd zeggen wat ze bedoelt en andersom, he is aan jou om uit de kleine en soms tegenstrijdige tekentjes te halen wat ze wil, dat jullie weer bij elkaar zijn zegt daar volgens mij heel veel over.
maar hoe dan ook het is een moeilijke fase.

sterkte daarmee
greetz pepper

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pepper op 2001-09-16 16:14 ]</font>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 06:39

Nog even een tip:
Mijn moeder heeft, toen ze de eerste keer zwanger was, het kind verloren bij de geboorte.
Het leefde dus wel tijdens de zwangerschap, maar vlak voor de geboorte was het jongetje overleden.
Ze heeft het goed kunnen verwerken door te zeggen dat zowel moeder als kind er nog niet aan toe waren, dat het voor het kind nog niet het moment was om te komen.
Hij moest eerst nog even wachten tot hij geestelijk/lichamelijk sterker was, en zijn omgeving ook.
Later heeft mijn moeder nog drie kinderen gekregen, waar ze heel gelukkig mee is.

Misschien dat je vriendin het ook zo kan zien: het heeft zo moeten zijn, het was voor het kindje zowel als voor de ouders nog niet het goede moment.
Ze heeft dan als het ware 'goed voor het kindje gezorgd', door het nog even tegen te houden. Ze heeft er voor gezorgd dat het kindje niet in een onrustige omgeving kwam met veel verdriet, stress, wanhoop en moeilijkheden.
Een volgende keer zal het kindje opnieuw in een moederbuik groeien, misschien wel die van haar?
En na de geboorte in een rustige, ontspannen omgeving alle aandacht en liefde kunnen krijgen die nodig is.

Op deze manier, door te denken dat er voor alle baby's die vroeg doodgaan nog een 'herkansing' is, kun je dit anders gaan zien. Het verdriet zal er nog altijd zijn, tenslotte is het ook een stukje van haarzelf dat nu weer weg is.
Ook al kon het niet blijven, dan nog...
je houdt ervan
toch?

Veel sterkte!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:52

Ik vind abortus voor de vrouw nog altijd een zwaarder ingreep dan voor de man. Zij is toch degene die het met zichzelf moet laten gebeuren. Als je er over wilt praten moet je misschien eerst nog even met iemand anders van je afpraten. Jouw vriendin is er nog niet klaar voor denk ik. Dat moment zal waarschijnlijk nog wel komen, maar de wonden zijn nu nog te vers.

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 02:54

Ik ken iemand die nu ook ongewenst zwanger is. Van een one night stand nota bene.

Misschien kun je met haar in contact komen.

Liberate tutemet ex inferis!!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 08:11

Heel erg oud topic Scheve mond .

Misschien maar een slotje .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 09:03

Inderdaad: het is niet de bedoeling om op heel erg oude topics te reageren, bovenaan staat een datum wanneer het topic geplaatst is, dan kun je zien dat dit topic uit begin 2001 (!) is, beetje achterhaald dus Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, claudtje, Diddykong, Ellen_ov, gerlindie, IASCrawler, JoyenUnory, Maanon_, Marcato, Melanie_D, MiVita, Mondy, nafkedemi, r0bijn, Renss, Room_Soesje, SentiBot, Zoe_85 en 69 bezoekers